جاهای دیدنی بندر ترکمن

جاذبه های گردشگری بندر ترکمن | Bandar Torkaman

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بندر ترکمن

بندر ترکمن، بندری در ۴۰ کیلومتری شهر گرگان، در استان گلستان است که در قدیم به آن بندر شاه نیز می گفتند. علت این نامگذاری، بناگذاری آن در سال ۱۳۰۶ توسط رضا شاه بود. بندر ترکمن یکی از نخستین شهر های ایران است که خطوط راه آهن در آن کشیده شد. این بندر سرزمین اسب های مسابقه است و هرساله در بهار و پاییز، گردشگران زیادی برای دیدن این مسابقات به خود جذب می کند. اکثریت مردم این شهر ترکمن و سنی مذهب می باشند ولی اقوام دیگر نیز در میان آنان به چشم می خورند. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با جاهای دیدنی بندر ترکمن بیشتر آشنا شوید.

اسکله بندر ترکمن

جالب ترین نقطه شهر بندرترکمن ، اسکله آن است.دریای مازندران، و اسکله توریستی بندر ترکمن در غرب، شهر واقع شده است.جاذبه های گردشگری بندر ترکمن جایی که می‏توان سوار قایق‏های پدالی یا موتوری شد، و بازارهای ساحلی و رنگارنگ صنایع دستی در آن قرار دارند.جاهای دیدنی بندر ترکمن

جزیره آشوراده

آشوراده تنها جزیره ایرانی واقع در استان گلستان است که بر اثر پیشروی آب دریا در طول سالیان گذشته،۸۰۰ هکتار آن به زیر آب رفته و اکنون خالی از سکنه شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی بندر ترکمن
جاهای دیدنی بندر ترکمن

آق قلا

شهری است در 36 کیلومتری شمال شرق بندر ترکمن، از معروفترین آثار این شهر، پل خشتی آن است که بر روی رود گرگان ، در زمان صفوی بر روی پایه های ساسانی ساخته شده است. این پل دو مناره داشته که اکنون از بین رفته است. بنظر می رسد پل به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده باشد.

جاهای دیدنی بندر ترکمن
جاهای دیدنی بندر ترکمن

تالاب گمیشان

تالاب گمیشان در بخش گمیشان شهرستان بندر ترکمن قرار دارد. این تالاب بین المللی با ۱۷۷۰۰۰ هکتار وسعت در شرق گمیش تپه واقع شده. تالاب گمیشان زیستگاه بسیاری گونه های جانوری و گیاهی است و بخش شمالی آن منطقه حفاظت شده است.

جاهای دیدنی بندر ترکمن
جاهای دیدنی بندر ترکمن

روستای قره قاشلی

اسب های ترکمن شهرتی جهانی دارند. هر ساله در این منطقه مسابقات اسب دوانی ملی و بین المللی برگزار می شود (کورس بهاره بندر ترکمن) و علاقه مندان بسیاری را از اقصا نقاط کشور به این ناحیه می کشاند. اگر از بندر ترکمن به سمت گرگان حرکت کنید، بعد از حدود ۱۰ کیلومتر به روستای قره قاشلی خواهید رسید. اگر از علاقه مندان به اسب های اصیل ترکمن و مسابقات اسب سواری هستید، پیشنهاد می کنیم که راه این روستا را در پیش بگیرید.

جاهای دیدنی بندر ترکمن



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)