سفر به وان
سفر به وان

سفر به وان و آشنایی با جاهای دیدنی آن ، ترکیه | Van

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به وان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره سفر به وان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا و محبوب در بین ایرانیان در ادامه با ما همراه باشید.

وان (Van)، بزرگترین شهر در شرق ترکیه که مرکز استان وان می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است، مردم شهر وان به زبان کردی (کرمانجی) تکلم می‌کنند. عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم آبی و دیگری زردرنگ است که به گربه وان مشهوراند. همچنین وان نام دریاچه‌ای است که شهر وان در شرق آن واقع است.

وان ترکیه، شهر بسیار کوچکی است که در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه قرار گرفته است و با پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی آذربایجان غربی، تنها یک ساعت فاصله دارد. یعنی شما می توانید از هر نقطه کشور، خود را با قطار، به شهرستان خوی رسانده و از انجا پس از انجام امور گمرکی و مرزی و ترانزیت کردن خودرو، وارد خاک ترکیه شده و به سمت وان حرکت کنید. گاها قیمت بلیط قطار از مراکز استان ها به سمت شمال غربی کشور، کمتر از قیمت بلیط یک اتوبوس لوکس است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سفر به وان
سفر به وان

شهر وان به دلیل نزدیکی به مرز ایران و همچنین ارزان تر بودن آن نسبت به سایر شهرها، یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب در بین ایرانیان است. شما به راحتی می توانید به این شهر سفر کنید و علاوه بر لذت بردن سفری مقرون به صرفه نیز داشته باشید.

اطلاعات کلی

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

کد کشور: ۹۰+

شماره‌های اضطراری:

آتش‌نشانی: ۱۱۰

آمبولانس: ۱۱۲

پلیس: ۱۵۵

اختلاف ساعت وان نسبت به تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

جاذبه های گردشگری وان

دریاچه وان

دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است که وسعتی در حدود ۳,۷۵۵ کیلومتر مربع را می پوشاند. در این دریاچه جذاب ماهی هایی را می بینید که هیچ جای دیگری در ترکیه نخواهید دید و تنها در این دریاچه زنده خواهند ماند. کمی که در اطرافش گشت و گذار کنید، می توانید با قایق به درون جزایر آن هم بروید و به جست و جو و گردش بپردازید. دیدنی های باستانی و بقایای تاریخی در این جزایر انتظار شما را می کشند و می توانید گردشی بدیع از تاریخ و طبیعت را رقم بزنید.

سفر به وان
سفر به وان

قلعه‌ی وان

قلعه‌ی وان یکی از قلعه‌های تاریخی این شهر است که قدمت آن به ۹ قرن قبل از میلاد می‌رسد. با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به دامنه‌های این کوه و قلعه برسید. امروزه از این قلعه‌ی باشکوه به جز مخروبه‌ای با ستون‌های عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده چیزی باقی نمانده است. اگر در فصل بهار و تابستان به این قلعه بروید، با طبیعتی بسیار زیبا و شگفت انگیز مواجه می‌شوید که می‌تواند زمینه‌ی زیبایی برای عکس‌هایتان باشد.

سفر به وان
سفر به وان

جزیره و کلیسای آختامار ‏

جزیره آختامار جزیره‌ای است در دریاچه وان ترکیه. نام آختامار ارمنی است. کلیسای آختامار، ‏کلیسایی است در فاصله ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهر وان بر روی جزیره آختامار. این ‏کلیسا با معماری کشیش مانوئل و به دستور گاغیک اول و پادشاه واسپورکان مابین سال‌های ‏‏۹۱۵ تا۹۲۱ میلادی ساخته شده‌است‎.‎ ‏

سفر به وان
سفر به وان

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه از دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر وان است که در ۸۸ کیلومتری این شهر و ۱۰ کیلومتری شهر مرادیه قرار گرفته است. مسافران ایرانی که از مرز بازرگان و مسیر بازرگان- چالدران- وان به شهر وان می‌روند، می‌توانند در مسیر از این آبشار زیبا هم بازدید کنند. این آبشار بسیار پرآب بوده و از فاصله‌ی ۵۰ متری آن می‌توانید صدای دلنشین آب را بشنوید. در مقابل آبشار هم چند چایخانه و رستوران وجود دارد که می‌توانید آنجا خستگی در کنید.

سفر به وان
سفر به وان

خرید در وان ترکیه

بازار شهر وان از دو خیابان متقاطع به نام های کاظم کارابکر و خیابان جمهوریت تشکیل یافته که سراسر این خیابانها مملو ‏از فروشگاهها و مغازه هایی با مارک های خارجی و ترکی نظیر‎ LC WIKIKI , MAVI , DEFACTO , ‎CLOZIONE , VIAR , DERI , ADIDAS , NIKE , KINITEX , FLO ‎و دیگر مارک ها می باشد همچنین در ‏این منطقه فروشگاهای بزرگ و هایپر مارکت های دیگری نیز وجود دارد.‎ ‎ بهترین سوغات وان پنیر و عسل آن است‎.

سفر به وان
سفر به وان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨