آبشار شیطان کوه لاهیجان ، گیلان | Lahijan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار شیطان کوه

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با آبشار شیطان کوه لاهیجان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبشار تاریخی در لاهیجان در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آبشار شیطان‌ کوه (Sheytan Kuh Waterfall) ، یکی از آبشارهای شهر لاهیجان است که به صورت مصنوعی در شیطان کوه لاهیجان ساخته شده است. آبشار شیطان‌کوه، آبشاری زیبا و دیدنی است که از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این آبشار به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه‌هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است.

آبشار شیطان کوه
آبشار شیطان کوه

در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سرسبز می‌گذرد به قله کوه و بام سبز لاهیجان می‌رسند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بی‌شک آبشار شیطان کوه مقصدی جذاب است که می‌توانید در طی روز سرگرم شوید، از مسیر پوشیده از درختان رد شوید و از مسیر پلکانی وسط درختان انار و گردو بالا بروید تا به بام لاهیجان برسید.

منظره طوری است که وقتی از بالا به پایین نگاه ‌کنید، احساس خواهید کرد که به ‌راحتی می‌توانید با دویدن به دامنه برسید، اما در واقع چنین نیست و اگر این کار را بکنید، مطمئنا سقوط خواهید کرد. باورهای قدیمی و خرافی نیز در این رابطه چنین است که اینجا شیطان فرد را گول می‌زند و به همین دلیل نام شیطان کوه را بر آن گذاشته اند.

اگر برای بازدید از آبشار شیطان کوه به این مکان بروید دیدنی ها و تفریجات زیادی در آنجا انتظارتان را می کشد. کمی آن طرف تر، استخر لاهیجان که استخری تاریخی و زیباست قرار دارد که قدمت آن به دوران شاه عباس می رسد و با پلی در بخش جنوبی خود، به جزیره ای زیبا در وسط خود متصل گردیده است. همچنین در ارتفاعات بام سبز می توانید از تفریحات لذت بخشی چون تله کابین لاهیجان استفاده کنید و نمایی از زیبایی و سرسبزی لاهیجان را زیر پای خود ببینید.

آبشار شیطان کوه
آبشار شیطان کوه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨