روستای سرمرغ خرم آباد ، لرستان | Lorestan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای سرمرغ خرم آباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره روستای سرمرغ خرم آباد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای زیبا در نزدیکی خرم آباد در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

روستای سرمرغ ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان ایران است. این روستای زیبا و دیدنی در دهستان رباط و در 15 کیلومتری شهرستان خرم آباد قرار دارد.

روستای سرمرغ دارای جنگل های بلوط، نهرهای زیبا، بوته های پونه وحشی که در اطراف آن ها روییده اند، می باشد. به راستی زیبایی های این روستا مانند رویاهاست و هر آدمی را شیفته خود می کند. در زمستان ها که هوا سرد می شود، پرندگانی مانند کبک و تیهو به این منطقه می آیند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای سرمرغ خرم آباد
روستای سرمرغ خرم آباد

در سمت چپ این روستا قله های سفیدکوه قرار دارد که پوشیده از برف است و در سمت راست مخمل کوه یا کوه کمرسیاه قرار دارد. کمی جلوتر که برویم دشت بی نظیر گهواره را مشاهده خواهیم کرد. پیشنهاد می شود که برای اقامتتان در شب به تنگه پیازه بروید و در کنار آبشار و حوضچه های چند طبقه و آبگرمی که دارد، ساکن شوید.

دشت های سرسبز با پوشش گیاهی منحصر به فرد، درختان گلابی و زالزالک وحشی، سیاه چادر های عشایر کوچ کننده و گله های آنها، زیبایی منحصر به فردی به این روستا و محیط پیرامون آن بخشیده است.

روستای سرمرغ خرم آباد
روستای سرمرغ خرم آباد

قرار گرفتن در دامنه سفید کوه، تنگه هرور، تنگه گهواره و وجود منطقه حفاظت شده کلدر، سفر به سوی این روستا را جذاب تر می کند. شرایط آب و هوایی خنکی بر منطقه حاکم بوده که علت آن نزدیکی به سفید کوه است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨