چشمه گل رامیان ، استان گلستان | Ramian

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چشمه گل رامیان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با چشمه گل رامیان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این نقطه دیدنی و زیبا در رامیان در ادامه با ما همراه باشید.

منطقه ی گردشگری رامیان معروف به نگین سرسبز گلستان، در 76 کیلومتری شهرستان گرگان واقع شده است. این مکان که حدود 487 کیلومتر با تهران فاصله دارد، به سرزمین اسب های وحشی نیز معروف است. رامیان با تاریخی کهن سرزمینی محصور در میان کوههای البرز شرقی با چشمه ساران ، آبشارها و جویبارهای متعدد و دارای جنگل ها و چشم اندازهای زیبای طبیعی است. یکی از دیدنی های معروف این منطقه چشمه گل رامیان است.

چشمه گل رامیان که با نام دالان بهشت نیز شناخته می‌شود، در پنج کیلومتری جنوب شهرستان رامیان و در دامنه کوه قرار دارد و چشمه‌ای آهکی به طول ۹۰ متر و عرض ۸۰ متر است. در برخی از منابع از این چشمه، به‌عنوان عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان یاد کرده‌اند. این طبیعت زیبا مساحتی نزدیک به 720 متر مربع را به خود اختصاص داده که سه ضلع آن را جنگل فرا گرفته است و از ضلع دیگر آن می توان زمین های کشاوری را نظاره کرد.

چشمه گل رامیان
چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان با عمقی در حدود 80 متر در بستری آهکی به وجود آمده است و در برخی منابع پس از چشمه ای در ایالت متحده آمریکا، بزرگترین چشمه آب سرد دنیا به شمار می رود. آب این دریاچه بیضی شکل به رودخانه قره چای این شهر سرازیر می شود و کشاورزان آبیاری زمین های کشاورزی و شالیزار هایشان را از آن تامین می کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین فصل سفر

جاذبه های طبیعی هر جای دنیا که باشند 4 فصل شان زیبا و دیدنی است؛ اما چشمه گل رامیان برای فرار از گرمای تابستان بهترین مقصد است و در پاییز با هزار رنگ درختان جادوی تان می کند.

بهار: جادوی بهار زیبایی را برای هر منطقه طبیعی به ارمغان می آورد. جوانه های سبز درختان و سوز جامانده از زمستان حال و هوای خاصی را ایجاد می کند.

تابستان: فصل داغ سال در رامیان جور دیگری ست. اینجا خبری از گرمای آزاردهنده نیست و می توانید در کنار چشمه آب سرد، روزی خوش را بگذرانید.

پاییز: رنگ های آتشین پاییزی در کنار فیروزه ای چشمه، تصویری چشم نواز را پیش روی تان می گذارد که نمی توانید از آن چشم بردارید.

زمستان: بازدید از چشمه به علت برودت هوا در زمستان خیلی پیشنهاد نمی شود؛ اما اگر عاشق سپیدی برف و سرمای زمستانید، می توانید رنگ زمستانی طبیعت را با فیروزه ای درآمیزید و جلوه ای دیگر از این فصل را ببینید.

چشمه گل رامیان
چشمه گل رامیان

این چشمه از قدیم یکی از مراکز تفرجگاهی شهرستان‌های اطراف مانند گنبد کاووس، رامیان، آزاد شهر و شهرهای خان ببین و علی آباد کتول و روستاهای منطقه است. حتی گردشگران و مسافران از نقاط دوردست و در فصول گرم از این چشمه استفاده می‌کنند.

دسترسی

موقعیت جغرافیایی چشمه مورد نظر در مسیر جاده رامیان به النگ قرار دارد این چشمه در قسمتی از دامنه کوه قرار دارد و رودخانه قورچای در قسمت شرقی چشمه جاری است. چشمه گل یک کیلومتر از جاده اصلی تهران به مشهد فاصله دارد، چشمه در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان قرار دارد و جاده ای آن آسفالته است.

ویدئو چشمه گل رامیان

 

آدرس: ایران، استان گلستان، شهرستان رامیان، جنوب شهر رامیان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨