جاذبه های‌ دیدنی مشهد

۱۳ جاذبه‌ دیدنی مشهد + راهنمای خرید بلیط قطار مناسب

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین جاذبه‌ های دیدنی مشهد 

مشهد از پرطر فدارترین شهرهای ایران برای سفر است. با سفر به این شهر دوست‌ داشتنی هم امکان زیارت وجود دارد و هم سیاحت. یکی از جذاب‌ ترین روش‌ های سفر به این شهر هم استفاده از قطار است. با اینترنتی شدن رزرو بلیط قطار تمام شهرهای ایران از جمله مشهد می‌توانید جذابیت سفر را دوچندان کنید. در این مقاله ابتدا باهم مرور می‌کنیم که مشهد صرف‌ نظر از لذت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) چه جاذبه‌ هایی برای گردشگری دارد؛ سپس خواهیم گفت که چرا سفر ریلی به مشهد از انواع دیگر سفر به این شهر پرطرفدار، جذاب‌تر است.

جاذبه های‌ دیدنی مشهد

سفر به مشهد و جاذبه‌ های آن در یک نگاه 

در مشهد، دیدنی‌ های زیادی وجود دارد که برای سرزدن به هریک باید برنامه‌ریزی کنید. این شهر هم جاذبه‌های تاریخی و مذهبی دارد و هم نقاط طبیعی دیدنی. مراکز تفریحی متنوعی هم در آن وجود دارد که رفتن به آنها خالی از لطف نیست. در کنار امکان زیارت مرقد امام رضا (ع)، دیدنی‌های فراوان دیگری هم در مشهد وجود دارند:

۱. آرامگاه فردوسی 

آرامگاه فردوسی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


با ۳۰ دقیقه رانندگی می‌توانید در حوالی شهر مشهد به آرامگاه فردوسی بزرگ برسید. مقبره این شاعر مهم و ارزشمند کشور را معمار معروف، هوشنگ سیحون، با الهام از آرامگاه کوروش کبیر طراحی کرده است.

۲. موزه نادری 

نادرشاه افشار از حاکمان پرافتخار ایرانی است. بازدید از موزه‌ای متعلق به آثار تاریخی دوره او خالی از لطف نیست. در موزه نادری می‌توانید تابلوهایی ارزشمند از گذشته با موضوع نبردهای نادرخان را ببینید یا با اشیای متعلق به دوران افشاریان مانند شمشیرها، لباس‌ها و سلاح‌های متفاوتش را مشاهده کنید.

۳. کلات نادری 

در میان ارتفاعات مشهد، در دوران نادرشاه مجموعه‌ای از دژها و تأسیسات غیرقابل‌نفوذ ساخته شده است. این مجموعه موسوم به کلات نادری، بسیار قدیمی است و نشان از تدبیر حکومت آن دوران برای محافظت از شهر در مقابل دشمنان دارد.

۴. گنبد هارونیه 

قدمت این گنبد هم به دوران پیش از اسلام می‌رسد. شک و شبهاتی درباره کاربرد گنبد وجود دارد. برخی منابع می‌گویند که هارونیه زندان بوده و برخی معتقدند که محل تدریس فیلسوفانی مانند امام محمد غزالی بوده است.

۵. برج رادکان 

خواجه نصیرالدین طوسی بزرگ برج رادکان را در مشهد بنا کرده است. این برج که از نظر معماری ارزش زیادی دارد در فهرست آثار ملی ایران هم قرار گرفته است. برج قدیمی رادکان بی‌شباهت به شمس‌العماره در تهران نیست.

۶. جنگل جیغ 

یکی از جذاب‌ ترین و هیجان‌ انگیزترین نقاط مشهد، جنگل جیغ است. از آغاز شب تا نزدیکی صبح‌دم، در این جنگل صدای جیغ‌های وحشتناکی به‌گوش می‌رسد. اگر اهل هیجان باشید، می‌توانید برنامه‌ای برای بازدید از این جنگل وحشتناک هم ترتیب بدهید. فرضیه‌های مختلفی درباره صداهای عجیب این جنگل وجود دارد. برای نمونه، گفته می‌شود که صدای به‌هم‌خوردن بال حشراتی مانند ملخ است که شب‌ها و در نزدیکی صبح، صوتی جیغ‌مانند ایجاد می‌کند.

۷. باغ گیاه‌ شناسی 

در باغ گیاه‌شناسی مشهد گونه‌های متنوع و خاصی از گیاهان و گل‌ها را می‌بینید. هرسال، پاییز که فرا می‌رسد، جشنواره گل‌های داوودی هم در آنجا برگزار می‌شود. بالغ بر ۷۰۰ نوع گل داوودی مختلف باغ را بسیار زیبا می‌کند. انواع گیاهان زینتی و دارویی در باغ گیاه‌شناسی مشهد وجود دارد.

۸. طرقبه و شاندیز 

در اطراف شهر مشهد، نواحی ییلاقی طرقبه و شاندیز قرار دارند. این مناطق زیبا و خوش‌آب‌وهوا از نقاط گردشگری جذاب و پرطرفدار هستند. رستوران‌های مختلفی هم در آنها وجود دارد و با سرزدن به هریک می‌توانید کباب‌های خوشمزه‌ای به‌ویژه شیشلیک مشهدی نوش‌جان کنید.

۹. چشمه گیلاس 

چشمه گیلاس از دیدنی‌های زیبای مشهد است. در تمام طول سال، این چشمه پر از آب می‌شود و بسیار دیدنی است. سرسبزی حوالی چشمه و وجود درختان این مکان را به جایی سرسبز و باصفا برای سرزدن گردشگران تبدیل می‌کند.

۱۰. پارک طبیعی هفت‌ حوض 

در حوالی مشهد و در میان کوه‌های خلج این شهر، پارکی طبیعی به‌نام هفت‌حوض وجود دارد. حوضچه‌هایی سنگی و طبیعی با شکل‌وشمایل خاص در این مکان دیده می‌شوند. بازدید از آنها به‌ویژه زمانی که در حوالی حوضچه‌ها، دشت‌های شقایق می‌روید، فکر بسیار خوبی است. دشت‌های شقایق در بهار پر از گل می‌شوند.

۱۱. پارک آبی 

پارک آبی مشهد مشهور است. سرسره‌های مختلف و استخرهای شنای این پارک از جمله مفرح‌ترین امکانات گردشگری شهر هستند. اگر با کودکان به پارک آبی بروید، به‌شرط اینکه به آب و آب‌بازی علاقه‌مند باشند، اوقات بسیار خوشی خواهید داشت.

۱۲. باغ وحش 

اگر از تماشای حیوانات لذت می‌برید، سری به باغ‌ وحش وکیل‌آباد بزنید. حیوانات گوناگون و بسیار متنوعی در این مکان نگهداری می‌شوند. این مکان سرگرم‌کننده برای کودکان و حتی بزرگ‌سالان جذابیت‌های زیادی دارد.

۱۳. چالیدره 

در نزدیکی شهر مشهد، مجموعه گردشگری و تفریحی چالیدره وجود دارد. انواع تفریحات در چالیدره موجود است؛ از ماهیگیری و غواصی تا زیپ‌لاین و بانجی‌جامپینگ. برای هر سلیقه‌ای در این مجموعه، تفریحاتی جذاب وجود دارد.

۱۴. پارک مینیاتوری ایران 

پارک مینیاتوری ایران از پارک‌های مشهدی است که با خلاقیت فراوانی ساخته شده است. بسیاری از آثار تاریخی و دیدنی‌های ایران در مقیاسی کوچک و مینیاتوری در این پارک ساخته و قرار داده شده‌اند. بسیاری از گردشگران بازدید از این پارک زیبا را در سفر به مشهد از دست نمی‌دهند.

چرا با قطار به مشهد سفر کنیم؟ 

سفر به مشهد

با خرید آنلاین بلیط قطار به‌سادگی می‌توانید راهی مشهد شوید. کافی است به‌طور اینترنتی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های نام‌آشنا بلیط‌تان را تهیه کنید و به‌سمت مشهد بروید. سفرکردن از تهران یا شهرهای دور با اتوبوس ساده نیست. هزینه بلیط هواپیما هم نسبت به قطار بیشتر است. با این اوصاف، سفر با قطار به مشهد و تماشای طبیعت در یک کوپه آرام، فکر خوبی است. باوجود قطارهای متنوعی که در ساعت‌های گوناگون به‌سمت مشهد می‌روند، برنامه‌ریزی و ترتیب‌دادن سفری ریلی به مشهد بسیار راحت است. با امکان رزرو قطار آنلاین هم که دیگر همه‌چیز ساده‌تر می‌شود.

رزرو بلیط قطار تمام شهرهای ایران

آشنایی با انواع قطارها به‌ مقصد مشهد 

قطارهای متنوعی به‌سمت مشهد می‌روند. قطارهای فعال در این مسیر از امکانات خوبی برخوردار هستند و در کمال آرامش و راحتی، شما را به مقصد می‌رسانند. از جمله این قطارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قطار نورالرضا 

قطارهای نورالرضا با استانداردهای بسیار خوبی طراحی و ساخته شده‌اند. کوپه‌های این قطارها بزرگ و جادار است. امکانات خوبی هم برای مسافران در نظر گرفته شده و پذیرایی خوبی از آنها به‌عمل می‌آید.

قطار ۵ ستاره زندگی 

این قطارها مدرن و راحت‌اند. امکانات پذیرایی بسیار خوبی دارند و کوپه‌هایشان از طراحی استاندارد و مطلوبی برخوردار است. اگر قصد سفر ریلی به مشهد را دارید، با خرید بلیط قطار ۵ستاره زندگی می‌توانید در کمال آرامش و راحتی به مشهد برسید.

فدک 

با رزرو قطار آنلاین می‌توانید راهی مشهد شوید و در طول مسیر اوقات بسیار خوبی داشته باشید. با تهیه بلیط قطارهای فدک تجربه سفرتان در مسیر رسیدن به مقصد خوشایند می‌شود. این قطارها لوکس هستند و امکانات متنوعی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

سیمرغ 

قطارهای سیمرغ هم از موارد مطلوب و استاندارد موجود هستند. با خرید بلیط این قطارها می‌توانید امن‌وامان به مشهد برسید. ضمن اینکه از مسافران این قطارها هم به‌خوبی پذیرایی می‌شود و فضای کوپه‌ها باز و مطلوب است.

مسیر حرکت قطار از تهران به مشهد

سفر ریلی به مشهد همیشه با استقبال مسافران پرشماری روبه‌رو است. در مسیر تهران به این شهر، شهرهای گوناگونی وجود دارند. با حرکت از پایتخت به‌سمت مشهد، به‌ترتیب از شهرهای زیر عبور می‌کنید:

  • گرمسار؛
  • سمنان؛
  • دامغان؛
  • شاهرود؛
  • جاجرم؛
  • جوین؛
  • نقاب؛
  • سبزوار؛
  • نیشابور؛
  • فریمان.

از شهرهای مختلف ایران می‌توانید با قطار به مشهد بروید. سفر با قطار به این شهر همیشه پرطرفدار است و مسیرهای ریلی به‌سمت آن هم شلوغ و پرتردد هستند.

راهنمای خرید و کنسلی بلیط آنلاین 

این روزها تهیه بلیت قطار به‌صورت اینترنتی، رفاه و راحتی زیادی برای مسافران به ‌وجود آورده است. به‌سادگی و با مراجعه به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف می‌توانید از میان فهرست قطارهای مختلف، موردنظرتان را بخرید. کافی است به ساعت حرکت و تاریخ دقت کنید و با سنجیدن قیمت بلیط هر شرکت مسافربری و امکاناتش دست به انتخاب و خرید بزنید.

پرداخت هزینه بلیط هم به‌طور آنلاین است و در عرض چند دقیقه می‌توانید بلیط سفرتان را تهیه و برای بخش‌های دیگر سفر خود را آماده کنید.

مزایای خرید بلیط آنلاین زیاد است؛ علاوه بر آزادی عملی که در انتخاب در اختیارتان می‌گذارد، امکاناتی مانند کنسلی بلیت قطار هم دارد. اگر به هر دلیلی نتوانید به سفر بروید، به‌ سادگی می‌توانید با همان موبایل‌تان بلیط خریداری‌شده را لغو کنید و هزینه پرداختی‌اش را پس بگیرید.

در آخر 

با رزرو بلیط قطار تمام شهرهای ایران از جمله مشهد می‌توانید به‌راحتی سفر کنید. ایران و شهرهای دیدنی‌اش را بگردید و به تجربه‌ها و خاطره‌هایتان اضافه کنید. سفر به مشهد از آن انتخاب‌هایی است که اوقات بسیار خوش و متنوعی برایتان خلق می‌کند. زیارت و سیاحت در این شهر مهیا است. به مرقد امام رضا (ع) بروید، از آثار تاریخی و طبیعی‌اش دیدن کنید و گشت‌وگذاری در پارک‌ها و مراکز تفریحی و خریدش داشته باشید. جای ما را هم خالی کنید!



 الی گشت    

                تور کیش