ساختمان سلطان عبدالصمد کوالالامپور ، مالزی | Kuala Lumpur

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ساختمان سلطان عبدالصمد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره ساختمان سلطان عبدالصمد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این ساختمان مهم در شهر کوالالامپور در ادامه با ما همراه باشید.

کوالالامپور، پایتخت پر جنب و جوش مالزی، یک شهر پویا است و دارای مراکز خرید مدرن، ساختمان های تاریخی استعماری، مناظر طبیعی زیبا، هنر اصیل و چشم انداز چشمگیر با برج های دوقلوی پتروناس است.

کوالالامپور، به شدت تحت تاثیر سنت های چینی است و ترکیبی از تمام فرهنگ های آسیایی را در خود دارد، و به عنوان یک مکان پویا و متنوع برای سفر و کشف کردن شناخته می شود. از موزه های شلوغ تا باغ های ایده آل، همه در انتظار شماست. در ادامه ساختمان سلطان عبدالصمد را به شما معرفی می کنیم.

ساختمان سلطان عبدالصمد (Sultan Abdul Samad Building) یکی از اولین ساختمان های سبک آفریقایی موجود در شهر کوالالامپور می باشد که در شرق میدان مِردکا (به زبان محلی داتاران مِردِکا) و رویال سلانگور کلاب، در طول خیابان جالان سلطان حسام الدین قرار گرفته است. این ساختمان از زیباترین ساختمان‌های کوالالامپور است و یک شاهکار معماری به شمار می‌رود. سبک معماری منحصر‌ به‌ فرد این ساختمان زیبا، زبانزد خاص و عام است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این ساختمان دیوان عالی کشور مالزی بوده و سابقا به عنوان مرکز اداری دولت استعماری مورد استفاده قرار میگرفته است. ساختمان سلطان عبدالصمد هم اکنون مکان استقرار وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزیست و در کنار ایستگاه قدیمی کِی اِل واقع شده است و گمان می رود که دیگر به منظور کارهای اداری مورد استفاده قرار نمی گیرد و به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و مشخصه تاریخی شهر به حساب می آید.

ساختمان سلطان عبدالصمد
ساختمان سلطان عبدالصمد

این ساختمان که به عمارت سلطان عبدالصمد نیز نامبرده می شود، نخستین بنا به سبک معماری اندلسی در مالزی بود که به وسیله دو تن از معماران انگلیسی معروف وزارت امور عامه احداث گردید. بنا به طور کامل از آجر ساخته شده است و دارای معماری گوتیک، غربی و تاثیری از سبک اهالی شمال آفریقا به همراه ایوانی با ابهت، طاق های قوسی ظریف، ستون های منحنی با گنبدهای مسی براق و یک برج ساعت 41.2 متری می باشد.

همچنین میدان تاریخی مردکا، جاییکه در 31 آگوست 1957 میلادی ، برای اولین بار پرچم بریتانیا را پایین کشیدند و پرچم مالزیایی را در آن برافراشتند ، درست رو به روی عمارت زیبای سلطان عبدالصمد قرار دارد.

ساختمان سلطان عبدالصمد
ساختمان سلطان عبدالصمد

دسترسی

برای رسیدن به مکان می توانید از قطار سبک شهری (اِل آر تی) استفاده کرده و در ایستگاه مسجید جامِک (Masjid Jamek) یا ایستگاه پاسار سِنی (Pasar Seni) پیاده شوید. این ساختمان در فاصله یک پیاده روی 10 دقیقه ای با ایستگاه فاصله دارد. مطمئن باشید که به راحتی آن را پیدا خواهید کرد چرا که علامت های بسیار خوبی برای رسیدن به این مکان در مسیر نصب شده است.

آدرس ساختمان سلطان عبدالصمد: Jalan Raja, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته (بازدید از داخل این بنا برای عموم مقدور نمی باشد).

هزینه بازدید: بازدید از این جاذبه رایگان است.

شماره تماس: 5050-88-300-1 60+

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨