آشنایی با پیست اسکی شیرباد مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پیست اسکی شیرباد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با پیست اسکی شیرباد مشهد آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این پیست در نزدیکی مشهد با ما همراه باشید.

قله شیرباد بلندترین قله رشته‌کوه بینالود و بلندترین ارتفاعات در سه استان خراسان است و به همین دلیل به «بام خراسان» شهرت دارد. این قله در دامنه‌های شمالی به دره نهل زشک و دره دولت‌آباد چناران و در دامنه جنوبی به روستای بوژان در نزدیکی شهر نیشابور منتهی شده است و به‌ دلیل اشراف به دره زشک، بوژان، دره خرو و دره‌های سرسبز اطراف دارای چشم‌انداز زیبایی است.

پیست اسکی شیرباد (Shirbad Ski Resort) در دامنه شمال شرقی قله واقع شده است که به دره دولت‌آباد منتهی می‌شود. فاصله مشهد تا پیست شیرباد حدودا 38 کیلومتر می باشد و جاده منتهی به آن جاده ای کوهستانی است.

عکس از ایسنا - عکاس: محسن اسماعیل‌ زاده
عکس از ایسنا – عکاس: محسن اسماعیل‌ زاده

این پیست به‌ دلیل قرار گرفتن در دامنه بلندترین قله استان خراسان در بیشتر ماه‌های سال برف‌گیر است و مساحت ۵۰۰ هکتاری آن فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در کنار خانواده‌هایشان فراهم کرده است. ارتفاع مسیر اسکی، ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ متر از سطح دریاست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پیست اسکی شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور است که در سال ۱۳۸۸ با بررسی‌های فنی و با هزینه‌ای بیش از چهار میلیارد تومان در دو سال توسط افراد کاملا مجرب و حرفه‌ای در ارتفاعات رشته کوه بینالود احداث شد.

پیست اسکی شیرباد | عکس از ایسنا - عکاس: محسن اسماعیل‌ زاده
پیست اسکی شیرباد | عکس از ایسنا – عکاس: محسن اسماعیل‌ زاده

بهترین زمان بازدید

پیست اسکی شیرباد در طول سال به‌مدت پنج ماه، از اواسط آذر ماه تا اواسط فروردین قابل استفاده است. البته با توجه وضعیت نامطلوب جاده، هنگام بارش‌های سنگین، مسیر دسترسی به پیست مسدود می‌شود.

بنابراین پیش از حرکت، با بازدید از سایت پیست اسکی شیرباد یا برقراری تماس، از باز بودن جاده و همچنین باز بودن خود پیست و ساعت کاری آن اطمینان حاصل کنید.

امکانات پیست

پیست اسکی شیرباد شامل سه مسیر برای اسکی‌بازان مبتدی، اسکی‌بازان متوسط و اسکی‌بازان حرفه‌ای می‌باشد. طول کل مسیر پیست ۱۲۰۰ متر مسیر ویژه اسکی است. همچنین تله اسکی به طول ۹۰۰ متر علاقه‌مندان را تا ارتفاعات بالا می‌برد.

با توجه به فراهم بودن لوازم اسکی و در اختیار قرار دادن آن‌ها به علاقه‌مندان زمینه برای گسترش این ورزش محیا است و کلاس‌های آموزشی متعددی توسط هیئت اسکی خراسان رضوی برگزار می‌شود. در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ نفر اسکی‌باز در سطح استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند.

پیست اسکی شیرباد
پیست اسکی شیرباد

ساختمان سه طبقه‌ای به منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین دارای یک رستوران و کافی شاپ و چندین سوئیت به منظور اقامت علاقه‌مندان در این محل در نظر گرفته شده‌ است. به طور کلی امکانات این پیست شامل موارد زیر می باشد؛

  • مسیر ویژه اسکی
  • پیست شب
  • اسنوبرد سواری
  • یک دستگاه تله اسکی
  • مدرسه اسکی
  • رستوران و کافی شاپ
  • سوئیت‌های اقامتی و خوابگاه
  • پارکینگ
عکس از ایسنا - عکاس: محسن اسماعیل‌ زاده
عکس از ایسنا – عکاس: محسن اسماعیل‌ زاده

تجهیزات لازم برای رفتن به پیست شیرباد

از آنجایی‌ که این پیست اسکی از امکانات خوبی برخوردار است، نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت. در این مکان حتی لوازم اسکی به‌ صورت کرایه‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد و به‌ راحتی می‌توانید با آن‌ها از اسکی لذت ببرید. شیرباد رستوران و کافی‌شاپ هم دارد، پس حتی احتیاجی به آوردن و غذا و نوشیدنی ندارید.

البته از آنجایی‌ که هزینه‌های اسکی بسیار زیاد هستند، شاید بخواهید کمی اقتصادی‌تر عمل کنید و در این صورت آوردن یک وعده غذای سبک و نوشیدنی گرم خالی از لطف نخواهد بود. تنها لوازمی که اکیدا توصیه می‌کنیم با خود به همراه داشته باشید عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب است، چرا که بازتاب آفتاب در زمین‌های پوشیده از برف به چشم‎‌ها و پوستتان صدمه بیشتری می‌زنند.

پیست اسکی شیرباد
پیست اسکی شیرباد

چطور به پیست شیرباد برویم ؟

دسترسی به پیست از جاده مشهد چناران می باشد. از مشهد تا دولت‌آباد حدود 20 کیلومتر و از روستای دولت‌آباد تا پیست شیرباد ۱۸ کیلومتر راه است. برای دسترسی به پیست شیرباد در مسیر مشهد به‌ سمت چناران پیش بروید. در دوربرگردان گلمکان دور بزنید و دو کیلومتر به‌ سمت مشهد، در جاده پیش بروید. در سمت راست مسیر، جاده‌ای قرار دارد که به دولت‌آباد و از آنجا به پیست اسکی شیرباد منتهی می‌شود.

مسیر مشهد تا روستای دولت‌آباد هموار است اما ادامه مسیر از دولت‌آباد به پیست اسکی جاده‌ای کوهستانی و برف‌خیز محسوب می‌شود و تردد در آن نیازمند تجهیزات کامل مانند زنجیر چرخ، ضدیخ، خودروی دو دیفرانسیل و… است. در صورت تک دیفرانسیل بودن خودرو حتما با بستن زنجیر چرخ به سمت این پیست بروید.

  • آدرس: استان خراسان رضوی، جاده مشهد-چناران به سمت روستای دولت آباد
  • ساعت کاری: پیست شیرباد در روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 09:00 تا 15:00 فعالیت دارد و در روزهای دوشنبه بسته است. روزهای جمعه نیز این پیست به‌ صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.
  • هزینه ورودی: بنابر آخرین اطلاعیه پیست اسکی شیرباد در بهمن 1399، قیمت بلیط ورودی نفری 50 هزار تومان است. استفاده از لوازم اسکی و سایر امکانات هزینه جداگانه دارد.
  • شماره تماس باشگاه اسکی شیرباد: ۰۵۱۳۷۶۱۱۳۳۵ – ۰۵۱۳۷۶۱۸۴۹۵
  • وبسایت رسمی باشگاه: skishirbad.com

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨