مجموعه‌ میدان شهرداری رشت ، گیلان | Rasht

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان شهرداری رشت

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره میدان شهرداری رشت خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه میدان شناخته شده در شهر رشت در ادامه با ما همراه باشید.

رشت یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان گیلان است. از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌کنند. این کلانشهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان و بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

رشت، یکی از شهرهای بی نهایت زیبا و پرطرفدار است. این شهر محبوب در خطه ای کاملا سبز از شمال ایران قرار دارد و هرچه از طبیعت زیبا، جاهای دیدنی بکر، جاده های رویایی و مناظر آن بگوییم کم است. یکی از مکان هایی که حتما باید به آن سر بزنید میدان و ساختمان شهرداری رشت است.

مجموعه میدان شهرداری رشت (Rasht Municipality Square) مربوط به دوره پهلوی است. این میدان با در برگرفتن، ساختمان‌های شهرداری، پست و تلگراف، کتابخانه‌ی ملی، خیابان سنگفرش شده‌ی منتهی به سبزه‌میدان و همچنین استانداری سابق و مجسمه‌ی میرزا کوچک خان، بیش از صد سال قدمت دارد و حدود 40 سال پیش، در سال 1356 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این ساختمان زیبا از لحاظ معماری با دیگر ساختمان های تاریخی دیگری که دیده اید فرق می کند زیرا الگوی آن ساختمان های یکی از شهرهای معروف روسیه یعنی سنت پترزبورگ می باشد.

بر اساس منابع، ساخت این عمارت بسیار زیبا در بین سال های ۱۲۸۶ تا ۱۳۰۵ خورشیدی بوده یعنی در حدود ۱۹ سال طول کشیده تا ساخته شود و طرح آن توسط یک معمار با اصالتی آلمانی و ارمنی به نام سرداراف که در رشت زندگی می کرد ارائه شد.

مجموعه ساختمان های این میدان ساختمان هایی همچون هتل ایران، موزه ی پست و کتابخانه ی ملی رشت می باشند که در کل شکل معماری آن ها با هر جای دیگری در این شهر و یا حتی ایران فرق می کند. با یک نگاه تخصصی تر از لحاظ سبک شناسی معماری، سبکی که ساختمان های میدان معروف رشت و همسایگان ساختمان شهرداری رشت دارند همگی از ساخت و سازهای ویژه ی سبک نئوگوتیک هستند.

میدان شهرداری رشت
میدان شهرداری رشت

ساختمان های مجموعه میدان شهرداری رشت

  • برج ساعت رشت
  • هتل ایران
  • ساختمان اداره ی پست
  • کتابخانه ی ملی رشت
میدان شهرداری رشت
میدان شهرداری رشت

آدرس: استان گیلان، رشت، میدان شهرداری

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨