زیپ لاین جبل جیس
زیپ لاین جبل جیس

زیپ لاین جبل جیس دبی، طولانی‌ترین زیپ لاین جهان | Jebel Jais Flight

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

زیپ لاین جبل جیس

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با طولانی‌ترین زیپ لاین جهان یعنی زیپ لاین جبل جیس در دبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه بر فراز مرتفع ترین کوه امارات (کوه جیس در دامنه رشته کوه های الحجر) واقع شده است و در همین مدت کوتاهی که از احداث آن گذشته، به یکی از پرطرفدارترین تفریحات این کشور تبدیل شده است. عملیات طراحی و احداث این زیپ لاین مهیج را شرکت “تورو وِردِ” عهده دار بوده و در نهایت آن را پروازِ جبل جیس نامیدند.

زیپ لاین جبل جیس با طول ۳.۱ کیلومتر در رکورد‌های گینس ثبت شده است.‌ این زیپ لاین از قله جبل جیس با ارتفاع ۱۶۸۰ متر حرکت می کند و سرعت حرکت آن تا ۱۳۵ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.زیپ لاین جبل جیس

حاکم راس‌الخیمه امارات شخصی به نام احمد بن سعود بن صقر القاسمی که از نماینده گینس دعوت نمود که بزرگترین و طولانی ترین زیپ لاین جهان را افتتاح نماید البته خود حاکم راس‌الخیمه اولین نفری بود که از این زیپ لاین که نام آن پروزا جبل جیس استفاده نمود. نماینده گینس هم Hoda Khachab مدرک رسمی را پس از این افتتاح هیجان انگیز تقدیم صقر القاسمی کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این زیپ لاین با کمک غول های این رشته در آمریکا مانند شرکت مانستر طراحی و ساخته شده است. مسیر زیپ لاین با یک منطقه پلتفرم معلق به دو قسمت تقسیم میشود که از پلتفرم معلق شما به سمت زمین حرکت خواهید نمود. جالب است بدانید که دمای هوا در اینجا تقریبا 10 درجه خنک تر است که این خود یک نقطه مثبت برای ماجراجویی در دل کویر امارات است. البته جدا از زیپ لاین کمپین های دیگری نیز برگزار میشود مانند کوهنوردی و صخره نوردی،دوچرخه سواری وچادر در دل کوه  که میتوانند بسیار جذاب باشد زیپ لاین Jebel Jais Flight ظرفیت پذیرش 200 نفر را در طول روز دارد.زیپ لاین جبل جیس

این جاذبه جدید و پرهیجان برای تمام سنین خواهد بود به شرطی که افرادی که از آن استفاده می کنند حداقل وزن 45 کیلوگرم و حداکثر 150 کیلوگرم داشته باشند و قد آنها نیز حداقل 120 سانتیمتر باشد. هر 5 دقیقه یک نفر می تواند از این زیپ لاین استفاده کند. همچنین این زیپ لاین یکی از چندین تفریح و فعالیتی است که در این کوههای سنگی امارات می توان انجام داد.

آدرس: امارات متحد عربی، شهر رأس‌الخیمه، کوه جبل جیس

مدت زمان بازدید: 3 ساعت

ساعت دسترسی: 09:00 تا 17:00

ورودی: 180 درهم

زیپ لاین جبل جیس


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)