پارک مفاخر باکو ، آذربایجان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک مفاخر باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک مفاخر باکو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک محبوب در باکو در کشور آذربایجان در ادامه با ما همراه باشید.

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود. کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از این مکان های دیدنی پارک مفاخر باکو است که در ادامه به آن میپردازیم.

پارک مفاخر باکو (Alley of Honor) مکانی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که آرامگاه سیاست‌مداران، دانشمندان، مفاخر و مشاهیر جمهوری آذربایجان و به صورت محدود سایر آذربایجانی‌ها است. مجسمه هر یک از شخصیت‌های این پارک که محل تدفین ۲۴۲ مورد می‌باشد، بر سر قبورشان نصب گردیده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هدف از تاسیس پارک مفاخر باکو، زنده نگه داشتن یاد مشاهیر آذربایجان است که در بالای هر مقبره سنگ تراشه ای از فرد متوفی دیده می‌شود. در حین گشت‌وگذار در این پارک می‌توانید از دیگر افراد نامی که در این آرامگاه دفن شده‌اند، بازدید کنید.

پارک مفاخر باکو
پارک مفاخر باکو

موضوعی که توجه همه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند مجسمه های زیبا و بی نظیری است که از این افراد ساخته شده و بر بالای سر مزار آنها قرار گرفته اند. این پارک نمادی از فرهنگ و یادآور شخصیت های بزرگ فرهنگی و تاثیرگذار است.

پارک مفاخر باکو
پارک مفاخر باکو

پارک مفاخر در تاریخ ۲۷ اوت ۱۹۴۸ توسط کابینه وزیران جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی بنیان‌گذاری شده‌ است. نامدارانی چون حیدر علی‌اف، ابوالفضل ایلچی بیگ، رشید بهبودوف، جلیل محمدقلی‌زاده، علی نظمی، عظیم عظیم‌زاده و شوکت علی‌اکبروا در این مکان به دفن شده‌اند.

  • آدرس پارک مفاخر: Parliament Ave, Baku, Azerbaijan
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00 (شنبه، یکشنبه و دوشنبه بسته است).

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨