مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان | Zanjan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک محبوب در زنجان در ادامه با ما همراه باشید.

زنجان یکی از استان‌های ایران است که در شمال غربی ایران قرار گرفته و از مناطق ترک‌‌نشین محسوب می‌شود. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا زنجان با داشتن آب و هوایی خاص و خنک، به عنوان بهشتی معتدل شناخته می‌شود که هر ساله و به خصوص در تابستان، میزبان عده‌ی کثیری از طبیعت دوستان است. یکی از مکان های تفریحی پرطرفدار در این شهر مجموعه تفریحی ائل داغی است.

مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان یا مجموعه تفریحی گاوازنگ یکی از مراکز تفریحی و گردشگری محبوب در زنجان است. مجتمع ائل داغی در شمالی‌ترین نقطه زنجان و در دامنه کوه گاوازنگ قرار دارد. این مجموعه در کمترین فاصله از مرکز شهر زنجان قرار داشته و راه دسترسی به تمام امکانات رفاهی را نیز دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کوه گاوازنگ از مهم‌ترین ارتفاعات استان زنجان است و با شروع فصل بهار به منطقه‌ای ایده‌آل برای دوستداران طبیعت تبدیل می‌شود. ارتفاع این کوه ۱۸۵۰ متر و قله آن ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد. اگر به کوه‌نوردی علاقه دارید یا این ورزش را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به این ارتفاعات زیبا بزنید.

در دهه هفتاد طرح این مجموعه گردشگری و تفریحی در منطقه گاوازنگ زنجان تصویب شد و ۱۰۰ هکتار از زمین های این منطقه به مجموعه گردشگری اختصاص یافت. البته طرح ها و برنامه های زیادی برای مجموعه ائل داغی در نظر گرفته شده تا از منطقه گاوازنگ یک مجموعه تفریحی-گردشگری فوق العاده بسازند. گفتنی است که این مجموعه هنوز در انتظار وعده هایی است که مسئولان برای ساخت هتل ۵ ستاره، رستوران گردان و تله کابین داده بودند.

دیدنی ها و تفریحات مجموعه ائل داغی

دوچرخه سواری، پیاده روی و کوهنوردی
معمولا بیش تر کسانی که به ائل داغی می روند میانه خوبی با پیاده روی یا کوهپیمایی و حتی کوه نوردی دارند. در این منطقه کوهستانی تا چشم کار می کند کوه دیده می شود و برای همین می توانید در خلوت خود از مسیرهای هموار و یا مسیرهای پیاده روی به سمت دامنه های کوه ها بروید و به دور از دوندگی های روزانه شهری از هوای آنجا لذت ببرید یا اگر پیاده روی را دوست ندارید به پیست دوچرخه سواری مجموعه سر بزنید.

پاراگلایدرسواری
ارتفاعات گاوازنگ محلی برای تحقق رویاهای جوانان شهر است، مکان مناسبی برای چتربال سواری و پرواز بر فراز کوه ها و مجموعه بزرگ ائل داغی. دیدن بافت شهری در هنگام پرواز از لذت هایی است که با هر بار بازدید از ائل داغی وسوسه‌تان خواهد کرد.

سد گاوازنگ
بعد از پیمودن مسیری ۲ کیلومتری به سمت کوه های گاوازنگ به سدی زیبا می رسید که زندگی دوباره ای به طبیعت اطرافش داده است. سد گاوازنگ سوژه خوبی برای عکاسی های شما خواهد بود و از طرفی با ارائه قایق های پدالی و پارویی امکان تفریح نیز برای گردشگران مهیا شده است. در کنار این سد رستوران ها و غرفه هایی برای پذیرایی از مهمانان دایر است.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان
مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

تندیس آهو
در مسیر خود به تندیس آهوی بزرگی برمی‌خورید که به خاطر اندازه و ارتفاعش از ابهت خاصی برخوردار است. تندیسی فولادین به ارتفاع ۲۱ متر که معمولا همه بازدیدکنندگان عکسی یادگاری از این مجسمه دارند. این تندیس در واقع به شکل نمادین آنجا نصب شده و به این خاطر است دشت سهرین زنجان تنها زیستگاه آهوهای شمال غرب کشور به حساب می آید.

بام زنجان
کسانی که عاشق آرامش باشند، تماشای شهر در سکوت شب را بسیار دوست دارند. تماشای چشم انداز معرکه از ارتفاع بالا می تواند هیجان‌انگیز یا آرامش بخش باشد، به هر حال در منطقه ای از ائل داغی که به بام زنجان معروف است می توانید شهر زنجان را زیر پایتان حس کنید. بعد از روشن شدن چراغ های شهر، زیبایی این منظره دو چندان شده و سوژه فوق العاده ای برای عکاسی می شود.

سینما آمفی تئاتر
گاهی حال و هوای ائل داغی با برگزاری جشن ها و مراسم به کلی عوض می شود و چهره شاداب تری به خود می گیرد. این جشن ها معمولا در آمفی تئاتر بزرگ ائل داغی برپا می شوند، جایی که ظرفیت میزبانی از ۱۵۰۰ نفر را دارد.

امکانات مجموعه

از جمله امکانات مجتمع تفریحی ائل داغی می‌توان به آبشار مصنوعی، رستوران، آلاچیق های چوبی و سایر امکانات دیگر اشاره کرد. کوه‌ها و طبیعت این منطقه زیبایی آن را دو چندان کرده است. در سال‌های اخیر امکانات رفاهی این منطقه بیشتر از قبل رشد کرده است و از جمله امکانات جدید این مجموعه تفریحی می‌توان به چایخانه، آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی و لندمارک اشاره کرد.

وجود رستوران ها، غرفه های متعدد، پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز وقت گذرانی در مجموعه ائل داغی را لذت بخش کرده اند. از طرفی بوی بلال و سیب زمینی هایی که از دکه های این مجموعه بلند می شود هر بازدیدکننده ای را به سمت خود می کشاند. دوغ سنتی گاوازنگ و چای آتشی از نوشیدنی هایی است که حتما باید آنها را امتحان کنید. در فصل سرما نیز خوردن بال کبابی و سیب زمینی کبابی و بعد از آن یک استکان چای آتشی بسیار لذت بخش خواهد بود.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان
مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

چطور به پارک ائل داغی برویم ؟

برای رفتن به مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان باید حدود 3 کیلومتر از مرکز شهر به سمت جاده گاوازنگ برانید. این پارک در شمالی‌ترین نقطه زنجان و در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته است. اگر قصد دارید در ایام عید یا تعطیلات سری به مجموعه تفریحی ائل داغی بزنید، باید حساب ترافیک را هم بکنید، چون در ایام تعطیل این منطقه بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است.

آدرس: استان زنجان، سه کیلومتری شمال شهر زنجان، دامنه کوه گاوازنگ

هزینه ورودی: ورودی به پارک ائل داغی رایگان است، اما تفریحات و امکانات داخل مجموعه دارای هزینه هستند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨