طبیعت هفت حوض مخمل کوه خرم آباد | Lorestan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هفت حوض مخمل کوه خرم آباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره هفت حوض مخمل کوه خرم آباد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه زیبا در نزدیکی خرم آباد در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

هفت حوض در نزدیکی روستای پیرجد از توابع شهرستان خرم آباد است که منطقه ای زیبا و شامل صخره های مخملی و صیقلی است. در مسیر رودخانه این منطقه حوضچه های زیادی وجود دارد که به هفت حوض معروف شده است.

لرستان به سرزمین آبشارهای خروشان و پایتخت طبیعت ایران معروف است. جاذبه های طبیعی این استان، چشم هر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را به سمت خود خیره می کند. مراتع سر سبز، آبشارهای جاری، جنگل های فندق و غیره از جمله دیدنی های طبیعی این استان می باشند. اما در شمال شرق خرم آباد، یک کوه با ارتفاع بیش از ۲ هزار متر وجود دارد. این کوه زیبا با طبیعت بکر، مخمل کوه نامیده می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


وجود تنگه شبیخون و زیبایی آن، این منطقه را به یکی از مناطق گردشگری استان و حتی ایران مبدل کرده است. در بخشی از این تنگه یک آبشار زیبا و خروشان قرار دارد که با نام آبشار شبیخون شناخته می شود.

اما در نزدیکی روستای پیرجد از توابع شهرستان خرم آباد، منطقه شگرف دیگری قرار دارد. سر سبزی گلسنگ ها و صخره های پوشیده شده از مخمل گلسنگ، در مسیر رودخانه ای جاری، منطقه ای با نام هفت حوض را به وجود آورده است.

جریان آب و بارش های سالیانه، سبب ایجاد حوضچه های متعدد آب در این منطقه شده که آن را به هفت حوض مشهور کرده است. گونه های جانوری مختلفی در این مناطق زندگی می کنند و این حوضچه ها، منبع خوبی برای نوشیدن آب آنها محسوب می شوند.

هفت حوض مخمل کوه خرم آباد
هفت حوض مخمل کوه خرم آباد

بهترین فصل سفر

هفت حوض مخمل کوه به دلیل قرار گیری در جوار این کوه، دارای آب و هوای کوهستانی است. اگر قصد سفر به هفت حوض را دارید، بهترین زمان برای آن، اواخر بهار تا اوایل پاییز است. زمستان در هفت حوض بسیار سرد است. در ادامه تصاویر بیشتری از این منطقه زیبا ببینید.

  • منبع عکس ها خبرگزاری تسنیم می باشد. (عکس ها از عزیز بابانژاد)

هفت حوض مخمل کوه خرم آباد
هفت حوض مخمل کوه خرم آباد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨