غذاها و خوراکی های محلی قونیه ، ترکیه | Konya

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غذاهای محلی قونیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با غذاهای محلی قونیه با شما خواهیم بود. برای آشنایی بهتر با غذاها و خوراکی های قونیه در کشور ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

قونیه یک شهر بزرگ در حاشیه جنوب غربی فلات مرکزی آناتولی و هفتمین شهر پرجمعیت در ترکیه با جمعیت بیش از ۲٫۱ میلیون نفر است. قونیه یک شهر توسعه یافته اقتصادی و صنعتی است و مرکز استان قونیه می‌باشد. شهر قونیه به بدلیل اینکه آرامگاه حضرت مولانا در آن واقع است از محبوبیت خواستی بین عموم مردم جهان برخوردار می باشد. این شهر توریستی سالانه پذیرای گردشگران بسیاری در سراسر جهان هست. از این رو، سالانه گردشگران و علاقه‌مندان ادب برای حضور در مراسم بزرگداشت مولانا از سراسر ترکیه و گوشه و کنار جهان از جمله ایران راهی قونیه می‌شوند. در ادامه شما را با غذاهای سنتی قونیه آشنا خواهیم کرد.

اتلی اکمک (نان گوشت‌دار)

اتلی اکمک یکی از غذاهای قونیه و سیوا است. این غذا یکی از غذاهایی است که با تنوع زیاد در سراسر ترکیه سرو می‌شود. در نان نازک گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی، فلفل و پیاز ریخته و می‌پزند. یک پرس از این غذا می‌تواند به راحتی ۲ نفر را سیر کند. در کنار این غذا معمولا سوپ هم سرو می‌شود. نان نازک آن مخصوص نانوایی های ترکیه می باشد و خمیرش در حرارت بسیار پایین اجاق پخته می شود. این غذا از نظران گردشگران رتبه ی عالی را گرفته است.

غذاهای محلی قونیه
غذاهای محلی قونیه

فرن کباب (گوشت پخته شده در فر)

در ترکیه انواع مختلفی از کباب سرو می شود که یک نوع آن فرن کباب است. فرن کباب را از گوشت تازه ی بره درست می کنند و آن را در فر می گذارند تا خوب طبخ شود. به اندازه ای که نه خام باشد و نه بسوزد. به محض گذاشتن این کباب در دهان می بینید که فورا آب می شود. و طعم بسیار لطیف و مطبوعی دارد. این کباب را در نوعی نان مخصوص ترکیه به نام پیده سرو می کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تیریت (Tirit)

این غذای مغذی از نان مخصوص قونیه، عصاره‌ی گوشت، ماست، پیاز، کره و سماق تهیه می‌شود. طبق سنت‌های این شهر این غذا را بیشتر در عروسی‌ها و مراسم‌ها سرو می‌کنند که طعم بسیار لذیذی هم دارد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به قونیه سفر کردید این غذای اصیل و سنتی را در رستوران علی بابا میل کنید، این رستوران تا ساعت 5 عصر بیشتر باز نمی باشد و باید این غذای لذیذ را در وعده ناهار خود جای دهید . این غذا را با دوغ محلی قونیه نوش جان کنید.

غذاهای محلی قونیه
غذاهای محلی قونیه

تویوک سویو (آب مرغ)

این غذای محلی را نباید با سوپ معمولی اشتباه بگیرید. مواد اولیه این غذا، گوجه فرنگی، عصاره مرغ، مرغ خرد شده و رشته فرنگی است و در فصل سرما برای گرم شدن و حفظ از بیماری ها خورده می شود. طعم فوق العاده این سوپ، همه را عاشق خود کرده است.

پشمک (Pismaniye)

پشمک را باید یکی از شیرینی های اصلی قونیه و از غذاهای سنتی قونیه نیز به حساب آورد که به صورت توپی تهیه و عرضه می شود. این شیرینی قونیه در ایران هم طرفداران زیادی دارد و اگر سفر به ترکیه داشتید حتما این محصول رو در مجموعه غذاهای ترکیه ای قرار بدهید.

غذاهای محلی قونیه
غذاهای محلی قونیه

شیرینی و شکلات

دو کارخانه بزرگ شکر خارج از شهر قونیه قرار دارند که در رونق شیرینی پزی قونیه تاثیر داشته اند. شکلات ها و آبنبات های این شهر، شهرت زیادی دارند و یکی از قدیمی ترین و عجیب ترین شیرینی های این شهر، جزریه (Cezerye) است. یک نوع راحت الحلقوم، که با آب هویج، شکر و فندق تهیه می شود و برای طعم دادن، مقداری پودر نارگیل روی آن می ریزند.

خرما

از آنجایی که قونیه یک شهر مذهبی محسوب می‌شود، مغازه‌هایی در این شهر خواهید دید که فقط خرما یا خرما و شیرینی می‌فروشند. چون پیغمبر اسلام روزه‌ی خود را با خرما باز می‌کردند، این خوراکی مغذی را بیشتر مذهبی تلقی کرده و مردم برای باز کردن روزه از آن استفاده می‌کنند.

غذاهای محلی قونیه
غذاهای محلی قونیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨