کشتی یونانی کیش ، از جاذبه های شاخص جزیره | Kish

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کشتی یونانی کیش

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کشتی یونانی کیش آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه دیدنی در جزیره کیش، در ادامه با ما باشید.

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از بخش‌های بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. امروزه جزیره کیش یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در میان مردم ایران است. در جزیره کیش علاوه بر تفریحات آبی و هیجان و تجربه آرامش در کنار ساحل میتوانید از جاهای دیدنی و تاریخی منحصر به فرد این جزیره نیز دیدن کنید. یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره کشتی یونانی کیش است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

کشتی یونانی (Greek Ship) یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است. این کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای «باغو» به گل نشست. این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد. هیچ کس تا به امروز نتوانسته دلیل به گل نشستن این کشتی را کشف کند و این بخش از سرنوشت آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این کشتی یکی از شاخص ترین جاذبه های کیش است. همه جذابیت سفر شما به بازدید از کشتی یونانی ختم نمی شود و می توانید شترسواری و اسب سواری را در کنار آن نیز تجربه کنید. ممکن است این جاذبه در سال های آتی وجود نداشته باشد و هر آن احتمال دارد که غرق شود؛ پس هر چه زودتر برای بازدید از آن راهی کیش شوید.

کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش

وزن کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر بوده‌ است. این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین مالک آن یک یونانی بود. نام‌های کشتی به ترتیب «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» بوده‌ است.

کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش

این کشتی انبوهی از ذخایر نفتی را در خود داشت و دارای ارزش بسیاری بود. خدمه مجبور به ترک کشتی شدند و بار آن نیز تخلیه شد. تلاش های بسیاری برای بیرون کشیدن کشتی از آب انجام دادند؛ اما بعد از گذشت 80 روز و تلاش بی پایان یدک کش هلندی به نام اورینکو، هیچ نتیجه ای حاصل نشد. در نهایت کشتی همان جا باقی ماند چرا که هزینه سرسام آور برای حفظ آن اصلا مقرون به صرفه نبود.

بنابراین این غول آهنی مخصوصا در زمان غروب خورشید تبدیل به جاذبه ای برای گردشگران و عکاسان گردید. عده ای نیز تلاش کردند تا به درون آن رفته و اکوسیستم جدیدی که داخل ان ایجاد شده است را دنبال نمایند اما به دلیل اینکه آب های این نواحی به شدت شور هستند موجب فرسایش شدید در فلزات کشتی شده و احتمال ریزش قسمت های مختلف آن وجود دارد به همین دلیل ورود به داخل آن ممنوع شده است.

تفریحات در کنار کشتی یونانی

  • عکاسی
  • تماشای غروب آفتاب
  • شتر سواری و اسب سواری
کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش
  • پارک ساحلی کشتی یونانی

می توانید در این پارک به سراغ غرفه های کرایه دوچرخه بروید و یک تجربه متفاوت را برای خود رقم بزنید. قرار است در آینده، این پارک امکاناتی همچون کافه تریا، رستوران ایرانی و لبنانی، ایستگاه های کرایه اسکیت و فروش محصولات ورزشی را نیز در خود داشته باشد و به بازدیدکنندگان خدمات ارائه دهد.

  • تماشای قسمت های داخلی کشتی یونانی ممنوع است.

غواصی در آب های خلیج فارس تجربه ای خاص است که بسیاری دوست دارند آن را تجربه کنند. شاید شما هم به تصاویری از غواصی در حوالی کشتی یونانی برخورد کرده باشید اما چنین برنامه ای توسط کلوپ های غواصی ارائه نمی شود چرا که خطرات بسیاری در زیر کشتی شما را تهدید می کنند و ممکن است این کشتی هر آن فرو بریزد. تصاویری که شما می بینید توسط غواصان حرفه ای به ثبت رسیده اند و یا مربوط به گذشته هستند که هنوز کشتی یونانی در وضعیت خوبی قرار داشت و مشکلی برای افراد به وجود نمی آمد.

مرمت و بازسازی کشتی یونانی

مدتی پیش علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی که سابقا رییس منطقه آزاد کیش نیز بوده است اعلام کرده بود که در مورد نگهداری کشتی یونانی گفت و گو هایی با دانشگاه شریف صورت گرفته است اما برآورد هایی که انجام شده نشان از این دارد که هزینه های مرمت و بازسازی این جاذبه تاریخی آن چنان زیاد می باشد که نگهداری از آن از منظر اقتصادی به صرفه نمی باشد.

کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش

از مذاکراتی که میان دانشگاه شریف و سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت این نتیجه به دست امد که دیگر امیدی به باقی ماندن کشتی یونانی وجود نداشته و می بایست این حقیقت را پذیرفت که طی چند سال آینده این جاذبه گردشگری و نماد جزیره کیش به طور کامل از بین خواهد رفت.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی غروب (پارک ساحلی کشتی یونانی)

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مطالب گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨