آشنایی با روش های مهاجرت به کانادا | Canada

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مهاجرت به کانادا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با شرایط و روش های مهاجرت به کانادا آشنا خواهیم کرد.

کانادا ، کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. هرچند کانادا پس از روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها، حدود یک‌پنجم جمعیت روسیه است. نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند. پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل و ونکوور هستند. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد، آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، معتدل است. آبشار نیاگارا، پهناورترین آبشار جهان هم در مرز این کشور با ایالات متحده قرار دارد.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

کانادا دارای بیش از ۶۰ برنامه مهاجرتی می‌باشد که هر کدام از آن‌ها معیارهای خاصی برای پذیرش متقاضیان دارند. متقاضیان ایرانی می‌توانند به کشورهای ترکیه، امارات، ارمنستان، گرجستان و …مراجعه کنند.

دولت کانادا مهاجران را بنا به یکی از این دلایل انتخاب می کند:
1. پیوستن به خانواده و اقوام نزدیک با مهاجرت به کانادا
2. مسایل بشردوستانه در مورد پناهندگانی که نیاز به اسکان مجدد دارند؛
3. دلایل اقتصادی و علمی.
مهاجران، بیشتر در مناطق شهری بزرگ، مانند تورنتو، ونکووِر و مونترال ساکن می شوند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت و کسب اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

پاسپورت کانادا برای کسانی که مشتاق به سرمایه گذاری در کانادا هستند قابل دسترسی است.این سرمایه گذاری برای ایالت کبک کانادا است که حداقل با ۸۰۰,۰۰۰ $  سرمایه و نشان دادن توانایی مالی ۱٫۶ میلیون دلار میتوانند در ابتدا اقامت دائم و سپس پاسپورت کانادایی دریافت نمایید. این سرمایه گذاری به این صورت است که شما این پول را در اختیار دولت کانادا برای مدت ۵ سال قرار میدهید و بعد از ۵ سال بدون هیچ گونه سودی به شما باز گردانده میشود. برای اطلاعات تکمیلی جهت سرمایه گذاری در کشور کانادا و راههای تسهیل کننده این امر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید.توجه داشته باشید هر ساله ظرفیت این نوع  سرمایه گذاری محدود است و به محض اعلام در طی ۱ الی ۲ ماه این ظرفیت تکمیل خواهد شد  به دلیل حجم بالای تقاضای این امر و امن بودن این روش. مدت زمان پروسه این امر حداقل بین ۱ تا ۲ سال میباشد و در نظر داشته باشید که هزینه هایی که در روند این پرونده شما باید پرداخت کنید حداقل ۷۵۰۰تا ۱۰۰۰۰ $ است.

مهاجرت از طریق تحصیل یا مهاجرت تحصیلی

کانادا هر سال بیش از 200،000 دانشجو از حوزه های خارج از کشور را پذیرش می کند. اگر شما قصد تحصیل در یک موسسه آموزشی کانادایی را دارید، اکثر اتباع خارجی باید برای اجازه مطالعه اقدام کنند. مجوز تحصیل، یک بار صادر شده، اجازه می دهد تا به یک فرد خارجی برای تحصیل در کانادا در یک موسسه مورد تایید برای مدت زمان دوره یا برنامه مشخص شده اقدام کنند.
به منظور تحصیل در کانادا، شما نیاز به دست آوردن اجازه تحصیل در کانادا ، که به عنوان یک ویزای دانشجویی کانادا برای مدت زمان اقامت شما اعمال می گردد.برای  شما یک مجوز تحصیل در کانادا لازم نیست اگر دوره یا برنامه شش ماه یا کمتر باشد. با این حال، ممکن است یک ایده خوب برای برای اخذ جواز جهت اقامت در کانادا اقدام از طریق تحصیل باشد. در غیر این صورت اگر شما تصمیم دارید برای ادامه تحصیل خود از یک برنامه دیگر استفاده کنید، شما نیاز به ترک کانادا برای اخذ مجوز دانشجویی و درخواست از طریق دفتر معتبر جهت اخذ ویزا دارید.
هنگامی که شما یک مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کردید، شما می توانید تقاضای خود را مجددا تمدید کنید اگر شما در کانادا تصمیم به ادامه تحصیل دارید. برای دانش آموزان تمام وقت ثبت نام در یک موسسه معتبر آموزش عالی، اجازه کار همراه با تحصیل را می دهد تا شما به کار پاره وقت در محوطه دانشگاه مشغول گردید. همچنین شما قادر به کار در خارج از دانشگاه هستید، کار در یک تعاونی و یا به عنوان کارآموز در یک بخش، بعد از فارق التحصیلی نیز می توانید در کانادا به عنوان یک مقیم دائم بمانید و یا یک کار پیدا کنید.

کسب اقامت دائم کانادا از طریق حرفه و تخصص skilled worker (express entry)

این راه یکی از بهترین راههای مهاجرت به کانادا برای افراد متخصص جهت مهاجرت به کشور کانادا میباشد که در ابتدای این امر به آنها اقامت دائم تعلق میگیرد.این سیستم بر اساس point base systemمیباشد که هر یک از ویژگی های اعلام شده امتیاز خاصی را برای فرد دارد. برای کسب اقامت دائم کانادا فرد باید دو مرحله را پشت سر بگذارد.

مرحله اول که به (pool)شناخته می شود شما باید در این مرحله از ۱۰۰ امتیاز ممکن حداقل ۶۷ امتیاز را کسب کنید، در این مرحله امتیازها به سن شما ، مدرک تحصیلی شما ، سابقه کاری شما ، مدرک زبان انگلیسی شما، مدرک زبان دوم شما، داشتن آشنای درجه یک  در کشور کانادا و… تعلق میگیرد. در این مرحله اگر حداقل امتیاز لازم را کسب کنید وارد Poolمیشوید.

در این مرحله دوباره شرایط و ویژگی های شما مورد بررسی قرار میگیرد. این مرحله ای است که در صورتی که بتواند فرد امتیازات لازم را کسب کند و در این مرحله انتخاب شود از دولت کانادا اقامت دائم را دریافت میکند.

البته پروسه این امر حداقل ۶تا ۱۸ماه طول میکشد.

مهاجرت از طریق ازدواج

شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم ممکن است با یک شخص از کشور دیگر ازدواج کنند، در ازدواج های عرفی شریک زندگی زناشویی از یک کشور دیگر برای مهاجرت به کانادا حمایت می گردد. با حمایت مالی، متقاضی می تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند.
ضامن باید قراردادی را با دولت کانادا برای حمایت مالی متقاضی برای 3 سال قبل از تبدیل شدن به یک مقیم دائم کانادا امضا کند.
برای یک فرد خارجی ازدواج با با یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم فقط برای ورود به کانادا یک جرم است. CIC  در حال کار برای جلوگیری از این ازدواج های نادرست است.
در بسیاری از موارد، دلالان مالی برای متقاضیان خارجی “ازدواج مصلحتی” را راه اندازی می کنند. این ازدواج یک رابطه ازدواج و یا عرفی است که تنها به هدف کسب اقامت است که اجازه همسر یا شریک زندگی برای مهاجرت به کانادا را در قبال مقداری پول دریافت کنند.
افسران CIC آموزش دیده اند تا برنامه های کاربردی مهاجرت واقعی را تشخیص دهند. آنها می دانند که چگونه یک ازدواج نادرست را تشخیص دهند. آنها از بسیاری جهات به نقطه تقلب ازدواج پی میبرند، از جمله:

  • چک کردن سند
  • بازدیدکننده به خانه های مردم
  • مصاحبه با هر دو طرف این قضیه و متقاضیان

شهروندان کانادایی یا مقیم دائم که در یک ازدواج مصلحتی به دلایل مهاجرت با یک مجرم شرکت کنند نیز یک جرم را مرتکب شده اند.

مهاجرت از طریق پناهندگی در کانادا

در حال حاضربا توجه به ظهور داعش و به وجود آمدن شرایط امنیتی موجود در کشور کانادا  عقلانی نیست تا زمانی که مهاجرت به کانادا دارای مسیر های قانونی و بی خطر میباشد، افراد و خانواده ها به خاطر اخذ اقامت در کانادا به سراغ راهی چون پناهندگی در کانادا بروند. شاید شما نیز شنیده باشید که عده ای از افرادی که خود را متخصص امور مهاجرت به کانادا می نامند اخیرا در رسانه ها و یا سایت های مهاجرتی، راه پناهندگی در کانادا را راهی سریع، ارزان و در عین حال بی خطر برای متقاضیان مهاجرت به کانادا معرفی میکنند دقت کنید فریب ارزان بودن این مسیر ها را نخورید چرا که بر اساس اخبار رسانه های معتبر داخلی و خارجی سالانه تعداد قابل توجهی از ایرانیان و ملیت های دیگر با هدف اخذ اقامت دائم کانادا از طریق پناهندگی، از طرق توریستی و یا دانشجویی وارد کانادا شده تا بعد بتوانند تغییر وضعیت دهند اما در این مسیر موفق نمیشوند. زیرا این مسیر پیچیدگی های خاص خود را دارد و افرادی که دکترای حرفه ای دارند، بر پرونده های پناهندگی در کانادا نظر خواهند داد.

حال بماند که افراد بسیاری هم به کانادا نرسیده و حتی در مسیر رسیدن به این کشور از راه کشتی و دریا جانشان را هم از دست میدهند! اگر شخصی در خواست پناهندگی در کانادا دهد برای او دادگاه تشکیل میشود و او نیز باید افسر و وکلای اداره مهاجرت کانادا را متقاعد کند که جان و مالش در کشورش به خطر افتاده است به همین دلیل به دولت کانادا پناه آورده است. آمار نشان داده است که بیشتر این پرونده ها شکست میخورند. اگر اشخاص نتوانند این موضوع را ثابت کنند از کانادا اخراج شده و نهایتا سرخورده به کشورشان باز می گردند. پیشنهاد میشود از دیگر راههای مهاجرت به کانادا و یا اخذ اقامت دائم کشور کانادا مطلع شوید تا بهترین مسیر را انتخاب کنید.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

هزینه های زندگی و هزینه مهاجرت 

هزینه ویزای کار

  • هزینه اسکیل ورکر: ۵۵۰ دلار برای متقاضی اصلی، ۵۵۰ دلار برای همسر و ۱۵۰ دلار برای هر کودک زیر ۲۲ سال است.
    در رده حمایتی: درخواست حمایت کننده ۷۵ دلار است، شخص مورد حمایت ۴۷۵ دلار است.
  • متقاضیانی که قصد اقامت در کبک را دارند، باید برای گواهینامه انتخابی کبک (CSQ) درخواست دهند. هزینه این گواهینامه۳۹۰ دلار برای متقاضی اصلی، ۱۵۰ دلار برای همسر و ۱۵۰ دلار برای هر کودک است.
  • همه مهاجران در کانادا باید حق پرداخت اقامت دائمی را پرداخت کنند که ۴۹۰ دلار برای هر نفر است.

پروسه مهاجرت دارای یک جدول دستی است که به شما کمک می کند هزینه های درخواست خود را محاسبه کنید.

هزینه های مربوط به پروسه مهاجرت

هزینه های مربوط به ترجمه مدارک: (مانند مدارک تحصیلی، اسناد کار و غیره)به  فرانسه یا انگلیسی ، باید ترجمه این اسناد را ارائه دهید. این ترجمه باید توسط یک مترجم مجاز انجام شود.
همچنین هزینه های مربوط به عکس و غیره…

  • ممکن است مجبور باشید مدارک خارجی خود را در کانادا به رسمیت بشناسید که ارزیابی اعتبار نامیده می شود و توسط سازمان خاصی نظیر خدمات آموزشی جهانی انجام می شود. یک ارزیابی رسمی اساسی حدود ۱۱۵ دلار و بیشتر هزینه دارد.
  • اگر از کشوری هستید که زبان رسمی آن زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست، باید توانایی های زبان خود را ثابت کنید. مدرک زبان یکی از ۶ عامل انتخاب برای کارگران ماهر ( skill worker  ) است. آزمون مهارت زبان باید توسط یک سازمان تأیید شده توسط شهروندی و مهاجرت باشد ، به عنوان مثال IELTS 265 دلار، Celpip 250 دلار و برای TEF فرانسه ۲۵۰ دلار.
  • معاینه پزشکی برای هر متقاضی و وابستگان (همسر، فرزندان) اجباری است و باید توسط یک پزشک که در فهرست پزشکان معین شده  کانادا است انجام شود. هزینه ایی که معمولا پرداخت میکند دوبار است:: یک بار برای ویزیت و یک بار برای اشعه ایکس که باید گرفته شود. هزینه ها بر اساس کشور و حتی با موقعیت جغرافیایی در یک کشور متفاوت است. هزینه پزشکان متفاوت است، معمولا این هزینه  ۱۰۰ دلار برای ویزیت پزشک  و ۱۰۰ دلار دیگر برای اشعه ایکس است .

هزینه های جانبی

  • هزینه سفر:  شما ممکن است مجبور شوید از شهر خود به دفتر ویزای کانادا  که معمولا در پایتخت کشور است سفر کنید. دلایل دیگری هم وجود دارد برای سفر ازجمله :

ممکن است شما نیاز به مصاحبه برای درخواست خود داشته باشید یا اینکه ممکن است در شهر شما پزشک متخصص معین شده وجود نداشته باشد، بنابراین ممکن است برای ویزیت پزشک  خود به شهر دیگری سفر کنید.

  • گذرنامه : شما برای مهاجرت به کانادا به یک گذرنامه معتبر نیاز دارید. قبل از اینکه فرایند مهاجرت را آغاز کنید، باید برای دریافت ان درخواست دهید و احتمالا هزینه آن در هر کشور متفاوت است.

وکیل مهاجرت :  شما به طور معمول به یک وکیل مهاجرت یا یک مشاور مهاجرت نیاز دارید تا به شما در امر مهاجرت به کانادا کمک کند.

  • وکلای مهاجرت معمولا از ۱۰۰۰ دلار به ۵۰۰۰ دلار (کاملا متغییر است) دریافت میکنند.

و در پایان شما باید به دولت کانادا  ثابت کنید که برای چند ماه اول پس از ورود به کانادا، مبلغ کافی برای حمایت از خود و خانواده تان را دارید. برای یک نفر، تقریبا ۱۰،۰۰۰ دلار و تقریبا ۲۳،۰۰۰ دلار برای یک خانواده پنج نفره است.

مزایای مهاجرت به کانادا

  • امنیت، آرامش و بی طرفی این کشور ، رشد و توسعه دائم
  • مودب بودن و خونگرم بودن مردم کانادا
  • استانداردهای بسیار بالای سیستم تحصیلات و خدمات درمانی
  • امتیازات ویژه برای مهاجرت خانوادگی
  • اقتصاد خوب و ارزش بالای دلار کانادا
  • امکانات عمومی بسیار مانند کتابخانه، پارک ها و مکان های تفریحی
  • دارای چهار فصل کاملا مجزا و تفریحات مختص به هر فصل
  • البته لازم به ذکر است که زمستان های برخی نقاط کانادا بسیار سرد و طولانی است و در ادامه به برخی معایب مهاجرت به کانادا میپردازیم.

معایب مهاجرت 

  • زمستان بسیار سرد و طولانی ، اگر میخواهید هوای معتدل تری داشته باشید به مناطق جنوبی و غربی کانادا مانند ونکوور مهاجرت کنید که البته آن نیز دارای نقاطی منفی مانند تعداد پشه های فراوان است.
  • روند سخت و استرس زای دریافت ویزای کانادا که البته نتیجه آن ارزش این سختی را دارد.
  • مالیات بالا ، که شما میتوانید با یک حسایدار مشورت کنید تا تمام هزینه هایی که ممکن است مالیات شما را افزایش دهد از بین ببرند.
  • کانادا کشور ارزانی نیست، به خصوص هزینه مسکن در این کشور بالاست، در کانادا داشتن شغل پردرآمد از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • فاصله جغرافیایی میان ایران و کانادا زیاد است و این ممکن است برای کسانی که به تنهایی مهاجرت می کنند سخت باشد.

 مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨