مهاجرت به آلمان | Germany

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مهاجرت به آلمان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با شما درباره مهاجرت به آلمان صحبت خواهیم کرد.پس اگر تصمیم دارید به کشور آلمان مهاجرت کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره کشور آلمان بدانید :

آلمان ، با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان ، نام بین‌المللی روی نقشه “germany” کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است. این کشور دارای ۱۶ ایالت است. بزرگترین ایالت بایرن یا باواریا در جنوب و کوچک‌ترین برمن در شمال غربی است. آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار مجرب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری است. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپاست و هم چنین جزو چهار تولیدکننده بزرگ در سال ۲۰۰۹ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آلمان هفتمین کشور پربازدید جهان است که در طول سال ۲۰۱۲ در مجموع ۴۰۷ میلیون نفر بازدیدکننده داشته‌است. برلین سومین شهر پرجمعیت اروپا است. علاوه بر این، بیش از ۳۰ درصد از آلمانی‌ها تعطیلات خود را در کشور خود می‌گذرانند. گردشگری در آلمان برای این کشور عامل نخست پیشرفت اقتصادی نیست اما با این حال کمک زیادی به اقتصاد محلی و ملی کشور کرده‌است.

طبق برآوردهایی در سال 2018، آلمان دومین کشور مهاجرپذیر بعد از آمریکا است که حدود 5 میلیون مسلمان در آن زندگی می کنند و دومین کشور اروپا از نظر تعداد ساکنین مسلمان نیز می باشد.

مهاجرت به آلمان
مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق کار

یکی از بهترین راه های مهاجرت به آلمان یافتن شغل در کشور آلمان می باشد ، مراحل انتقال به آلمان برای کار عبارت است از :

پیدا کردن یک کار در آلمان که اتباع خارجی را می پذیرد .

درخواست  ویزای کاری  آلمان (استخدام)

به آلمان مهاجرت نموده و اجازه اقامت از طریق کار به دست آورید .

علاوه بر این برای دریافت اجازه اقامت برای کار در آلمان کارفرما و کارمند باید ثابت کنند که کمبود کارکنان از آلمان یا اتحادیه اروپا در شغل مورد نظر وجود دارد ، بنابراین موقعیت اتباع داخلی توسط آنها پر نمی شود  و کارمند شرایط مشابهی با سایر کارکنان آلمانی از لحاظ حقوق و دستمزد و محیط کار دارند . همچنین استخدام کارمند با تمام الزامات کشور آلمان باید انجام شود ( اسناد ثبت و صدور گواهینامه) .  برای ویزای جستجوی کار در آلمان شخص می بایست هزینه زندگی شش ماهه در آلمان را پوشش دهد و مبلغی معادل ۹ هزار یورو باید در حساب خود به عنوان تمکن مالی نشان دهد .

برای کار در آلمان باید مجموعه از شرایط شامل مدرک تحصیلی ، مدرک زبان و سابقه کار را فراهم کنید. همچنین بازار کار رشته های فنی مانند مکانیک ، it و برق مناسب به نظر می رسد.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

آلمان به عنوان کشوری صنعتی و ثروتمند که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین الملی فراهم کرده است همواره یکی از انتخاب های افرادی است که مایلند در اروپا تحصیلات خود را ادامه دهند. شایان ذکر است شرایط تحصیل رایگان در اتریش ، نروژ و فرانسه نیز وجود دارد.

آیا شما نیز مایل به ادامه تحصیل در المان هستید؟ آیا میدانید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان چگونه ویزای تحصیلی کشور آلمان را اخذ نمایید؟ با ما تماس بگیرید. کارشناسان برجسته حقوق بین الملل در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با سالها تجربه در زمینه اخذ ویزاهای تحصیلی شما را در این راه هدایت و راهنمایی می نمایند. شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور است.

به طور خلاصه میتوان گفت تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی  به زبان المانی است و متقاضی نیازمند مدرکی دال بر اثبات دانش زبان المانی خود می باشد.  برای رشته های مختلف مدرک زبان مورد نیاز متفاوت  است و معمولا یکی از دو مدرک B1 یا B2 مورد نیاز است. از دیگر ملزومات تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های المان ان است که فرد در آزمون سراسری در ایران قبول شده باشد. با داشتن این دو شرط شما میتوانید وارد کالج های کشور المان شده و سپس در دانشگاه به تحصیل بپردازید. تحصیل در این مقطع در دانشگاه های المان 4 ساله است و به طور معمول تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان یا با هزینه های اندک می باشد.

مقطع فوق لیسانس در آلمان از پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی در این کشور است. امکان تحصیل در این مقطع هم به زبان انگلیسی و هم زبان المانی در اکثر رشته ها وجود دارد. تحصیل در دانشگاه های المانی زبان و دانشگاه های انگلیسی زبان با هزینه ای بسیار اندک امکان پذیر است. اشاره به این نکته ضروری است که متقاضی باید دارای مدرکی باشد که توانایی او را در زبان انگلیسی و یا المانی به اثبات برساند که این امر با ارائه مدرک زبان ایلس 6.5 به بالا و یا B2 المانی به اثبات می رسد.

برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور المان اولین شرط یافتن یک استاد راهنماست. اگر متقاضی بتواند پس از برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه مورد نظر, استادی را متقاعد نماید میتوان گفت پذیرش خود را اخذ کرده است. لازمه این امر ان است که فرد متقاضی ضمن برخورداری از دانش زبان رزومه تحصیلی قوی نیز داشته باشد.

مهاجرت به آلمان
مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

افراد بسیاری قصد کارآفرینی در آلمان را دارند. آمارها نشان می دهند که کشور آلمان بعد از چین و آمریکا محبوب ترین سرزمین نزد سرمایه گذاران است. اگر قصد خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کاری جدید را در آلمان دارید باید این نکته ها را در نظر داشته باشید:

  • باید تقاضا برای کاری که قصد انجام آن را دارید در این کشور وجود داشته باشد.
  • کسب و کار شما باید بتواند تاثیر مثبتی روی اقتصاد آلمان بگذارد.
  • برای راه اندازی کار در این کشور باید سرمایه کافی داشته باشید و برای این کار حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو (معادل ۲,۸۶۷,۳۸۳,۵۱۰ تومان) نیاز خواهید داشت.

مزایای خوداشتغالی در آلمان:

  • در صورت کارآفرینی در این کشور از همه مزایای یک شهروند آلمانی برخوردار خواهید شد.
  • به همکار یا یک ضامن آلمانی نیاز ندارید.
  • اگر سه سال در این کشور کار کنید به همه اعضای درجه یک خانواده شما نیز اجازه اقامت دایم به صورت نامحدود داده می شود.
  • همیشه اجازه ورود و خروج به آلمان را در هر شرایطی خواهید داشت.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

قاعده ای هم وجود دارد که طبق آن، بعضی ها بدون نیاز به اجازه کار یا تحصیل می توانند خیلی راحت در آلمان مشغول به کار شوند. این افراد کسانی هستند که همسر آلمانی دارند. اگر شما با یک فرد آلمانی تبار ازدواج کنید اجازه کار و تحصیل در این دیار را پیدا خواهید کرد. اگر قصد اقدام از این روش را دارید، حتما باید گواهی قانونی همراه داشته باشید که ازدواج کرده اید.

این قاعده شامل فرزندان همه شهروندان آلمانی نیز می شود. کودکان و نوجوانانی که سن شان از ۱۶ سال کمتر باشد و یکی از والدین آن ها شهروند این کشور به شمار آید می تواند بدون هیچ مشکلی به این کشور مهاجرت کند. البته نکته ای که باید در یاد داشته باشید این است که هر دو والد باید بر سر مهاجرت فرزندشان توافق کرده باشند و اگر یکی از آن ها مخالف این موضوع بود باید به مراجع قانونی مراجعه کنند. توجه داشته باشید که برای به همراه بردن فرزندان بالای ۱۶ سال باید به صورت جداگانه اقدام کنید.

برای مهاجرت نوجوانان تا ۱۶ سال، نیازی به مدرک زبان آلمانی و یا حتا دانستن این زبان نیست، آن ها فقط باید گواهی تولد داشته باشند؛ اما همه افرادی که بیش از ۱۶ سال دارند باید بر این زبان مسلط باشند.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به آلمان، پناهندگی در آلمان است. راهی که ما هرگز شما را تشویق به انجام آن نمیکنیم. پناهندگی راهی سخت است که مشکلات روحی و اجتماعی زیادی در پی دارد، ما به ایرانیان عزیز پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به مهاجرت به آلمان یکی از روش های دیگر را انتخاب کنند.

طبق کنوانسیون ژنو اشخاصی که در خاک کشور متبوعه خود احساس نا امنی و خطر می کنند می توانند از حمایت کشورهایی که عضو این کنوانسیون هستند بهره مند شوند. امروزه با توجه به حجم زیاد پناهنده در سر تاسر دنیا به خصوص در کشور آلمان امکان رد درخواست پناهندگی بسیار زیاد است و کیس های پناهندگی با دقت بسیار بیشتری بررسی می شوند لذا باید توجه داشته باشید این روش به هر بهانه قابل قبول نیست و ریسک زیادی به همراه خواهد داشت. با توجه به خطراتی که امروزه متوجه پناهندگان می شود بر همه واضح و مبرهن است که این روش مردود شناخته شده است و به هیچ وجه از سوی حقوقدانان توصیه نمی شود.

اشخاصی که در آلمان درخواست پناهندگی ارائه می دهند از خدمات زیادی برخوردار می شوند. این خدمات شامل پرداخت هزینه های زندگی من جمله خوراک، پوشاک و مسکن می شود. البته منظور از مسکن مکانهایی است که وضعیت قابل قبولی از جهت بهداشتی و امنیت خاطر ندارند و پناهجویان تا زمان تأیید درخواست پناهندگی خود می بایست این شرایط را پذیرا باشند در غیر این صورت خدماتی از طرف دولت دریافت نخواهند نمود.

پیش نیازهای عمومی جهت مهاجرت به آلمان

  • اثبات وجود ثبات مالی
  • داشتن بیمه سلامت
  • داشتن حداقل آشنایی با زبان آلمانی
  • اخذ ویزای آلمان

مشاغل موردنیاز در آلمان کدامند؟

  • مشاغل مربوط به مکاترونیک، فن آوری اتوماسیون، ساختمان های الکتریکی
  • مشاغل مربوط به تکنولوژی ماشین الکتریکی، مهندسی برق، برق صنعتی، نصب و راه اندازی خط، الکترونیک
  • ساخت و ساز ساختمان، بتن، مصالح ساختمانی، نظارت، لوله کشی، گرمایش، سنگ تراشی، عایق صنعتی، گرمایش، سرمایش، پنجره و نمای شیشه ای، متخصص سقف، دیوار و تکنولوژی آب بندی
  • توسعه نرم افزار، برنامه نویسی، IT
  • رانندگان و مهندسان حمل و نقل ریلی
  • حرفه بهداشت، پرستاری در همه شاخه ها، نگهداری افراد مسن، ارتوپدی، بهداشت و کودکان، روانپزشکی
  • حسابداری

پایین ترین نرخ بی کاری در اروپا متعلق به آلمان است

با اینکه نرخ بیکاری در آلمان زیر ۷% است ولی همیشه کمبود نیروی کار در آلمان احساس می‌شود. حتی هم اکنون نیز با وجود اضافه شدن مهاجرین به این کشور در پست های مهمتر کمبود نیروی کار وجود دارد. البته بیکاری در روستاهای آلمان هنوز هم یکی از مشکلات اساسی برای دولت به شمار می رود.

مهاجرت به آلمان
مهاجرت به آلمان

نکاتی دیگر درباره آلمان

  • انعام دادن به گارسون معادل ۱۵٪ قیمت غذا از آداب مردم آلمان است.
  • درباره هیتلر با آنها شوخی نکنید. آلمانی ها هنوز از رفتارهای هیتلر و حمایت مردم شان از او خجالت زده هستند.
  • بهای تاکسی در کشورهای اروپایی بسیار گران است، اگر تا نیمه شب در خیابان ماندید از تاکسی های زرد استفاده کنید و بهای مندرج روی تاکسی متر را بپردازید.
  • یکی از حقایق جالب درباره آلمان این است که شهرهای آخن، رگسبورگ، فرانکفورت، نونبرگ، وایمار، بن و برلین از گذشته تا اکنون جز پایتخت‌های این کشور بوده اند.
  • در آلمان برای کسی که بخواهد از زندان فرار کند و حتی اگر موفق به انجام آن بشود هیچ مجازاتی قائل نشده اند. چون بر این باورند که میل آزادی جز ذات هر انسانی است.
  • در سال ۱۶۶۳ در آلمان اولین مجله منشر شد.
  • تمام شدن سوخت در بزرگراه ها غیرقانونی است.
  • در ۳۰ سال گذشته ۲۰۰۰ مدرسه به علت کمبود محصل تعطیل شد.
  • حدود ۶۰٪ ویدئوهای پربازدید Youtube در آلمان فیلتر هستند.
  • از سال ۲۰۱۴، آلمان شهریه دانشگاه را برای تمامی دانشجوها (حتی خارجی ها) لغو کرد.
  • نوشابه فانتا ابتدا در آلمان تولید شد و علتش عدم واردات کوکاکولا به آلمان در جنگ جهانی بود.
  • در برلین قرار است یک پروژه ساختمانی انجام شود که طی آن یک مسجد، یک کلیسا و یک کنیسه باهم در یک ساختمان باشند.
  • اگر به شوخی و به روش نازی ها به کسی سلام نظامی کنید، باید ۳ سال زندان بروید.
  • یک سوم تامین برق آلمان از انرژی های تجدید پذیر انجام می شود.
  • شما در آلمان نمی توانید اسمی روی فرزند خود بگذارید که هم اسم دختر باشد هم پسر. مثلا Matti
  • آلمان شرقی و غربی هنوز هم در عکس های فضایی با هم تفاوت زیادی دارند و علت آن چراغ های استفاده شده در خیابان ها است.

 مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨