برج تایپه 101 ، نمادی در پایتخت تایوان | Taiwan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

برج تایپه 101

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره برج تایپه 101 صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این برج شاخص در تایپه پایتخت تایوان در ادامه با ما همراه باشید.

تایپه پایتخت کشور تایوان (جمهوری چین) است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۴ میلادی ۲٬۷۰۲٬۳۱۵ نفر بوده و به همراه توکیو به عنوان یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی آسیا به شمار می‌رود. هر ساله گردشگران زیادی به تایوان سفر می کنند و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به شمار می رود. یکی از جاذبه های دیدنی این شهر برج تایپه 101 می باشد.

این برج (Taipei 101) یکی از نشانه های شاخص شهر تایپه محسوب می شود. ما نمی توانیم جاذبه های برتر تایوان را نام ببریم و اسمی از بلندترین ساختمان تایوان نبریم. این برج آسمانخراشی ۱۰۱ طبقه‌ای در بخش خینیی تایپه در کشور تایوان است. نام اصلی این برج پیشتر «مرکز مالی تایپه» بود. این برج پس از برج خلیفه در دبی بلندترین برج جهان است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نمایی از برج تایپه 101 در روز
نمایی از برج تایپه 101 در روز

این بزرگترین برج مسکونی جهان در منطقه‌ای زلزله‌خیز ساخته شد تا میزان مقاومتش را به نمایش بگذارد.  این ساختمان برج ۱۰۱ طبقه‌ای است که ۵۰۸ متر ارتفاع دارد. راز مقاومت این برج در کره فولادی است به وزن ۶۶۰ تن که در بین طبقه ۸۷ تا ۹۲ به ۱۶ بازوی فولادی آویخته شده‌است.

نمایی از برج تایپه 101 در شب

این پاندول غول پیکر تعادل ساختمان را در برابر زلزله‌های بسیار شدید و توفان‌های مهیب که در این منطقه امری عادی و همیشگی است، حفظ می‌کند. سرعت بعضی از توفان‌های این منطقه بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است و گاهی در این منطقه سالی ۲۰۰ بار زلزله می‌آید.

پاندول غول پیکر برج
پاندول غول پیکر برج

کوه الفنت (Elephant Mountain) بهترین مکان برای داشتن یک دید پرنده از شهر تایپه و به خصوص برج تایپه 101 است. مسیری بسیار کوتاه و نه خسته کننده به بالا دارد و مکانی بسیار عالی برای دیدن منظره شهر و عکس گرفتن از خط آسمان افقی شهر تایپه است.

منظره برج از کوه الفنت
منظره برج از کوه الفنت

آدرس و لوکیشن کوه الفنت (Elephant Mountain) را از طریق لینک زیر ببینید؛

Elephant Mountain Hiking Trail, Alley 342, Lane 150 Xinyi Road Section 5, Taipei City, Taiwan



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨