ارگ جدید بم ، مجموعه ای تفریحی توریستی | Bam

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ارگ جدید بم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با ارگ جدید بم آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مجموعه تفریحی توریستی در بم در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

علاوه بر ارگ تاریخی بم ارگ جدید بم نیز، یکی از مکان‌های گردشگری در استان کرمان و شهر بم بوده که فضایی بسیار زیبا و محیطی تفریحی برای گردشگران و حتی مسافران نوروزی است. مجموعه توریستی-تفریحی ارگ جدید بم از تفریحگاه‌های شلوغ و پرطرفدار جنوب ایران است که تنوع فوق‌العاده‌ای در ارائه خدمات و امکانات به گردشگران دارد.

ارگ جدید بم یکی از بهترین مراکز تفریحی و توریستی در استان کرمان است. مجموعه ارگ جدید بم در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر بم و فاصله ای کوتاه از ارگ قدیمی احداث شده است. فاصله بم تا کرمان هم حدود ۲ ساعت است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این مجموعه، منطقه ای تفریحی است که امکانات و خدمات بسیاری در اختیار گردشگران قرار می دهد.در این مجموعه امکانات تفریحی مانند رانندگی با موتورهای چهارچرخ در پیست مخصوص، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری برای گردشگران فراهم شده است. فضای سبز بسیار وسیع ارگ جدید نیز آن را به نگین سبزی در دل کویر تبدیل کرده است. این شهرک در جنوب شرق ایران، مجموعه ای کم ‌نظیر و خاص است.

همچنین، ارگ جدید دارای دریاچه‌ای مصنوعی با آب‌نماهای زیبا، آبشار و دو اسکله تفریحی است و امکان قایق‌سواری نیز در آن فراهم شده است. در ضمن فضای سبز بسیار وسیع این مجموعه نیز آن را به نگین سبزی در دل کویر تبدیل کرده است. ارگ جدید بم فضایی زیبا و خاص را به خود اختصاص داده است. امکانات متنوع آن یکی از دلایلی است که سبب جذابیت این مجموعه تفریحی می‌شود.

ارگ جدید بم
ارگ جدید بم

ارگ جدید، شهرکی مدرن با پیشرفته ترین امکانات، منطقه ای توریستی به حساب می آید که دارای ۶۰۰۰ هزار هکتار مساحت است. در این شهرک، واحدهای مسکونی و خدماتی متعددی قرار دارند. علاوه بر این، چند باغ ایرانی هم از دیگر جاذبه های آن است.

استخر سرپوشیده و روباز، پیست‌ های سوارکاری، دریاچه بزرگ تفریحی، آمفی‌ تئاتر، سالن های ورزشی، کتابخانه، سالن اجتماعات، انواع رستوران های ایرانی و فرنگی و همچنین چندین هتل شیک و کافه تریا و … برخی از امکانات تفریحی آن است.

ارگ جدید بم
ارگ جدید بم

این مجموعه اقتصادی – تفریحی – گردشگری بر مبنای مطالعات کامل و منطبق با اصول مهندسی و شهرسازی بنا شده و دارای و دارای طرح توسعه تا ۴ هزار هکتار است.

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، تنها منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه صنایع خودروسازی، قطعه‌ سازی و صنایع وابسته به آن در کشور است. از مزیت های این منطقه، قرار داشتن در حاشیه جاده ترانزیتی کرمان – پاکستان و در فاصله ای کوتاه از اسکله های شهید باهنر و شهید رجایی است.

اما نکته مهم دیگر این که شهرستان بم علاوه بر جاذبه های متعدد گردشگری، دارای زیر ساخت های قوی حمل و نقل نیز هست. برای مثال فرودگاه بم یکی از مجهز ترین و پر ترافیک ترین فرودگاه های ایران است.

ارگ جدید بم
ارگ جدید بم

ارگ جدید بم جایی که اغلب مردم شهر بم شب‌های تعطیل را در پارک‌ها و دریاچه‌ها و آمفی‌تئاترهای آن می‌گذرانند. شاید بتوان آن را با شمال تهران مقایسه کرد و بلکه شاید در نظر برخی، حتی از آن نیز بهتر باشد. برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند شهر بم شهر خشکی است، این شهر از منابع آب بسیار غنی برخوردار است.

وجود منابع آب در این شهر به ایجاد فضای سبز کمک بسیاری می‌کند. ارگ جدید بم نیز فضای سبز زیادی را بخود اختصاص داده است. این ارگ زیبا بیش از ۲۶۰ هکتار فضای سبز و ۵۲۰ هزار اصله نخل خرما در دو نخلستان دارد که از طریق دو رشته قنات حسین‌آباد و دولت‌آباد و چند چاه کشاورزی آبیاری می‌شوند.

همچنین این مجموعه در ایام نوروز میزبان هزاران مسافر نوروزی از سراسر کشور است که با جاذبه‌ها و برنامه‌های خاص خود رضایت مسافران و گردشگران نوروزی را به همراه داشته است، بطوریکه اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، جنگ شادی و آیین نورافشانی به همراه ده‌ها برنامه متنوع دیگر از سوی مسئولان ارگ جدید توانسته است هرسال تعداد بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی را به نسبت سال‌های پیش افزایش دهد.

در ارگ جدید بم مراسم‌های مخصوص به شهر بم نیز برگزار می‌شود. یکی از این مراسم‌ها، جشن خرما است. این جشن تا پاسی از شب ادامه دارد و جمعی از هنرمندان کشور نیز در آن هنرنمایی می‌کنند. ارگ جدید بم شهرکی چندمنظوره است که با اهداف توریستی، صنعتی و مسکونی ساخته شده است.

آدرس: ایران، استان کرمان ، بم، کیلومتر ۱۲ جاده بم-زاهدان

شماره تماس: 2526 4425 034

وبسایت رسمی: www.argejadid.ir

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨