جاهای دیدنی هچیرود

هچیرود ، شهری توریستی و زیبا در مازندران | Mazandaran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی هچیرود

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی هچیرود آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این شهر توریستی کوچک و زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید.

هچیرود (Hachirud) از شهرهای شهرستان چالوس واقع در استان مازندران است. این شهر از شمال به دریای خزر، از شرق به شهر چالوس و از غرب به شهرستان عباس آباد و شهر کلارآباد و از جنوب به رشته کوههای البرز متصل می‌گردد.

هچیرود یک شهر کوچک توریستی و زیباست که اخیرا بواسطه رفت و آمد بسیار مسافران از قالب روستا درآمده و به هیئت شهر مزین گشته است. این شهر نو پا در فاصله کمی از چالوس در کنار اتوبان کناره و درست قبل از متل قو و نمک آبرود قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاده هچیرود پنج کیلومتر بعد از این ساختمان معروف از کنار اتوبان کناره شروع می شود و تا کوه تله کابین نمک آبرود کشیده می شود. در این جاده روستاهای هچیرود، هرطه کلا، دلگشا، چاخانی و … قرار دارند. اما از وقتی هچیرود شهر شده تمام روستاهای اطراف و در واقع تمام مناطقی که قبلا حومه چالوس به شمار می رفت جزو شهر هچیرود شده است.

حضور و رفت و آمد مسافران به این منطقه باعث شده تا مردم محلی کم کم شالیزارها و باغ های مرکباتشان را تبدیل به ویلا و سوئیت و هتل آپارتمان کنند تا از درآمد بیشتری برخوردار شوند غافل از اینکه همین امر خود باعث کاهش جذابیت توریستی سرزمینشان می شود.

جاهای دیدنی هچیرود

بهترین زمان سفر

وقتی به هچیرود سفر کردید دشت هایی مملو از مزارع سرسبز برنج را خواهید دید که سراسر این منطقه را پوشانده است. اگر می خواهید از مناظر سرسبز این محیط لذت ببرید بهترین ماه‌های سفر به این نقطه، ماه‌های خرداد و تیر می‌باشند. دراین ماه‌ها مزارع شالی کاملا سبز و دیدنی هستند و هر بیننده‌ای را سر ذوق می‌آورند.

دیدنی های هچیرود

این شهر که پیش‌تر شامل چند روستای زیبا بوده؛ از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است. مهم‌ترین جاذبه گردشگری این منطقه، طبیعت زیبا و بکر آن است. این منطقه هم به دریا متصل است و هم به دشت‌های سرسبز و جنگل های پوشیده از درخت. در ادامه برخی از دیگر جاهای دیدنی هچیرود را به شما معرفی می کنیم.

روستاهای سرسبز

هرچند هچیرود با ادغام چند روستا به شهر تبدیل شده است اما در حال حاضر همین روستاهای قبلی، جاذبه های گردشگری این منطقه را نیز تشکیل می دهند. با گذر از جاده‌های روستایی این منطقه، شما مزارع و دشت‌های سرسبز و خرم را خواهید دید. در این جاده، روستاهایی ازجمله هچیرود، هرطه کلا، دلگشا و چاخانی قرار دارند.

رودخانه هچیرود

زیبایی‌های هچیرود با رودخانه آن تکمیل می شوند. این رودخانه در بستری از زیبایی‌های طبیعی این منطقه قرار دارد. در اطراف این رودخانه مناظر و چشم اندازهای بسیار زیبایی وجود دارند که هر بیننده‌ای را محسور زیبایی خود می‌کنند. حاشیه‌های این رودخانه پوشیده از درختان و گیاهان سرسبز است و مکان باصفایی برای استراحت گردشگران و مسافران به شمار می‌رود. اینجا حتی می‌توان بساط ماهیگیری را فراهم کرد و لحظات خوشی را با خانواده سپری کرد.

باغ های مرکبات

باغ های مرکبات هنوز تک و توک دیده می شوند و بهارها بوی بهارنارنج هنوز آدمی را مست می کند، پاییز اگر به هچیرود بروید باغ ها با نارنج و پرتقال گویی چراغانی شده اند و تابستان که باشد هنوز روی درخت ها گوجه سبز که مردم محلی به آن آلوچه می گویند دیده می شود! و کوچه باغ ها پر از بوته های وحشی تمشک است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨