بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری تایوان | Taiwan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی تایوان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی تایوان خواهیم گفت. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری تایوان در ادامه با ما باشید.

تایوان، با نام رسمی جمهوری چین (با کشور چین با عنوان جمهوری خلق چین اشتباه نشود.)، کشوری در شرق آسیا است که از جزایر تایوان، پنگهو، کینمن، ماتسو و تعدادی جزیرهٔ کوچک دیگر تشکیل می‌شود که همگی در سواحل شرقی چین واقع شده‌اند. این کشور از راه دریا از غرب با جمهوری خلق چین، از شمال شرق با ژاپن و از جنوب با فیلیپین همسایه است.

جمهوری خلق چین این حکومت را غیرقانونی خوانده، خواهان بازگشت این سرزمین به خاک اصلی چین است و آمادگی خود را برای استفاده از زور در صورت لزوم اعلام داشته‌است. اختلافات این دو دولت بر وضعیت سیاسی تایوان سایه افکنده و هر گونه تلاشی برای اعلام استقلال تایوان با تهدید جمهوری خلق چین مواجه می‌شود. جمهوری خلق چین از برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهایی که تایوان را به رسمیت بشناسند خودداری می‌کند نتیجه آنکه تایوان فقط با ۲۱ کشور عضو سازمان ملل روابط رسمی دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جدا از مسائل سیاسی که تایوان با آنها مواجه است این کشور نیز یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد و مقصدی ایده آل برای سفر و آشنا شدن با فرهنگ و آداب  و رسوم جدید می باشد. در ادامه ما بهترین مکان های دیدنی تایوان را به شما معرفی می کنیم.

جاهای دیدنی تایوان
جاهای دیدنی تایوان

شهر تایپه

شهر تایپه میراث های مختلفی از اسپانیایی ها، هلندی ها، ژاپنی ها و فرهنگ چینی را در آغوش گرفته است و آثار این واقعیت در معماری و روح این شهر کاملاً نمایان است. به همین دلیل به آن شهر جهانی گفته می شود که درهایش به روی تمامی گردشگران باز بوده و از آنها به بهترین شکل پذیرایی می کند. گردشگران علاقمند به غذا عاشق این شهر خواهند شد چرا که تایپه به داشتن غذاهای دریایی تازه و فوق العاده خوشمزه، آشپزخانه های مختلف و همینطور کلی فروشگاه غذایی و رستوران مشهور است. صف کشیدن های طولانی میهمانان در جلوی رستوران ها و بارها نشانه خوبی از غذاهای بی نظیری است که در این اغذیه فروشی ها سرو می شوند.

شهر کَئوشانگ

کَئوشانگ (kaohsiung) دومین شهر بزرگ کشور تایوان بعد از تایپه است که بر روی سواحل رودخانه لاو ریوِر که نقش بسیار مهمی را در بخش واردات شهر ایفا می کند بنا شده است. این شهر دارای چشم اندازهای هنری، شب زنده داری های رنگارنگ و بازارهای زنده و پرهیاهویی متفاوتی است که همگی دارای معماری های عجیب و غریب و غیر عادی هستند. بعد از پایتخت، این نقطه عنوان دومین شهر تفریحی و دیدنی را در تایپه از آن خود کرده است!
جاهای دیدنی تایوان
جاهای دیدنی تایوان

شهر کوهستانی جیوفِن

شهر کوچک جیوفن (jiufen) که روی تپه های منطقه رویفانگ قرار گرفته انگار مکانی است که تا پیش از این فقط در داستان های کودکانه خوانده ایم. اتفاقاً این شهر دلیل ساخته شدن و الهام گرفتن کارتون مشهور شهر ارواح هم می باشد. قسمت تاریخی و قدیمی تر شهر دارای معماری های مجذوب کننده، مغازه های پر تعداد آنتیک، غرفه های اغذیه فروشی و خانه های چای فروشی است. در مجموع حال و هوای با اصالت آن باعث می شود که سفر به کشور تایوان، یک سفر تمام و کمال باشد.

روستای رنگین کمان

روستای رنگین کمان توسط هنرمند Huang Yung-Fu در قرن بیستم ساخته شد. سرباز پیشین جنگ، از دوران کودکی مهارت های خلاقانه خود را نشان داده است. پس از جنگ روستای او با خطر تخریب مواجه شد، در نتیجه او شروع به نقاشی روی آنها کرد و برای حفظ آن روستا تلاش کرد. این هنرمند واقعا خوب و زیبا کار کرده است و امروز این روستا به یکی از محبوب ترین دیدنی های تایوان تبدیل شده است!

جاهای دیدنی تایوان
جاهای دیدنی تایوان

معبد کنفوسیوس تایوان

معبد کنفوسیوس تایوان (Taiwan Confucian Temple) در سال ۱۶۶۵ میلادی در شهر تاینان (Tainan) به‌منظور تعلیم خردمندان و فراهم آوردن محلی برای سخنرانی‌ها ساخته شد. تمرکز اصلی مکتب کنفوسیوسی که بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد، تمرکز ویژه‌ای بر روی انسان‌شناسی و درک بشر به‌عنوان موجودی ذاتا پاک است. این مکتب به‌عنوان یکی از مکاتب اصلی در تایوان شناخته می‌شود و نقش محوری در سازماندهیِ آموزش‌ و مناسک معنوی ایفا می‌کند. معماری این معبد نشان‌دهنده‌ی معماری به سبک نواحی جنوبی چین است. امروزه معبد کنفوسیوس مکانی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی به‌شمار می‌رود و یکی از جاذبه‌های تایوان برای مردم محلی و گردشگران محسوب می‌شود.

معبد منگجیا لونگشان

معبد منگجیا لونگشان (Mengjia Longshan) در پایتخت تایوان واقع شده است. این معبد که یکی از قدیمی‌ترین معابد تایپه به‌شمار می‌رود، در سال ۱۷۳۸ میلادی و در دوران سلطنت سلسله‌ی کینگ (Qing) ساخته شد. دیوارهای رنگارنگ و سقف‌ طلایی آن از عناصر کلاسیک معماری تایوان محسوب می‌شود. تایوان در طول قرن‌ها درگیر بلایای طبیعی و جنگ بوده اما این معبد پس از بازسازی به شکوه سابق خود بازگشته است. پیروان آئین‌های بودا، ماتسو و تائو در کنار یکدیگر در این معبد به عبادت می‌پردازند. بوی غذا و عطر گل‌هایی که اغلب این افراد به‌همراه خود می‌آورند تمام فضای معبد را پر می‌کند. زمانی‌که به معبد نزدیک می‌شوید، سه دروازه و یک آبشار زیبا را خواهید دید.

جاهای دیدنی تایوان
جاهای دیدنی تایوان

معابد فو گوئِنگ شان

پایگاه یک جنبش مذهبی بین المللی بودایی تازه کار چینی در میان معبد عظیم فو گوئِنگ شان (Fo Guang Shan) قرار گرفته است و امروزه درب آن به روی بازدید کنندگان باز است. این جنبش به ترویج دارما یعنی برقراری توازن میان فرد و جهان می پردازد. بخشی از صومعه این مکان به روی بازدید عموم باز است و به دنبال مکانی برای آموزش شاخه ای از مذهب بودایی با نام پیور لَند بودیسم می باشد.

معبد خدای شهر شینچو

معبد خدای شهر شینچو (Hsinchu City God Temple) یک معبد تائوییِ بسیار زیبا است. علی‌رغم این‌که ساختمان این معبد رنگین است، بخش‌های داخلیِ آن کمی تاریک و ترسناک به‌نظر می‌رسند. مقابل این معبد یک بازار سنتی شلوغ قرار گرفته است که در آن انواع مواد غذایی و کالاهای جالب و اسرارآمیز به‌فروش می‌رسد. زمانی‌که وارد معبد می‌شوید، با یک جفت شیرِ سنگیِ بلو اِستون (Bluestone) روبه‌رو می‌شوید. در داخل اتاق‌های معبد مجسمه‌های بزرگی با چهره‌های ارعاب‌آور قرار گرفته‌اند. این معبد به عنوان مهم‌ترین معبد خدایان در تایوان شناخته می‌شود. در پشتِ این معبد می‌توانید اطلاعاتی مفید درباره‌ی ساخت و تاریخِ آن پیدا کنید.

جاهای دیدنی تایوان
جاهای دیدنی تایوان

جزیره اُرکید

جزیره ارکید (orchid island) که خانه ای برای قبیله تائو بوده است، تنها با طی کردن یک مسیر کوتاه از سمت خشکی و به وسیله کشتی در دسترس خواهد بود. این جزیره بر اساس پروانه های ارکیدی که در تپه ها و در میان دره های این منطقه رشد کرده و مسیر را با چهره ای زیبا شکوفا می کنند نام گذاری شده است. در کنار در اختیار داشتن گونه های متفاوتی از جانداران و گیاهان، این جزیره دارای تعدادی ساحل فوق العاده زیباست که عاشقان حمام آفتاب و همچنین موج نوردی را به سمت خود می کشاند.

پارک ملی کنتینگ

پارک ملی کنتینگ (kenting national park) در شبه جزیره ای واقع است که از منظره نفس گیر آن اقیانوس دیده می شود، همانطور که در شبه جزیره جنوبی قرار دارد. پارک نیز دارای دامنه وسیعی از حیوانات و همچنین گیاهان می باشد. این پارک در بین گردشگران سفر به تایوان محبوب است، بنابراین از طریق اتوبوس ها یا حتی هواپیماها به راحتی قابل دسترسی است.

جاهای دیدنی تایوان
جاهای دیدنی تایوان

پارک ملی یوشان

براساس سطح کوهستان مرکزی، این پارک یوشان (Yushan National Park) نام گرفته و قله آن نیز، بلندترین قله در منطقه است. پارک دارای بالاترین قله ها، عمیق ترین دره ها، وادی های سرسبز و صخره های شیب دار است. با توجه به موقعیت نسبتا دور آن، پارک به صورت طبیعی و دست نخورده حفظ شده و از دیدنی های تایوان است. با وجود اینکه از تایپه دور است، هر سال بیش از یک میلیون توریست و گردشگر در سفر به تایوان از آنجا بازدید می کنند.

پارک ملی تاروکو

پارک ملی تاروکو (Taroko National Park) دارای مسیرهای بی شماری است که به ماجراجویان اجازه می دهد تا در میان طبیعت زیبا و خارق العاده آن که نظیر آبشارها، دره باریک تاروکو و رودخانه لیوُ به گردش بپردازند. یکی از هیجان انگیز ترین و غیر طبیعی ترین ویژگی های دیدنی در این منطقه، دره هایی هستند که از سنگ مرمر به وجود آمده اند! چشم اندازهای تماشایی این محل پا به پای گردشگران و میهمانان با آنها همراه خواهند بود.
جاهای دیدنی تایوان
جاهای دیدنی تایوان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨