آشنایی با ییلاق مریان تالش ، گیلان | Gilan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ییلاق مریان تالش

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با ییلاق مریان تالش در استان گیلان آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا درباره این روستای زیبا بیشتر بدانید.

ییلاق مریان تالش ، روستایی در ۳۵ کیلومتری غرب تالش در استان گیلان است. این روستا به خاطر جنگل‌ها و مناظری که در کمتر جایی می‌شود آن را دید، معروف شده است. بلندی روستا از سطح دریا حدود ۱۰۸۰ متر است. دسترسی به مریان سخت نیست و با چند ساعت رانندگی می‌توان به آن رسید.

مریان تالش جایی‌ست که در آن زردی گندم‌ها و سبزی درخت‌های سیب، گلابی و بِه با هم ترکیب می‌شود. چشم‌انداز رودخانه کرگان‌رود را  هم باید به این ‌ها اضافه کنیم. می‌شود ساعت‌ ها در مرتع‌ ها راه رفت و هوای تازه و تمیز خورد. در این گشت‌ و گذار اگر صدای نی شنیدیم یا زنگوله نباید تعجب کنیم. حتما چوپانی‌ست که در آن حوالی دام‌ را برای چرا آورده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ییلاق مریان تالش
ییلاق مریان تالش

مریان تالش، گورستانی باستانی دارد که تا گورستان روستای آق اولر ادامه پیدا می‌کند. گورها به شکل دخمه و سه‌طبقه‌ای هستند و قدمت‌شان به پیش از میلاد مسیح می‌رسد. این گورستان خیلی وسیع‌ است و نماد قدمت این منطقه به‌حساب می‌آید.

یکی از جاهای تاریخی روستا، حمامی قدیمی‌ست که بعضی‌ها می‌گویند در اواخر دوره صفوی ساخته شده، به نظر بعضی دیگر هم اوایل قاجار بنا شده. تا مدتی پیش می‌شد کاشی‌ها و نقاشی‌های قدیمی حمام را دید، اما الان دیگر اثری از آنها دیده نمی‌شود.

جاذبه‌های نزدیک

بهترین فصل سفر

وقتی اسم ییلاق به‌میان می‌آید، می‌دانیم که بهترین فصل سفر به آن بهار و بهتر از آن، تابستان است، یعنی روزهایی که داغی آفتاب امان آدم را می‌برد و دل‌مان می‌خواهد به جای خنکی فرار کنیم و در سایه بنشینیم. البته طبیعت‌گردهای حرفه‌ای زمستان پربرف این روستای قشنگ را هم می‌پسندند.

اقامت

ممکن است در ییلاق مریان، خانه‌ اجاره‌ای پیدا کنیم، یا مایل باشیم چند روزی در طبیعت چادر بزنیم. اما گزینه راحت‌تر هم داریم. تالش هتل های زیادی دارد که کیفیت آنها خوب است و می توانید برای اقامت به تالش بروید.

ییلاق مریان تالش
ییلاق مریان تالش

چطور به مریان برویم؟

اگر سفرمان از تهران شروع شود، از اتوبان کرج راهی قزوین و رشت می‌شویم. از رشت تا مریان حدود ۱۴۳ کیلومتر فاصله‌ است. حالا باید به فومن و بعد صومعه‌سرا برسیم. پره‌سر و اسالم را پشت سر بگذاریم و وارد تالش ‌شویم. سفرمان از تهران تا تالش بیشتر از ۶ ساعت طول می‌کشد. از تالش تا روستای ییلاقی مریان، حدود ۳۰ کیلومتر مسیر آسفالت در پیش است.

مقالات گردشگری بیشتری بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨