بهترین سواحل استان بوشهر | Bushehr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین سواحل استان بوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین سواحل استان بوشهر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با زیباترین سواحل این استان در ادامه با ما باشید.

استان بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران است. این بندر زیبا پر از جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور سواحل بسیار زیبا است. سفر به بوشهر و دیگر شهرهای این استان قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. چیزی که بیشتر از همه باعث جذب گردشگران به این استان می شود، همجواری آن با خلیج فارس است.

این نزدیکی و همجواری با سواحل نیلگون خلیج فارس باعث شده است که این استان و استان های هم جوار آن دارای سواحل بسیار زیبا و دیدنی باشند. در ادامه این مطلب ما برخی از بهترین سواحل استان بوشهر را به شما معرفی می کنیم.

زیباترین سواحل بوشهر

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر (Rishehr Beach) یک مکان بسیار مناسب برای لذت بردن از منظره دریا است. موقعیت قرارگیری این ساحل به گونه ای است که از دریا بالاتر بوده و با پایین آمدن از پله های این پارک ساحلی، می توانید به ساحل ماسه ای آن بروید و پا در آب دریا بگذارید. همچنین امکانات شنا و آب تنی نیز در این ساحل مهیا شده است. ساحل ریشهر بوشهر حدود ۸ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

پارک ساحلی شغاب

پارک ساحلی شغاب (Shoghab Park) یکی از زیباترین سواحل بوشهر است بسیاری از گردشگرانی که به بوشهر سفر کرده اند، پیشنهاد می کنند برای یک بار هم که شده در بوشهر سری به ساحل شغاب بزنند. امکانات فوق العاده، طراحی پارک ساحلی جذاب و شرایط خوب برای شنا و آب تنی در دریا می تواند انگیزه شما برای سر زدن به یکی از بهترین سواحل بوشهر یعنی ساحل شغاب را بیشتر کند.

بوستان صدف بوشهر

بوستان صدف بوشهر (Sadaf Park) در کنار جاده ساحلی و در غرب بوشهر واقع شده و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی را در دل خود جای داده است. آلاچیق، سرویس بهداشتی و امکانات دیگر احتمالا می تواند به شما برای خلق یک روز جذاب در سفر به بوشهر کمک کند. دسترسی به بوستان صدف هم از طریق جاده ساحلی و هم از طریق بوستان مرجان امکان پذیر است. حتی می توانید از بوستان مرجان دوچرخه کرایه کنید و به پارک ساحلی صدف بیاید.

بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

پارک ساحلی آب شیرین کن

پارک ساحلی آب شیرین کن، یکی از پارک های آبی بوشهر، که در خیابان بهمنی، خیابان دانشگاه خلیج قرار دارد. این پارک ساحلی زیبا، چشم اندازی تماشایی به خلیج فارس دارد و مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت به حساب می آید. با بازدید از این ساحل می توانید از تفریحاتی نظیر آب تنی و قدم زدن در ساحل لذت ببرید و همچنین زمانی را در آلاچیق های اینجا سپری کنید و از پیک نیک در کنار دریای خلیج فارس لذت ببرید. در این ساحل زیبا بوفه و غذاخوری هم پیدا می شود و می توانید غذای تان را درست در کنار ساحل نوش جان کنید.

پلاژ و ساحل ماسه‌ای بندر دیلم

پلاژ و ساحل ماسه‌ای بندر دیلم در استان بوشهر از جمله سواحل گردشگری جنوب ایران و خلیج فارس است، که از خور یُفره (آبراه اصلی دیلم) تا خور جِن (یکی از خورهای معروف دیلم) را در بر می‌گیرد. از جمله امکانات این ساحل می‌توان به شنا در دریا، ساحل ماسه‌ای و نرم، قایق‌سواری، اسب‌سواری، موتورسواری، ماشین سواری و به پرواز در آوردن بادبادک بر فراز آسمان اشاره کرد. علاوه بر آن، در ایام نوروز، بازارچه‌های ساحلی با عرضه انواع اجناس ایرانی و خارجی در اطراف این ساحل برپا خواهد شد.

بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

ساحل بندر امام حسن

ساحل بندر امام حسن که ساحلی ماسه‌ای – صخره‌ای است، در بندر امام حسن و در ۳۰ کیلومتری جنوب دیلم در استان بوشهر واقع شده است. این ساحل که به ساحل مریخی نیز معروف است، یکی از معدود سواحل بکر و دست نخورده در جنوب ایران است.

ساحل بندر تاریخی حماد

بندر تاریخی حماد که در شمال شهر دیلم واقع شده است، قدمتی در حدود دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلام دارد و در گذشته، از قطب‌های مهم اقتصادی در خلیج فارس شناخته می‌شده است. ساحل این بندر نیز، با امکاناتی نظیر جاده دسترسی، روشنایی، دیوار حفاظتی و آلاچیق، زیستگاه جانورانی از جمله خرچنگ‌های رنگی و کوچک، صدف، گوش ماهی، حلزون و نوعی ماهی دوزیست به نام دشلمبو است.

بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

پارک ساحلی گناوه

ساحل بندر گناوه که از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر به شمار می‌رود، شامل امکانات گردشگری مانند شنا، قایق‌سواری، اسب‌سواری، پارک بازی کودکان است. علاوه بر آن، جذابیت‌های بصری مانند صدف، مرغان دریایی و قایق‌های کوچک صیادی در امتداد ساحل از دیگر زیبایی‌های این مکان به شمار می‌روند. شما در بازدید از ساحل گناوه با طی کردن مسیری در حدود نیم کیلومتر از شمال شهر، می‌توانید از ساحل صخره‌ای و زیبای روستای مال قائد نیز دیدن کنید.

ساحل بندر دیر

ساحل بندر دیر که در جنوب استان بوشهر قرار دارد، یکی از زیباترین سواحل است که سه اسکله اصلی و معروف آن، صادر کننده ماهی و میگو به داخل و خارج کشور هستند. در این مکان شما می‌توانید با استفاده از قایق و لنج که در مقابل درب بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران قرار گرفته‌اند، از اسکله خارج شده و در کنار ساحل دیر گشت بزنید. سواحل زیبا و بکر دیر برای مسافرانی که به‌ دنبال آرامش و دوری از هیاهو و شلوغی هستند، بسیار مناسب است.

بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

ساحل بندر کنگان

بندر کنگان مرکز شهرستان کنگان در استان بوشهر در جنوب ایران واقع شده‌ است. این شهرستان از نظر طبیعت و ساحل زیبایی ماسه‌ای و سنگی که در شهر کنگان و بنک وجود دارد بسیار زیبا است. فاصله کم میان کوه و دریا نیز بر این جذابیت افزوده است.

پارک ساحلی بنک

پارک ساحلی بنک (Banak Beach Park) که در شهرستان کنگان استان بوشهر واقع شده است، در سال‌های اخیر در میان گردشگران محبوبیت پیدا کرده و امکاناتی نظیر آلاچیق، شنا، قایق‌سواری، پارک بازی کودکان، و زمین والیبال دارد.

بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

دهکده گردشگری دریایی پازارلند

دهکده گردشگری دریایی پازارلند که در عسلویه قرار دارد، دارای امکاناتی نظیر تفریحات دریایی، تفریحات خشکی، پلاژ بانوان، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، اقامتگاه‌ها، شهربازی، ساحل اختصاصی، باغ پرندگان، غرفه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی و امکانات تفریحی دیگر است.

پارک ساحلی نخل تقی عسلویه

ساحل نخل تقی که در قسمت غربی شهر عسلویه قرار دارد، دارای امکانات رفاهی از جمله رستوران، پارک بازی کودکان، محل ورزش و پیاده‌روی در کنار ساحل، کافی شاپ و اسکله ماهی‌گیری است.

بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

ساحل بنود عسلویه

ساحل بنود (Banood) یکی از سواحل زیبا و نسبتا بکر ایران است که در شهرستان عسلویه قرار دارد. از جمله دلایل علاقه گردشگران به این ساحل، غارهایی است که دهانه‌ای رو به دریا و ساحل دارند. اما از آن گذشته، روستای بنود نیز در سال‌های گذشته به‌عنوان لوکیشن فیلم محمد رسول‌الله نیز استفاده می‌شده است، که باعث به وجود آمدن شهرک سینمایی و جاذبه گردشگری در این منطقه شده است.

منطقه حفاظت شده نایبند

پارک ملی نایبند (National Park Nayband) که به‌ عنوان اولین پارک ملی دریایی کشور و منطقه حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست ایران شناخته می‌شود در دو استان بوشهر (بخش عسلویه شهرستان کنگان) و هرمزگان ( شهرستان پارسیان بخش کوشکنار) قرار دارد. نایبند یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های دریایی خلیج فارس است که سواحل ماسه‌ای درخشان، سواحل صخره‌ای، تپه‌های مرجانی برای تفریح غواصان و دشت هموار دارد.

بهترین سواحل استان بوشهر
بهترین سواحل استان بوشهر

منطقه حفاظت شده مُند

منطقه حفاظت شده مند (Mond Protected Area) که منطقه‌ای جلگه‌ای و کویری است، از زیستگاه‌های مهم آهو در استان بوشهر به شمار می‌رود. علاوه بر آن، گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان مانند خرگوش، روباه، گراز، کفتار، گرگ، فلامینگو، چکاوک، زنبورخوار، دراج و پرستوی دریایی نیز در این زیستگاه زندگی می‌کنند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨