محله کوزگونجوک استانبول ☀️ ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

محله کوزگونجوک استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با محله کوزگونجوک استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این محله محبوب در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری زیبا ، با آثار فرهنگی بسیار غنی. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. استانبول زیبا آنقدر دیدنی های زیادی دارد که اگر بارها به آن سفر کرده باشید باز هم در سفر بعدی تان برایتان تازگی دارد و مکان های جدیدی را به شما پیشنهاد می دهد. محله کوزگونجوک استانبول  که در ادامه با آن آشنا می شویم، یکی از محله های محبوب و بسیار زیبای این شهر محسوب می شود.

محله کوزگونجوک استانبول (Kuzguncuk) از محله های آرام و دلنشین قسمت آسیایی استانبول است که در منطقه اوسکودار در کنار تنگه بسفر قرار دارد. کوزگونجوک که در زبان ترکی به معنای “کلاغ کوچک” می باشد با چشم انداز بسیار خوبی به بسفر، خانه هایی رنگارنگ و خیابان هایی آرام، اخیرا مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


محله کوزگونجوک استانبول

در این محله در بخش آسیایی استانبول نانوایی ها، غصابی ها و بقالی های سنتی جالبی وجود دارد که قدم زدن در کنار آن ها در نوع خودش تفریح جالبی است. محله کوزگونجوک محیط بسیار جالب و خانوادگی دارد و چشم اندازش به تنگه بسفر هم مثال زدنی است.

کافه و رستوران های جذاب

بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که صبح به محله کوزگونجوک بروید و صبحانه خود را در یکی از کافه های دنج و کوچک این محله میل کنید. از آنجا که این محلله خیلی شلوغ نیست صبحانه خوردن در فضایی آرام و دنج بسیار لذت بخش خواهد بود. می توانید در قسمت خیابانی ییا باغچه و یا تراس باز کافه ها صبحانه بخورید.

محله کوزگونجوک استانبول

پله های رنگارنگ محله کوزگونجوک

احتمالا یکی از زیباترین صحنه هایی که در این محله خواهید دید پله هایی است که هر کدام به رنگی در آمده اند و مانند رنگین کمانی در دل محله کوزگونجوک خودنمایی می کنند. اگر به این پله ها رسیدید عکس گرفتن بر روی آنها را فراموش نکنید.

محله کوزگونجوک استانبول

تنوع فرهنگ ها

محله کوزگونجوک در حقیقت محل اجتماع قوم‌ها، دین‌ها و فرهنگ‌های گوناگون بوده و این تنوع را در آجر به آجر خانه‌های آن می‌توانید لمس کنید. کمی دقیق‌تر بخواهیم نگاه کنیم، اکثر ساکنین این محله در طول تاریخ، یهودی‌ها، ارمنی‌ها و یونانی‌ها بوده‌اند. وجود پرستشگاه ها و مساجد و کلیساها در کنار هم و با فاصله ای کم از یکدیگر در این منطقه گواه سکونت این اقوام در اینجا و پیشینه تاریخی این محله می باشد.

محله کوزگونجوک استانبول

کلیساهای قدیمی

اگر از قدم زدن در کوچه های آرام و مشاهده خانه های رنگارنگ زیبای محله کوزگونجوک بگذریم کلیساها و پرستشگاه های تاریخی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. خیابان ایجادیه (İcadiye) اصلی ترین خیابان این محله است. در ابتدای این خیابان و در سمت چپ آن پرستشگاه بت یا آکوو (Beth Ya’akov) قرار دارد که درسال 1878 میلادی ساخته شده و هم اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

چند قدم جلوتر کلیسای زیبای Hagios Panteleimon  قرار گرفته که تاریخ ساخت آن به سال 1831 میلادی  برمیگردد. این کلیسا در مکانی بنا شده که قبل از کلیسایی قدیمی متعلق به قرن 6 میلادی در آن قرار داشته است. خیابان ایجادیه همچنین چندین کلیسا و پرستشگاه دیگر را نیز در خود جای داده است.

کتابفروشی های محلی

اگر به محله کوزگونجوک می روید سعی کنید حتما با پیاده روی به گشت و گذار بپردازید، در این محله کتابفروشی های محلی را می بینید که بد نیست سری به آنها بزنید. حتی اگر از زبان ترکی سر در نمی آورید می توانید کتاب های انگلیسی یا هنری بخرید و یا حتی اینکه با محیط زیبای این کتابفروشی های کوچک عکس بگیرید! یکی از جذاب ترین این کتابفروشی ها کافه کتاب نیل (kitabevi nail) است.

جاذبه های گردشگری نزدیک

  • کاخ بیلربی؛ فاصله 5 دقیقه با اتوبوس های 15, 15B, 15C, 15E, 15F
  • اسکله و بازار اوسکودار، فاصله 5 دقیقه با اتوبوس های 15, 15B, 15C, 15E, 15F

محله کوزگونجوک استانبول

چگونه به محله ​کوزگونجوک استانبول برویم ؟

اگر قصد بازدید از این محله زیبا و دیدنی را دارید می توانید در اسکله اوسکودار اتوبوس های 5, 15B, 15C, 15E, 15F را سوار شوید و در ایستگاه Kuzguncuk پیاده شوید. (این مسیر تقریبا 5 دقیقه زمان می برد).

اگر می خواهید از قسمت اروپایی استانبول به قسمت آسیایی و محله کوزگونجوک بروید می توانید از اسکله بشیکتاش سوار کشتی شوید،کشتی سواری صبح گاهی در تنگه بسفر یکی از لذت های بی نظیر برای شما خواهد بود. طول این مسیر تنها 10 دقیقه است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨