هلیوم پارک ایران مال

معرفی هلیوم پارک ایران مال و تفریحات مهیج آن

هلیوم پارک ایران مال ؛مقصدی هیجان انگیز در تهران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با هلیوم پارک ایران مال آشنا خواهیم کرد. برای دیدن اطلاعات و تصاویر این پارک هیجانی در تهران با ما باشید.

تهران دنیایی از سرگرمی و تفریح را برای شهروندان و گردشگران فراهم کرده است. در این میان هلیوم پارک ایران مال از بهترین مکان‌های تفریحی پایتخت به شمار می‌رود. در هلیوم پارک بازی‌های بسیار مهیج و سرگرم‌کننده‌ای وجود دارند که به هیچ عنوان شما را خسته و کلافه نمی‌کنند. تنوع تفریحات در این مکان بسیار بالا بوده و سبب می‌شود بزرگسالان و کودکان در کنار یکدیگر و در فضای شاد و سالم مشغول تفریح شوند. جهت آشنایی با هلیوم پارک ایران مال تا آخر مقاله ما را دنبال کنید.

معرفی هلیوم پارک ایران مال

ایران مال از بزرگترین مجتمع‌های تجاری و تفریحی ایران و خاورمیانه است. از جذاب‌ترین بخش‌های این مجتمع هلیوم پارک را می‌توان نام برد. هلیوم پارک از بخش‌های تازه تاسیس به شمار می‌رود که در سال ۱۴۰۲ و در طبقه G1 ایران مال افتتاح شد. کودکان و بزرگسالان در این مکان فرصت این را دارند که از انواع تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت لذت ببرند.

هلیوم پارک از بهترین مکان‌ها برای تفریحات خانوادگی به شمار می‌رود. این مکان تفریحی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در ادامه به‌صورت مفصل درباره آنها صحبت خواهیم کرد. همچنین قرار است در آینده بخش‌های جدیدتری به این مجموعه اضافه شود. تمامی تجهیزات و وسایل هلیوم پارک استاندارد و ایمن هستند و کودکان و بزرگسالان بدون هیچ گونه آسیبی در آن‌جا سرگرم خواهند شد.

هلیوم پارک ایران مال

بخش‌های مختلف هلیوم پارک

هلیوم پارک بخش‌های متنوع و جذابی دارد که لحظات شاد و پرهیجانی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند:

سالن کهکشان

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های هلیوم پارک سالن کهکشان است که برای تمام رده‌های سنی وسایل تفریحی گوناگونی دارد. در این سالن حدود ۱۰ بازی متنوع و مهیج وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به زیپ‌لاین، سرسره، گودال فضایی و استخر توپ اشاره کرد. این سالن هم اکنون در دسترس کاربران قرار دارد و تفریحات آن در ژانرهای بسیار مختلفی ارائه می‌شوند. برخلاف بسیاری از بخش‌های هلیوم پارک برای استفاده از تفریحات سالن کهکشان نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست. به این صورت افراد می‌توانند بدون محدودیت زمانی از بازی‌های مهیج این سالن بهره‌مند شوند.

فوتبال حبابی

بخشی از هلیوم پارک به زمین فوتبال حبابی اختصاص دارد که افراد در تیم‌های ۲ تا ۴ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. این بازی بسیار جذاب و در عین حال خنده‌دار است. در واقع شرکت‌کنندگان در حباب‌های بزرگ قرار می‌گیرند و به بازی فوتبال مشغول می‌شوند.

ترامپولین حرفه‌ای

هلیوم پارک ایران مال مجهز به ترامپولین‌های حرفه‌ای است. این بخش برای علاقمندان به پرش و فعالیت‌های فیزیکی انتخاب فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و افراد می‌توانند در فضای باز به شکل آزادانه از پرش بر روی ترامپولین‌ها لذت ببرند.

ترامپولین حرفه‌ای

سالن جاذبه

یکی از بخش‌های مجموعه هلیوم پارک که هنوز افتتاح نشده سالن جاذبه است. در این بخش به زودی بازی‌های مهیجی مانند وایپ اوت بزرگسالان و انواع بازی‌های گروهی مانند والیبال راه‌اندازی می‌شوند.

تفریحات هلیوم پارک ایران مال

از جذابیت‌های هلیوم پارک ایران مال می‌توان به تنوع بسیار بالای تفریحات اشاره کرد به صورتی که تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. مهمترین تفریحاتی که در هلیوم پارک می‌توانید بهره‌مند شوید عبارتند از:

صخره‌نوردی

از تفریحات جذاب هلیوم پارک می‌توان صخره‌نوردی را نام برد. این بخش از سه مسیر ساده، متوسط و سخت تشکیل شده که افراد در سطوح مبتدی تا پیشرفته و بسته به شرایط خود می‌توانند در این مسیرها صخره‌نوردی کنند. در صورتی که به صخره‌نوردی علاقه دارید؛ اما با آن آشنا نیستید می‌توانید از وجود مربیان مجرب برخوردار شوید. این تفریح مهیج برای نوجوانان و بزرگسالان امکان‌پذیر است و به‌صورت انفرادی انجام می‌شود. زمانی که از صخره بالا رفتید و معلق شدید می‌توانید عکس‌های زیبا بگیرید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فوتیارد

از متفاوت‌ترین تفریحات هلیوم پارک فوتیارد است که ترکیبی از بازی فوتبال و بیلیارد به شمار می‌رود. این بازی در یک زمین بزرگ و به‌صورت دونفره انجام می‌شود. زمین به شکل میز بیلیارد طراحی شده و باید توپ‌ها را با پاهای خود به ۶ فضای موجود در میز بیلیارد وارد کنید.

ترامپولین بسکتبال

یکی از انواع ترامپولین‌ها در بخش ترامپولین هلیوم پارک ترامپولین بسکتبال است. این وسیله دارای سبد بسکتبال است که باید با نشانه‌گیری دقیق خود توپ را درون سبد بیندازید. نکته چالش‌انگیز این تفریح پرتاب توپ در حال پرش است که نسبت به ترامپولین‌های معمولی هیجان بیشتری در پی خواهد داشت.

ترامپولین بسکتبال

ترامپولین حرفه‌ای

ترامپولین‌های حرفه‌ای ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده‌اند. این بازی هیچ مانعی ندارد و رفتن به آن‌جا به‌صورت آزادانه به سمت بالا پرتاب خواهید شد. معمولا بیشترین پرش بر روی این ترامپولین‌ها ۳ متر ارتفاع دارد که خودتان را در بالاترین نقطه خواهید دید.

دوج بال

حتماً شما هم در گذشته وسطی بازی کرده‌اید. دوج بال همانند بازی وسطی بوده با این تفاوت که در هلیوم پارک بر روی ترامپولین‌ها قرار خواهید گرفت. در این صورت سرعت حرکت شما بیشتر شده و هیجان بیشتری را تجربه می‌کنید.

کیج بال

ترامپولین والیبال یا کیج بال از دیگر تفریحات مهیج و محبوب در هلیوم پارک ایران مال است. طبق این بازی شرکت‌کنندگان بر روی تشک‌های ترامپولین قرار می‌گیرند و والیبال بازی می‌کنند. این بازی بسیار چالش‌برانگیز بوده که با هر مکث کوتاه به راحتی گل خواهید خورد.

دیوار شیبدار

در هلیوم پارک دیواری شیبدار با ارتفاع زیاد قرار دارد که باید با سرعت بالا به سمت آن حرکت کنید و لبه دیوار را بگیرید. در ادامه باید خود را به سمت بالای دیوار بکشانید. این تفریح را می‌توانید با دوستان خود انجام دهید و با یکدیگر رقابت کنید.

وایپ اوت

بدون شک هیجان‌انگیزترین بازی هلیوم پارک به وایپ اوت تعلق دارد. در این بازی افراد تیم‌های دو الی سه‌نفره تشکیل می‌دهند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر یک از تیم‌ها باید از گردانه‌های در حال گردش عبور کنند و خود را به پایان مسیر برسانند. بازی معمولا در ۳ دقیقه انجام می‌شود که باید از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشید.

وایپ اوت

نینجا کورس

بازی مهیج نینجا کورس برای تمام افراد از مبتدی تا حرفه‌ای امکان‌پذیر است. کافی است چالاکی، قدرت و آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. بازی نینجا کورس از مسیر سختی تشکیل شده که باید موانع آن را پشت سر بگذارید و خود را به پایان مسیر برسانید. این بازی هم به‌صورت انفرادی و هم در گروه‌های ۲ تا ۳ نفره قابل انجام است.

نبرد گلادیاتور

در بازی نبرد گلادیاتور بر روی تشک‌های نرم و اسفنجی قرار می‌گیرید و باید تعادل خود را حفظ کنید تا به زمین نیفتید. این بازی نیز به آمادگی جسمانی و تمرکز بالا نیاز دارد. از دیگر تفریحات هلیوم پارک ایران مال می‌توان به تونل ماجراجویی، استخر اسفنج، سافت پلی، وایپ اوت کودکان، نردبان معلق و ده‌ها بازی دیگر اشاره کرد.

برگزاری مراسم تولد در هلیوم پارک ایران مال

از مهمترین خدمات ارائه شده توسط هلیوم پارک ایران مال سالن اختصاصی با امکانات منحصربه‌فرد برای برگزاری مراسم تولد است. این مراسم در محیط دل‌انگیز و بسیار زیبایی برگزار می‌شود و علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز می‌توانند تولد خود را در آن برگزار کنند. برای این کار با مسئولین مربوطه تماس بگیرید و سالن رزرو کنید. با توجه به سلیقه و تم دلخواه شما یکی از سالن‌های مجموعه تزیین و آرایش می‌شود. رزرو اختصاصی سالن و بهره‌مندی از امکانات هزینه بیشتری برای شما به دنبال دارد. با این حال یکی از خاطره‌انگیزترین مراسم‌های تولد خود را در این مجموعه جشن خواهید گرفت. برای رزرو سالن‌های هلیوم پارک با شماره ۰۹۹۱۹۱۳۶۲۷۸ تماس بگیرید.

دیدنی‌های اطراف هلیوم پارک ایران مال

ایران مال از زیباترین و بزرگترین مراکز خرید تهران به شمار می‌رود و علاوه‌بر هلیوم پارک از جاهای دیدنی متنوعی برخوردار است. پس از بازی و تفریح در هلیوم پارک می‌توانید از جاذبه‌های زیر نیز دیدن کنید:

مسجد جامع ایران مال

از بی‌نظیرترین دیدنی‌های ایران مال مسجد جامع است که با معماری چشم‌نواز خود بازدیدکنندگان را مبهوت می‌کند. در ساخت این مسجد از مسجدالنبی و گنبد حافظیه الهام گرفته شده است. این مسجد دارای ۵ گنبد بوده و تزیینات کاشی‌کاری فیروزه‌ای، لاجوردی، آجری و سفید در ساخت آنها استفاده شده‌اند.

مسجد جامع ایران مال

باغ ماهان ایران مال

در ایران مال یک باغ ایرانی شبیه به باغ شاهزاده ماهان کرمان ساخته شده که با قدم زدن در آن می‌توانید از تماشای فضای سبز و صدای آب لذت ببرید. این باغ مکانی برای استراحت و صرف غذا است و چندین رستوران در طبقات مختلف آن وجود دارند. طراحی باغ ایران مال بسیار جذاب بوده و در سقف آن از مکان غشایی استفاده شده که با جذب نور خورشید گیاهان را بهبود می‌بخشد.

بازار سنتی ایران مال

بازار سنتی یا تیمچه علی‌اکبر از زیباترین و متفاوت‌ترین بازارهای تهران است که در ایران مال قرار دارد. طراحی این بازار به‌صورت کاملاً سنتی بوده و از راسته اصلی، ۴ سوق و گنبد مرکزی تشکیل شده است. بازار سنتی ایران مال دارای ۴ سرای فیروزه، زمرد، عقیق و الماس بوده و در هر کدام به فروش محصولات متفاوت مانند صنایع دستی، فرش‌های اصیل و دستبافت، عتیقه‌جات و سوغات ایران پرداخته می‌شود.

تالار آینه

از مجلل‌ترین بخش‌های ایران مال تالار آینه است که به بازار سنتی تعلق دارد. در طراحی این تالار از تالار آینه مجلس شورای ملی الهام گرفته شده است. بیش از ۳۸ میلیون آینه در سقف و دیوارهای این تالار به کار رفته‌اند. یک فرش بسیار بزرگ و نفیس در تالار آینه وجود دارد و سراسر آن با صندلی‌های چشمگیر پوشیده شده‌اند.

تالار آینه ایران مال

اطلاعات بازدید از هلیوم پارک ایران مال

هلیوم پارک ایران مال روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ و چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ الی ۲۳ فعالیت می‌کند. هزینه ورودی هلیوم پارک برای تمام افراد مبلغ ۱۰ هزار تومان است و به ازای هر ۳۰ دقیقه بازی از کودکان ۶۰ هزار تومان و از بزرگسالان ۱۳۵ هزار تومان دریافت خواهد شد. البته برای بهره‌مندی از امکانات تفریحی مجموعه باید دستبند تهیه کنید و هر مقداری که می‌خواهید آن را شارژ نمایید. طبق این دستبند دقایقی که بازی می‌کنید ثبت می‌شود و به ازای آن هزینه کسر می‌گردد.

پس از ۳۰ دقیقه بازی ۴۵۰۰ تومان به ازای هر دقیقه بازی از شارژ دستبند کم می‌شود. در صورتی که شارژ دستبند منفی شد قبل از خروج از درب پذیرش باید بدهی خود را پرداخت کنید. امکان دریافت تخفیف‌های ۱۰ الی ۱۵ درصدی از برخی از سایت‌ها وجود دارد که محدود هستند. هلیوم پارک ایران مال هدیه ویژه‌ای برای علاقمندان تدارک دیده که شامل رزرو بلیط خانوادگی است. در حال حاضر سالن اختصاصی برای بانوان وجود ندارد؛ اما با افتتاح سالن جاذبه بانوان می‌توانند در بخش اختصاصی مشغول تفریح و سرگرمی شوند.

مسیر دسترسی به هلیوم پارک ایران مال

هلیوم پارک در تهران، بزرگراه همت، ایران مال و طبقه G1 قرار دارد. برای دسترسی به هلیوم پارک ایران مال می‌توانید از طریق چهار مسیر زیر اقدام کنید:

  • مسیر اول: بزرگراه شهید خرازی در شمال ایران مال
  • مسیر دوم: خیابان چهارباغ در جنوب ایران مال
  • مسیر سوم: خیابان ایران خودرو در غرب ایران مال
  • مسیر چهارم: بلوار طبیعت در شرق ایران مال

با توجه به موقعیت خود در شهر تهران یکی از مسیرهای ذکر شده را انتخاب کنید و به سمت ایران مال حرکت نمایید. اگر از سمت کرج حرکت می‌کنید از طریق بزرگراه‌های کرج و آزادگان می‌توانید به این مجموعه تجاری و تفریحی دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن می‌توانید از طریق وسایل نقلیه زیر به سمت ایران مال حرکت کنید:

مترو

از طریق خط ۵ مترو یا ایستگاه ایران خودرو سوار مترو شوید و در نزدیکی ایران مال پیاده شوید.

تاکسی

از طریق تاکسی‌های شهری، دربستی و تاکسی‌های اینترنتی می‌توانید خود را به مقصد برسانید. همچنین ایران مال دارای سرویس تاکسی ویژه است و می‌توانید در هر لحظه و نقطه‌ای از تهران که هستید در تماس با این بازار تاکسی ویژه یا شاتل باس درخواست کنید.

ایران مال

خودروی شخصی

در صورت تمایل به استفاده از خودروهای شخصی از یکی از مسیرهای ذکر شده به سمت ایران مال حرکت کنید. این مجموعه دارای پارکینگ عمومی و پارکینگ اختصاصی و رایگان است و با خیال راحت می‌توانید خودروی خود را در یکی از پارکینگ‌های آن پارک کنید.

سخن پایانی

ایران مال مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است و هر محصول یا تفریحی که بخواهید در آن پیدا می‌شود. هلیوم پارک ایران مال به‌عنوان یکی از مفرح‌ترین و متفاوت‌ترین بخش‌های این مجموعه شناخته می‌شود و لحظات شاد و خاطره‌انگیزی برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. اگر دنبال مکان مناسبی برای تفریح خانوادگی هستید پیشنهاد می‌شود حتماً به هلیوم پارک ایران مال سر بزنید.