دیدنی های بیشکک ، پایتخت قرقیزستان | Bishkek

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های بیشکک

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های بیشکک را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر بیشکک، پایتخت کشور قرقیزستان در ادامه با ما همراه باشید.

قرقیزستان با نام رسمی جمهوری قرقیزستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است. این کشور از شمال با قزاقستان، از شرق با چین، از جنوب با تاجیکستان و از غرب با ازبکستان همسایه است. زبان رسمی این کشور قرقیزی و روسی است. بیشتر نژاد مردم قرقیزستان از ریشه ترک و مغول هستند و زبان قرقیزی شاخه ای از زبان ترکی می باشد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن، شهر بیشکک است که ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بیشکک (Bishkek) در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است. این شهر یک منطقه کوهستانی است و به همین دلیل از آب و هوای معتدل و خوبی برخوردار است. از مکان های دیدنی بیشکک می توان به خیابان های مناس، چوئی و مسکوکسی اشاره کرد که دارای کافه های بی نظیری هستند و پاتوق گردشگران و اهالی محلی بیشکک هستند. این شهر بسیار سرسبز است. بیش از چهل درصد مناظر شهری بیشکک زیر سایه درختان سرسبزی قرار دارد، که این در شهر های آسیای مرکزی نادر است. افزون بر این درختان شاداب، دو رودخانه هم از میان شهر می‌ گذرند. پایتخت قرقیزستان دیدنی های متنوعی دارد که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی بیشکک

کاخ سفید بیشکک – white house bishkek

کاخ سفید ساختمان دفتر ریاست جمهوری در بیشکک، قرقیزستان است. کاخ سفید هم در جریان انقلاب لاله ها در سال 2005 و هم در سال 2010 در قرقیزستان محل شورش ها بود. در شورش های 2010 آتش سوزی رخ داد و بخشهایی از ساختمان آسیب دید و نسخه های چاپی بسیاری از سوابق دولتی را از بین برد.

میدان آلا- تو بیشکک – Ala-Too Square

یکی از معروف ترین مکان ها در شهر بیشکک میدان آلا- تو است. این میدان دارای تعداد زیادی فواره آب بوده و همچنین مجسمه ای از قهرمان شهر ماناس در آن دیده می شود. این میدان یکی از نقاط محبوب شهر بین اهالی آن و گردشگران است. البته بهتر است بدانید که آخر شب‌ ها در کنار خیابان‌ های اطراف الا-تو چندان امن نیست. این میدان در جشن شب سال نو بسیار زیبا و دیدنی است.

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

موزه تاریخ ملی بیشکک – State History Museum

میدان آلا-تو، موزه تاریخ ملی بیشکک را در خود جای داده است. موزه ملی قرقیزستان دقیقا در سمت راست میدان آلا- تو قرار گرفته است. این موزه یکی از بزرگ ترین موزه های منطقه محسوب می شود. اولین نمایش این موزه به ۵ مارچ سال ۱۹۲۷ بر می گردد. در سال ۱۹۸۴ ساختمان های جدید این موزه ساخته شد که زیر بنای آن بالغ بر ۸۰۰۰ متر مربع است. اشیای به نمایش در آمده در این موزه بیش از ۹۰ هزار اثر بوده که از دوران پارینه سنگی تا دوره مدرن جمهوری قرقیزستان است.  خیلی از این آثار جزئی از لیست جهانی میراث یونسکو هستند. اگر به زندگی نومدهای قرقیزی علاقه دارید.  این موزه کمک زیادی برای شناخت بیشتر آن ها و راه و روش زندگی آن ها می شود.

موزه ی فضای باز مجسمه های بیشکک – Sculpture Museum

جدا از این که این پارک یکی از بهترین مکان ها در بیشکک برای قدم زدن است. پارک بلوط موزه ی فضای باز مجسمه های قرقیزی محسوب می شود. این موزه در سال ۱۹۸۴ احداث شده و بالغ بر ۲۰۰ اثر از هنرمندان مختلف قرقیزی در آن به نمایش در آمده است. یادتان نرود در هنگام بازدید از این پارک از سالن آثار جمعی هنرمندان قرقیزی نیز بازدید نمایید.

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

میدان پیروزی بیشکک – Victory Square

در انتهای سیتی سنتر شهر شما به میدان پیروزی می رسید. میدانی که ساخت آن  در سال ۱۹۸۹ به مناسبت جشن پیروزی جنگ وطن پرستانه ی قرقیزی ها به اتمام رسید. جنگ در رسیدن به قرقیزها ناموفق بوده و خیلی از ساکنین آن را با افتخار جشن میگیرند. بنای این میدان الهام گرفته از ساختار یورت های قرقیزی است و نشانه ی محافظت قرقیزستان از شمالی هاست.

مسجد جامع بیشکک – Bishkek Central Mosque

مسجد جامع بیشکک بزرگترین مسجد کشور قرقیزستان است. این مسجد یک کپی دقیق از مسجد کجاتپه آنکارا در ترکیه است. این مسجد یکی از جاذبه های مهم معماری شهر است که در مرکز تاریخی شهر بیشکک واقع شده است. فضای داخل مسجد نیز مانند مسجد کجاتپه طراحی شده است. فضای داخل این مسجد ظرفیت بیش از 600 نفر را دارد. بیشتر از 6 هزار نفر برای نماز جمعه در این مسجد گرد هم می آیند.

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

باغ گیاهشناسی بیشکک – Bishkek Botanical Garden

یکی از مکان هایی که بیشکک برای داشتن آن بخود می بالد ؛ باغ گیاهشناسی بیشکک است. یکی از زیباترین جاذبه های بیشکک محسوب می شود. نام این باغ گیاهشناسی از بیولوژیست معروف قرقیزی با نام گاریو گرفته شده است. این باغ در سال ۱۹۳۸ افتتاح شده و یکی از بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی در آسیا میانه محسوب می شود. تقریبا ۲۵۰۰ گونه درختی ، ۳۵۰۰ گل و گیاهان سبز ، بیش از ۸۰۰۰ هزار درخت میوه در این باغ نگهداری می شود. همچنین شامل ۴ آزمایشگاه تخصصی که به عنوان موسسات تحقیقاتی مشغول بکارند در آن فعالیت دارند. این باغ گیاهشناسی  بالغ بر ۱۲۴ هکتار  است که تنها ۳۶ هکتار آن برای بازدید عموم آزاد است.

پارک ملی آلا آرچا – Ala-Archa National Park

پارک ملی آلا آرچا در کوه‌های تیان‌شان قرقیزستان قرار گرفته است و در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد. با قرار گرفتن در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر بیشکک، پارک شامل بخشی از رود آلا آرچا و کوه‌های اطراف آن می‌شود. پارک ملی آلا آرچا از جاذبه‌های محبوب برای علاقمندان به پیک‌نیک، صخره‌نوردی، اسب‌سواری، اسکی و کوه‌نوردی است. با وجود باز بودن پارک در تمام طول سال، بهترین زمان برای بازدید از آن، اواخر تابستان و اوایل پاییز به شمار می‌رود.

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

بازار اوش بیشکک – Osh Bazaar

بازار اوش یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بیشکک، پایتخت قرقیزستان به شمار می‌رود که در بخش غربی شهر قرار گرفته است. در بازار اوش می‌توان مواد غذایی و خوراکی، انواع سوغاتی، کالا‌های خانه و حتی ابزار آلات موسیقی خرید. در بخش کالاهای ملی نیز، بازدیدکنندگان می‌‌توانند هر آنچه را که معرف فرهنگ مردم قرقیزستان است، تهیه کنند؛ به عنوان مثال لباس‌های بومی قرقیزی‌ها، صندوق‌های چوبی و گهواره‌های محلی.

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨