پارک دلفین یا دلفیناریوم کیش | Kish

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک دلفین کیش

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک دلفین کیش آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه تفریحی در جزیره کیش، در ادامه با ما باشید.

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از بخش‌های بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. امروزه جزیره کیش یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در میان مردم ایران است. در جزیره کیش علاوه بر تفریحات آبی و هیجان و تجربه آرامش در کنار ساحل میتوانید از جاهای دیدنی و تاریخی منحصر به فرد این جزیره نیز دیدن کنید. یکی از جاذبه های تفریحی این جزیره پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

پارک دلفین یا دلفیناریم (Kish Dolphin Park) واقع در جزیره کیش اولین پارک دلفین در ایران است. این پارک با سرمایه‌گذاری حسین ثابت، صاحب هتل بزرگ داریوش کیش، ساخته شده‌ است و در سال ١٣٩٣ به آقاي سيد عبدالرضا موسوي مالك شركت هواپيمايي زاگرس فروخته شد و اكنون تحت كنترل و مديريت ايشان قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک دلفین‌های جزیره کیش با توسعه روزافزون، امروزه یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کیش است. مجموعه ای شامل دلفیناریوم یا پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، فضای سبز با انواع مختلف گونه‌های گیاهی، سالن آمفی تئاتر، سفره خانه سنتی و … . این مجموعه عظیم تفریحی و توریستی با مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش حدود ۱۰ سال پیش شروع بکار کرد.

این پارک مناسب تمامی سنین و سلیقه‌ها بوده و تا به امروز که چند سال از احداث این پارک گذشته کمتر بازدیدکننده‌ای از شرایط و امکانات پارک دلفین های کیش ناراضی بوده است.

پارک دلفین کیش
پارک دلفین کیش

بخش های مختلف پارک دلفین کیش

  1. باغ پرندگان
  2. کلاسیک شو
  3. آکواریوم آب شور
  4. دلفین شو

دلفین شو یا همان دلفیناریوم کیش، پستانداران مختلفی از جمله دلفین، شير دريايى جنوبى، شير دريايى شمالى، گراز دریایی، گربه دريايى شمالى و پنگوئن را در خود جای داده است. این پستانداران در طول برنامه دلفین شو، هنرنمایی‌های دیدنی را از خود نشان می‎دهند؛ که مربیان به آنها آموزش داده‌اند.

در این مکان 21 گونه پستاندار دریایی در فضای استخر 18000 متر مکعبی که از آب دریا پر شده قرار گرفته و نگهداری و رسیدگی می‎شوند. برخی از این پستانداران از کشور ژاپن به وسیله آکواریوم‌های بزرگ به ایران وارد شده‌اند.

فضای سبز پارک دلفین های کیش بیش از یکصد گیاه متنوع را در خود جای داده؛ که تعدادی از آن ها شامل: بنجامین‌هاى بسیار بزرگ، اوکالیپتوس، درخت‌های نخل، شیشه شور، درختان لور، کهور، جونیا پروس، آکاسیا، مورد، گل ختمى، چند گونه از کاکتوس، سیاه نوفیلد، کند کارپوس و بسیاری دیگر از گونه‌های مختلف گیاهان می‎شوند.

در پارک دلفین های کیش یک قطار بازدیدکنندگان را به سمت دلفیناریوم و پارک پرندگان می‎برد. باغ پرندگان این مجموعه مملو از حیوانات مختلف و نادر در ایران است. گفته می‎شود رقمی حدود 57 گونه از زیباترین و جذاب ترین پرندگان در این مجموعه نگهداری می‎شوند.

پارک دلفین کیش
پارک دلفین کیش

برخی از این پرندگان عبارتند از: شترمرغ، پليكان، انواع مختلفی از لک لک، طوطی ماكائو، توركو، توكان، قو، پنگوئن آفريقايي و گونه‌ نادری از تمساح های معروف به پوزه كوتاه. تمامی این مجموعه پرندگان تشکیل فضایی منحصر به فرد برای بازدید مسافران را داده‌اند. این پرندگان از نقاط مختلف جهان گلچین شده و با احتیاط به ایران آورده شده‌اند.

قیمت بلیط پارک دلفین کیش

توجه داشته باشید که قیمت ورود و استفاده از فضای پارک دلفین های کیش کمی بالا است و بلیط آن در حال حاضر 168 هزار تومان است؛ و شاید تمام مسافران امکان استفاده از این مکان زیبا را نداشته باشند.

قیمت بلیط پارک دلفین برای نوزاد زیر 2 سال به شرط ارائه کارت شناسایی رایگان است. بلیط پارک دلفین برای کودک 2 تا 4 ساله صرفا از طریق دفتر فروش مستقر در پارک دلفین با قیمت 84 هزار تومان صادر می گردد.

پارک دلفین کیش
پارک دلفین کیش

علت اصلی بالا بودن قیمت‌ها نیز هزینه بالای رسیدگی به دلفین ها، پرندگان و گیاهان است. خصوصا این که تمام موارد نیاز به تغذیه مخصوص و رسیدگی‌های اساسی برای بقا را دارند. اما در ارتباط با خرید بلیط پارک دلفین های کیش باید گفت بسته به این که در چه زمانی از سال به کیش سفر می‎کنید؛ احتمالا در شلوغی و صف‌های طولانی خواهید بود. بهترین راه برای رو به رو نشدن با چنین اوضاعی خرید اینترنی و زودتر از زمان موعود است.

این جاذبه تفریحی امکانات و خدمات دیگری را نیز در خود جای داده که در کنار رستوران‌های عالی با منوی بی‌نظیر، تشکیل مجموعه‌ای کامل داده‌اند. این امکانات شامل: کوه آتشفشان، جنگل باران‌های مصنوعی، باغ پروانه‌ها و دنیای ارکیده می‎شود.

ساعت و محل پارک دلفین های کیش

ساعت شروع پذیرش: از ساعت 15:15
ساعت شروع اجرا: از ساعت 15:30
محل اجرای برنامه ها: ابتدای جاده جهان، داخل مجموعه دلفیناریوم یا پارک دلفین ها

خرید و رزرو آنلاین بلیط 

اگر میخواهید در صف های طولانی نمانید میتوانید بلیط خود را از قبل به صورت آنلاین خریداری کنید. یکی از راه های خرید آنلاین بلیط مراجعه به سایت کیش تخفیف است. در این سایت می توانید انواع تفریحات، جنگ های شبانه، کشتی های تفریحی، تفریحات دریایی و غیرآبی، اجاره ماشین و … را به صورت آنلاین رزرو کنید.

آدرس سایت: سایت کیش تخفیف

راهنمای تفریحات و رزرو: 09127128867 – 09120477916

پشتیبانی رزرو: 07644442510

قوانین و مقررات پارک دلفین های کیش

  1. بلیت نوزاد (تا زیر ۲ سال) به شرط ارائه ی کارت شناسایی رایگان می باشد.
  2. تهیه ی بلیط برای کودکان ۲ تا ۴ سال الزامی بوده که صدور آن صرفا از طریق دفتر فروش مستقر در پارک دلفین های کیش انجام میگردد.
  3. ورود دوربین های عکاسی نیمه حرفه ای و حرفه ای با لنز و زوم ۳۵ میلیمتر و بیشتر و همچنین دوربین فیلم برداری به مجموعه پارک دلفین های کیش ممنوع می باشد.
  4. ورود هرگونه کالسکه به کلیه سالن های مجموعه پارک دلفین های کیش ممنوع می باشد.

آدرس: استان هرمزگان، قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین

شماره تماس مجموعه دلفیناریوم: 5237 4444 076

مطالب گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨