کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی ☀️ گرجستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کلیسای جامع مادر مقدس باتومی در گرجستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedral) از دیدنی ‌های شهر ساحلی باتومی به شمار می‌آید که در خیابان باراتاشویلی قرار دارد. این کلیسا همه روزه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان برای بازدید به سوی خود می‌کشاند. کلیسای جامع مادر مقدس از نظر تاریخی قدمت بالایی دارد و در سال ۱۸۹۷ با کمک‌های مالی چند برادر نیکوکار ساخته شد. این کلیسا محل عبادت مسیحیان ارتدوکس گرجی است.

کلیسای جامع مادر مقدس با معماری زیبا و مشهوری به نام سبک گوتیک‌دار ساخته شده که تماشای آن برای علاقه‌مندانی که طرفدار این سبک معماری هستند بسیار لذت بخش است. این کلیسا از 2 برج دوقلوی بلند و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی تشکیل شده است که ظاهری جذاب و زیبا به آن داده است. در ورودی آن نیز دو مجسمه از پیامبران به چشم می‌خورد. همچنین داخل کلیسا با نقاشی‌های بسیار زیبا آراسته شده است.

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تاریخچه

در دورانی که شوروی بر این منطقه حکومت داشت این کلیسا کاربری اصلی خود را از دست داده بود و تعطیل شد؛ در این دوران کلیسا به عنوان یک آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گرفت، ولی بعدها دوباره به جایگاه اصلی خود یعنی همان کلیسا برگشت و این اتفاق در زمانی به وقوع پیوست که کشور گرجستان توانسته بود از زیر سلطه شوروی خارج شده و حکومت خود را به طور مستقل در دست بگیرد و در همین دوران بود که این کلیسا ارتدوکس دوباره همانند گذشته شروع به کار کرد و درب آن به روی مردم گشوده شد.

مصالحی که در ساخت این کلیسا مورد استفاده قرار گرفته نیز به نوعی خاص هستند، به طور مثال سنگ هایی که برای ساخت این کلیسا استفاده شده، در شرایط آب و هوایی مختلف دچار تغییر رنگ می شود و همین تغییر رنگ سبب شده این کلیسا خاص باشد و گردشگران بسیاری به آن جذب شوند. در سال ۲۰۰۰ بود که بخش هایی از کلیسای جامع مادر مقدس مورد ترمیم قرار گرفت و در بخشهایی معماری جدید با آن درگیر شد.

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

ویژگی ها و معماری کلیسای جامع باتومی  

این کلیسای جامع سال ها پیش به واسطه انجام غسل تعمید 5000 نفر، به کلیسای جامع باتومی تبدیل شد. از ویژگی های دیگر این کلیسا می توان به شیشه های رنگی و زیبای آن اشاره کرد که با نقاشی های مرتبط  “پیامبران” زینت یافته اند؛ این شیشه ها از لحاظ زیبایی و صنعت گری می توانند با معماری گوتیک کلیسا های فرانسه رقابت کنند.

همچنین کلیسای مریم مقدس باتومی یکی از زیبا ترین کلیسا های ساخته شده در گرجستان است. این کلیسا پیشینه غمگینی دارد چرا که بار ها از کاربری کلیسا خارج شده ولی با تلاش مردم و پاپ به این کاربری باز گشته است و بازسازی شده است.

کلیسا جامع مادر مقدس گرجستان از لحاظ مصالح مورد استفاده در ساخت بنا ، نمای بیرونی و طراحی داخلی بسیار منحصر به فرد و زیبا بوده است و همین زیبای و منحصر به فرد بودن یکی از دلایل جذب گردشگران و بازدید فراوان آنان از این بنای تاریخی می باشد چرا که در تزئین نمای بیرونی و داخلی این کلیسا از نقاشی های مذهبی و سنتی بسیار زیبا و شکیلی استفاده شده است که مسافران می توانند تا مدت ها از تماشای آن لذت ببرند.

نکته جالب توجه دیگر کلیسای جامع مادر مقدس این است که این کلیسا از دو برج دو قلو بسیار بلند برخوردار است که سبب تفاوت و تمایز آن از سایر کلیساهای کشور گرجستان شده است.

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

دسترسی به کلیسا

کلیسای جامع مادر مقدس در خیابان نیکولوز در نزدیکی پارک شهر واقع شده است. گردشگران برای بازدید از این کلیسا می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مینی‌بوس، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند، به طوری که این وسایل نقلیه همه روزه مسافر جابجا می کنند و در همه قسمت های شهر می توانید این مینی بوس ها را پیدا کنید و با پرداخت هزینه به مقصد برسید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)