پارک جنگلی سیاهداران تالش ، گیلان | Talesh

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جنگلی سیاهداران تالش

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با پارک جنگلی سیاهداران تالش، جنگلی بکر و دیدنی در استان گیلان آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا درباره این پارک جنگلی زیبا بیشتر بدانید.

پارک جنگلی سیاهداران تالش در جنوب غربی این شهر واقع می باشد که در سال های اخیر توسط شهرداری تالش به محدوده ای برای گذاران اوقات فراغت و تفریح تبدیل شده است. پس از احداث راه و پله گذاری بخش هایی از دامنه این تپه در بلندترین نقطه آن تفریحگاهی بکر و دیدنی با امکاناتی همچون رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی ساخته شده است.

تالش شهری‌ست مملو از جاذبه‌های دیدنی همچون آبشار ورزان، دریاچه سراگاه، پارک جنگلی گیسوم، منطقه ییلاقی سوباتان، رودخانه کرگان رود و … که دیدن هر کدام از آن‌ها باعث شگفتی و به وجد آمدن شما می‌شود. تالش از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا و از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود شده است.  این شهر جاذبه های گردشگری بسیار دلپذیری را برای گردشگران خود ارائه می دهد که پارک جنگلی سیاه داران از جمله این جاذبه ها به شمار می آید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای سیاه داران در گذشته دارای درختان بزرگ بلوط بوده که وجود توده عظیم درختان مانع ورود افراد به داخل روستا (جنگل) می شد. این منطقه با نام منطقه پوشیده از درختان سیاه (بلوط و آزاد) بعد از ساکن شدن افراد ییلاق نشین، به “سیاه داران” معروف شد.

پارک جنگلی سیاهداران تالش
پارک جنگلی سیاهداران تالش

پس از مدتی طرح سورتمه جنگلی ریلی در دامنه های پوشیده از جنگل تاسیس شده که عبور از مسیر آن برای مسافران بسیار هیجان انگیز و جالب می باشد. این سورتمه که از دو مسیر مارپیچ و صاف ساخته شده، با شتاب از درون جنگل های پرپشت و زیبای تالش عبور میکند.

سورتمه ریلی یکی از تفریحات هیجان‌انگیز‌ است، آن‎‌ هم اگر وسط جنگل باشد. سورتمه ریلی سیاهدارن ۱۰۵۰ ‌متر طول دارد. این سورتمه با همکاری شرکت «ویگاند آلمان» در کوه سیاهداران تالش تاسیس شده‌ است. مسیری پر پیچ‌وخم و سر‌سبز و چشم‌اندازی زیبا آن را به تفریحی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش تبدیل کرده‌ است.

پارک جنگلی سیاهداران تالش
پارک جنگلی سیاهداران تالش

دستگاه عکاسی اتوماتیک در طول مسیر از شما عکس می‌گیرد. هنگامی‌ که پیاده شدید، اگر عکستان را دوست داشتید، می‌توانید چاپ کنید یا به ‌صورت فایل دریافت کنید. قیمت فایل کل عکس‌ها 10000 تومان است. اگر به سورتمه‌سواری علاقه‌مندید، آن را در پارک جنگلی سیاهداران تجربه کنید.

پارک جنگلی سیاهداران تفاوتی اساسی با سایر پارک‌های جنگلی دارد. تفاوتش این است که بخشی از پارک برای نگهداری گوزن‌ها اختصاص داده ‌شده است. عبور از این قسمت هنگام سورتمه‌سواری می‌تواند برای سورتمه‌سواران جذاب و هیجان‌انگیر باشد. وقتی می‌خواهید وارد پارک شوید، سمت چپ جاده فنس‌کشی شده است و می‌توانید دقایقی پیاده شوید و گوزن‌ها را تماشا کنید.

پارک جنگلی سیاهداران تالش
پارک جنگلی سیاهداران تالش

جاذبه های اطراف

یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف پارک جنگلی سیاهداران، دریاچه «سراگاه» است که در روستایی به همین نام قرار‌ گرفته ‌است. دورتادور دریاچه از جنگل‌های انبوه پوشیده شده است که منظره زیبایی را به وجود آورده است. اطراف دریاچه شالیزار‌های برنج و درختان کیوی وجود دارند.

دسترسی

اگر به شهر کوچک و سرسبز تالش سفر کردید، پارک جنگلی سیاهداران در بالای کوهی قرار دارد و در آن‌جا نمای خوبی از شهر دیده می‌شود. درون شهر تابلوهایی وجود دارند که شما را به پارک خواهند رساند. این پارک دو قسمت دارد، یکی سورتمه و طبیعت و دیگری بازی‌های مهیج که جاده‌های جداگانه‌ای دارد. قبل از این که وارد مجموعه بشوید، پیش رویتان مسیر سربالایی قرار دارد که بین جاده و جنگل فنس‌کشی شده است. همان‌طورکه پیش‌تر گفتم، در این مسیر می‌توانید گوزن‌ها و آهوهای زیبا را ببینید.

پارک جنگلی سیاهداران تالش
پارک جنگلی سیاهداران تالش

آدرس: ایران، استان گیلان، جنوب غربی تالش

ساعت کاری سورتمه: بهار و تابستان از ساعت 08:00 الی 21:00 ، پاییز و زمستان از ساعت 08:00 الی 18:00

قیمت بلیط سورتمه: تک‌نفره 30000 تومان ، دو‌نفره 40000 تومان

مقالات بیشتری بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨