مجموعه تفریحی تپه عباس آباد همدان | Hamadan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تپه عباس آباد همدان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با تپه عباس آباد همدان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مجموعه توریستی تفریحی در همدان در ادامه با ما همراه باشید.

همدان مرکز استان همدان در غرب کشور ایران یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که به عنوان پایتخت تمدن ایران شناخته می شود. همدان از آن دسته شهرهایی است که در هر فصل از سال به شکل متفاوتی از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی می کند. در بهار و تابستان با طبیعتی سرسبز و اب و هوایی مطلوب، در پاییز با رنگ و رویی رویایی و در زمستان با ورزش ها و تفریحات برفی مانند پیست اسکی. یکی از مکان های تفریحی محبوب این شهر تپه عباس آباد همدان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

مجموعه تفریحی توریستی تپه عباس آباد در محدوده شهری و در جنوب غربی همدان قرار گرفته است. این منطقه خوش آب و هوا به خاطر اینکه به بالاترین نقطه شهر می‌رود به بام همدان نیز معروف شده است و منطقه‌ای که در آن وجود دارد دارای استخر و دریاچه بوده و در دیگر قسمت‌های عباس آباد پله‌هایی است که به بالای یک منطقه توریستی می‌رود و در آنجا کل شهر همدان زیر پای شماست و منظره ای دیدنی را تجربه خواهید کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تپه عباس آباد همدان
تپه عباس آباد همدان

این تپه در زمان هخامنشیان در مسیر جاده شاهی و راه ابریشم قرار داشته است. در طول تاریخ هر گاه حاکمی تغییر می‌کرد طبالان و نقاره‌زنان بر بلندای آن ساز و نقاره و طبل می‌زدند تا عموم مردم از این واقعه مطلع شوند؛ به همین دلیل این تپه به نقاره خانه نیز مشهور بود. با توسعه و گسترش شهر همدان تپه عباس آباد در حاشیه شهر همدان واقع و به یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تبدیل شد.

تپه عباس آباد به دلیل مشرف بودن به شهر همدان، همواره از موقعیت ویژه ‌ای برخوردار بوده‌ است. این تپه را به دلیل جاذبه‌های فراوان بصری که از یک سو به شهر همدان و از سوی دیگر به کوچه باغ‌های عباس آباد مشرف است می‌توان گالری نقاشی خداوند نامید. همدانی ها به این تپه بالا استخر نیز می گویند، در قدیم این منطقه دارای استخری بوده به همین دلیل همدانیهای قدیم به آن بالای استخر میگویند.

تپه عباس آباد همدان
تپه عباس آباد همدان

در میان این همه جاذبه بصری، وجود دریاچه‌ مصنوعی بزرگی که یک رستوران با معماری منحصربه فرد مانند یک جزیره از دل آن بیرون آمده بر زیبایی‌ها و جذابیت این مکان می‌افزاید. هوای پاک و مطبوع کوهستان، فضای سبز و گلکاری زیبا در کنار آبشار مصنوعی با ارتفاع 60 متر و طول 200 متر  و جاده‌ای پرپیچ و خم و در عین حال عریض و کم خطر از دیگر زیبایی‌های تپه عباس آباد به شمار می‌رود.

دو جاده یکی از ابتدای چهار باغ ارم و دیگری از اوایل جاده گنجنامه، دسترسی به بالای تپه را امکان پذیر می نماید. با توجه به قابلیت های جغرافیایی، طبیعی و گردشگری این تپه، در سال های اخیر تاسیسات تفریحی، پذیرائی و اسکان موقت مناسبی احداث شده و به مجتمع تفریحی و سیاحتی تبدیل گردیده ‌است.

تپه عباس آباد همدان
تپه عباس آباد همدان

برای گردشگرانی که از این مکان زیبا دیدن می‌کنند تاسیسات رفاهی و تفریحی مانند پارکینگ، رستوران، قهوه خانه، کافی‌شاپ، وسایل بازی و سرگرمی و ویلاهای اقامتی ایجاد شده است تا تپه عباس آباد به یک مجتمع سیاحتی و تفریحی تبدیل شود.

این مجموعه عظیم دارای تعداد زیادی رستوران و فست فودی متنوع می باشد که می توانند گزینه مناسبی برای یک ناهار خوب باشند. شما می توانید در رستوران های این دهکده نظیر رستوران نعل اشکنه، باغ رستوران ساحل، عطر سیب و موارد دیگر که در اطراف عباس آباد همدان و در خود مجموعه قرار گرفته اند انواع غذاهای خوشمزه سنتی همدانی را نیز بچشید.

اقامت

مجتمع اقامتی عباس آباد همدان با تعدادی ویلای دوبلکس واقع در تپه های عباس آباد در سال 1394 به بهره برداری رسید. در سال 1397 به منظور ارائه خدمات بهتر به مهمانان تعدادی ویلا یک خوابه به این مجتمع اضافه شد. با اقامت در مجتمع عباس آباد همدان می توان با طی کردن مسافت 5 کیلومتر به آبشار گنجنامه رسید و از دیدن مناظر چشم نواز این آبشار لذت برد. همچنین موقعیت مکانی مجتمع عباس آباد، دسترسی به جاذبه های تاریخی و تفریحی شهر همدان از جمله آرامگاه بابا طاهر، بوعلی سینا و گنبد علویان با فاصله 7 کیلومتر را فراهم ساخته است.

تپه عباس آباد همدان
تپه عباس آباد همدان

دسترسی

برای اینکه بتوانید به بالای تپه عباس آباد نیز بروید می توانید از کوچه باغ های اطراف اقدام به طی مسافتی به صورت پیاده کنید و یا می توانید از جنوب چهار باغ ارم سوار بالابر شده و مسافتی 600 کیلومتری را به بالای تپه طی نمایید. می توانید از طبیعت زیبا و سرسبز این مجموعه از بلندای تپه عباس آباد لذت ببرید. همچنین دشت های اطراف که در فصل بهار پر از شکوفه ها و گل های بهاری می شوند نیز منظره فوق العاده را به وجود می آورند که توصیه می کنیم دیدن آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨