بهترین مناطق دیدنی کلارآباد ، مازندران | Mazandaran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کلارآباد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی کلارآباد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و خوش آب و هوا در استان مازندران با ما همراه باشید.

کلارآباد از توابع شهرستان عباس آباد و یک شهر ساحلی در استان مازندران به شمار می رود. این شهر دارای مبلمان شهری زیبایی است و در دوره های گذشته به عنوان شهر زیبا و سلامت انتخاب شده است. کلارآباد به دلیل نزدیکی به جاده چالوس و شهرک توریستی نمک آبرود مورد توجه گردشگران زیادی است.

این شهر در مسیر چالوس به عباس آباد در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. کلارآباد یکی از مناطق قدیمی، زیبا و پرجاذبه شمال کشور است که در غرب استان مازندران واقع شده‌ است و دارای آب‌ و هوای معتدل خزری است. این شهر از شمال به دریای دریای خزر و از جنوب به دامنه‌های سرسبز رشته‌کوه‌های البرز متصل است که این مواهب طبیعی، زیبایی و جذابیت این شهر را دو چندان کرده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کلارآباد از محله‌های خوشامیان و کلارآباد بالا و کلارآباد پایین و چارز و جیسا و اسپی‌رود و لاروسر و کیاده تشکیل شده‌ است. این شهر توریستی است و دارای دو شهرک توریستی خوشامیان و امیردشت می‌باشد. جمعیت عمده کلارآباد در دو بخش کلارآباد بالا و خوشامیان متمرکز شده‌ است. جمعیت این شهر در فصول مختلف سال، به‌ ویژه تابستان، متغیر است و گردشگران بسیاری را در خود جای می‌دهد.

جاهای دیدنی کلارآباد
جاهای دیدنی کلارآباد

اگر جزء افرادی هستید که علاقه ای به گذراندن وقت خود در جاده ندارند و میخواهید خیلی زود به ویلای خود در شمال برسید باید بگوییم از این نظر نیز کلارآباد گوی سبقت را ربوده و به دلیل نزدیکی به دو فرودگاه نوشهر و رامسر می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به این منطقه، فصل تابستان است. در این فصل مردم از همه جای کشور به سمت شهرهای شمالی سفر می کنند. همه ی شهرهای شمالی زیبا هستند. اما این شهرستان می تواند منطقه ای آرام و دنج برای استراحت شما به شمار اید. شهرستانی که علاوه بر زیبایی های طبیعی، مردمی مهمان نواز دارد. با سفر به کلارآباد می توانید برای مدتی کوتاه هم که شده است از شلوغی شهرهای بزرگ دور شوید، ذهنتان را به آرامش برسانید و روحتان را سرگرم نمایید.

جاذبه های گردشگری

روستای یال بندان سرا

روستای یال بندان سرا در 5 کیلومتری شهر کلارآباد روستای زیبای یال بندان سرا قرار دارد روستایی در مجاورت جنگلهای انبوه و تپه های سر سبز که از چشم انداز جاده می توان آن را دید. زندگی مردم روستای یال بندان سرا از راه کشاورزی ، دامداری و باغداری تامین می شود . برخی از اهالی به چای کاری مشغولند .کارخانه ی چای در روستای یال بندان سرا احداث شده است که علاوه بر اشتغال تعدادی از این روستا برگ سبز چای این اهالی روستا و روستاهای اطراف را خریداری می کنند. در بالای این روستا در حاشیه ی جنگل چند غار واقع شده است که نشانگر پیشینه تاریخی روستای یال بندان سراست.

جاهای دیدنی کلارآباد
جاهای دیدنی کلارآباد

امامزاده سید عبدالوافی

یکی دیگر از مناطق دیدنی و مذهبی شهرستان کلارآباد، امامزاده سید عبدالوافی می باشد. این امامزاده در روستای چارز واقع شده است. سالهاست که مردن از شهرهای مختلف برای سفر به این شهرستان و زیارت امامزاده به این شهر سفر می کنند.

شهرک امیردشت

یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرک های شهرستان کلارآباد، شهرک امیردشت است. این شهرک قدمتی چند دهه ای دارد. به دلیل معماری زیبا و خاص آن، مورد توجه بسیاری از مسافرین و گردشگران قرار گرفته است. می توانید با سفر به این منطقه از جاذبه های دیدنی و طبیعت منحصر به فردش لذت ببرید.

اقامت در کلارآباد

از نظر اقامت در کلارآباد هیچ مشکلی نخواهید داشت. تنوع ویلاها و تنوع قیمت آنها در این شهر توریستی ساحلی و پرطرفدار بسیار زیاد است و شما به راحتی می توانید ویلایی متناسب با سلیقه و بودجه خود اجاره کنید و از اقامت در کنار ساحل دریای خزر لذت ببرید.

کلارآباد در فاصله ی نزدیکی از جاده چالوس قرار گرفته و این مسئله موجب شده تا پایتخت نشینان به این شهر توجه ویژه ای داشته باشند. مشکلات و دغدغه های شهر نشینی و آلودگی صوتی و هوا باعث شده تا افراد در تعطیلات به شهرهای شمالی سفر کنند. نزدیکی شهر مقصد برای سفر به شمال یک عامل تاثیر گذار برای انتخاب آن شهر است. کلارآباد به دلیل برخورداری از این ویژگی یک انتخاب مناسب در بین شهرهای شمالی به شمار می رود.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨