راهنمای سفر زمینی به ایروان ، ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر زمینی به ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با راهنمای سفر زمینی به ایروان آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر زمینی به کشور ارمنستان را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ایروان (Yerevan) ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است و در امتداد رود هرازدان واقع شده ‌است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است. ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است. این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد و سفری خوش را برای شما فراهم می کند.

ایروان پایتخت کشور ارمنستان به دلیلی نزدیکی به ایران و داشتن جاذبه‌های محبوب توریستی، سالانه میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است. به دلیل نزدیکی و هم مرز بودن این کشور با ایران، گردشگران ایرانی زیادی برای داشتن سفری مقرون به صرفه تصمیم به سفر زمینی به ارمنستان می گیرند. در ادامه با راهنمای جامع سفر زمینی به ایروان با ما باشید. همچنین اگر می خواهید قبل از سفر چشم اندازی نسبت به جاذبه های دیدنی، رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها و … که باید در اختیار داشته باشید بدست آورید، مقاله کامل راهنمای سفر به ایروان را از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


راهنمای سفر زمینی به ایروان
راهنمای سفر زمینی به ایروان

سفر زمینی به ایروان

اگر تصمیم دارید که خودتان (بدون استفاده از تور) به کشور ارمنستان سفر کرده و تجربه سفر زمینی به ایروان را به دست بیاورید، دو گزینه دارید و بر اساس هزینه، زمان، و سلیقه خودتان می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • سفر زمینی به ایروان با اتوبوس
  • سفر زمینی به ایروان با ماشین شخصی

سفر زمینی به ایروان با اتوبوس

اگر خودتان حوصله و یا امکانات رانندگی را ندارید و فقط می‌خواهید از مسیر سفرتان لذت ببرید، سفر به ایروان به اتوبوس بهترین گزینه برای شماست. دیگر نیازی به انجام هیچ کاری نیست و فقط کنار پنجره می‌نشینید و از مسیر سرسبز و بی‌نظیر در سفر زمینی به ایروان لذت می‌برید. سفر زمینی با اتوبوس به ایروان سفر مرسومی است. هر روز از تهران و تبریز به مقصد ایروان اتوبوس وجود دارد. با توجه به محل زندگی‌تان، می‌توانید از ترمینال آزادی و یا ترمینال بیهقی به مقصد ایروان سوار اتوبوس شوید. در صورت سفر با اتوبوس، ۲۲ ساعت تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد که در ارمنستان باشید. حرکت اتوبوس‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند تا اواسط روز بعد در ایروان پیاده شوید.

اتوبوس‌هایی که از تهران به ایروان می‌روند از دو پایانه حرکت می‌کنند؛

  • پایانه غرب (آزادی)
  • پایانه بیهقی (آرژانتین)

ولی بهتر است بدانید که تعداد ماشین‌هایی که از پایانه آزادی حرکت می‌کنند در مقایسه با پایانه بیهقی، بیشتر است. در ضمن قیمت بلیط‌ اتوبوس تهران ایروان بین صد تا دویست هزارتومان برای هر نفر است. این روش برای زمانی است که مسئولیت همه کارها با خودتان است و شما فقط از اتوبوس برای رسیدن به ارمنستان استفاده می کنید.

برای خرید این بلیت ها به پایانه اتوبوس غرب یا بیهقی تهران مراجعه کنید.

  • بلیت اتوبوس تهران-ایروان: حدود 100,000 تومان تا 250,000 تومان
  • بلیت اتوبوس تبریز-ایروان: حدود 180,000 تومان تا 250,000 تومان
راهنمای سفر زمینی به ایروان
راهنمای سفر زمینی به ایروان

اما گزینه‌ی دوم برای سفر با اتوبوس، استفاده از خدمات تورهای زمینی به ارمنستان است. خدمات این تورها می‌تواند شامل بلیط رفت و برگشت اتوبوس، پذیرایی بین راه، رزرو اقامتگاه، ارائه سیم‌کارت ارمنستان، صبحانه، راهنمای فارسی زبان و گشت شهری باشد. این هم گزینه‌‌ی امن و مطمئنی است. اگر این نوع از سفر زمینی به ارمنستان را انتخاب کنید، هماهنگی بسیاری از امور از روی شانه‌های شما برداشته می‌شود. این انتخاب برای آن‌هایی که دنبال سفر خانوادگی به ارمنستان هستند بسیار مناسب است.

  • هزینه تورهای زمینی ارمنستان

بسته به زمان سفر، آژانس هواپیمایی، هتل و اتاق مورد نظر، متفاوت است؛ بین 2,000,000 تومان تا 10,000,000 تومان

سفر زمینی به ایروان با ماشین شخصی

اگر به دنبال یک ماجراجویی شخصی در سفر زمینی به ایروان هستید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که این سفر را با ماشین شخصی خودتان شروع کنید. چرا؟ مسیری که از آذربایجان شرقی تا مرز نوردوز و سپس از مرز نوردوز تا شهر ایروان طی خواهید کرد، مسیری است که طبیعت آن‌ را در کمتر جای ایران پیدا می‌کنید.

برای اینکه بتوانید با ماشین شخصی خودتان از ایران به ارمنستان (ایروان) بروید، باید از مرز «نوردوز» که در استان آذربایجان شرقی است، رد بشوید. یکی از لازمه‌های سفر لذت بخش این است که شما برنامه و مسیر سفرتان را از پیش بدانید تا بتوانید برای کارهایی مانند غذا خوردن، استراحت، بنزین و گاز و خواب برنامه ریزی کرده و در زمان درستی، سفر خودتان را شروع کنید.

راهنمای سفر زمینی به ایروان
راهنمای سفر زمینی به ایروان

در ادامه، مسیر تهران تا مرز نوردوز و سپس مسیر مرز نوردوز تا شهر ایروان را به همراه فاصله‌ها برای شما فهرست کرده‌ایم تا سفر به ایروان این بار برای شما خاطره‌ای بی‌نظیر شود. در کل مسیری که باید از تهران تا خود مرز نوردوز طی کنید حدود ۸۱۰ کیلومتر می‌باشد.

  • تهران تا تبریز: ۶۰۰ کیلومتر
  • تبریز تا جلفا: ۱۳۰ کیلومتر
  • جلفا تا سیه رود: ۶۰ کیلومتر
  • سیه رود تا مرز نوردوز: ۲۰ کیلومتر

برای سفر با ماشین شخصی نیز همچنان دو گزینه وجود دارد؛

1- اگر گواهینامه‌ی بین المللی و پلاک بین المللی دارید و سلامت ماشین خود مطمئنید، بار و بندیل سفرتان را ببندید و با ماشین خودتان راهی شوید. مستقیم به مرز نوردوز بروید. آن‌جا ویزای مرزی بگیرید و بعد از انجام مراحل قانونی به سمت ایروان برانید.

2- اگر گواهینامه و پلاک بین المللی ندارید، با ماشین شخصی تا جلفا بروید. به مرز جلفا که رسیدید، ماشین را در پارکینگ آن‌جا بگذارید. از آن‌جا می‌توانید سوار اتوبوس یا تاکسی شوید تا به مرز نوردوز برسید. در مرز نوردوز بعد از انجام مراحل قانونی پای پیاده از مرز و رود ارس بگذرید تا به کشور ارمنستان وارد شوید. درست پشت مرز تاکسی‌های بسیاری ایستاده‌اند تا شما را به ایروان برسانند.

راهنمای سفر زمینی به ایروان - لست سکند ، بهرام روشن ضمیر
راهنمای سفر زمینی به ایروان – لست سکند ، بهرام روشن ضمیر

مدارک لازم جهت سفر با ماشین شخصی

برای سفر زمینی با ماشین شخصی شما نیاز به مدارکی دارید که باید از قبل آن‌ها را آماده نمایید. مدارکی که برای این کار نیاز دارید شامل موارد زیر می‌باشد؛

گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار

داشتن گذرنامه برای تمامی سفرهای خارجی و خروج از کشور الزامی است. با هر وسیله نقلیه‌ای که سفر می‌کنید باید گذرنامه داشته باشید.

گواهینامه بین‌المللی

برای این‌که بتوانید با ماشین شخصی در خارج از کشور رانندگی کنید، باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشد. برای دریافت گواهینامه بین‌المللی می‌توانید از طریق وب‌سایت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران با آدرس اینترنتی WWW.taci.ir از مدارک موردنیاز اطلاع یافته و با در دست داشتن مدارک به مرکز اصلی یا شعب این کانون مراجعه نمایید. امکان دریافت گواهینامه به صورت آنلاین نیز وجود دارد. گواهینامه بین‌المللی از یک تا سه سال اعتبار دارد و در صورت کامل بودن مدارک، فورا صادر می‌گردد.

پلاک ترانزیت

بخش صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، پلاک ترانزیت اتومبیل را برای شما صادر خواهد کرد. برای دریافت این پلاک می‌توانید با در دست داشتن مدارک موردنیاز به مرکز اصلی کانون یا شعب آن در استان‌ها مراجعه نموده و پلاک مختص خود را دریافت نمایید. پلاک ترانزیت برای هر اتومبیل فقط یک بار صادر می‌گردد و تا آخر عمر نیز اعتبار دارد.

کاپوتاژ کردن خودرو

کاپوتاژ در واقع مجوز ورود و خروج خودروی شما از کشور می‌باشد که باید از اداره گمرک دریافت گردد. این مجوز تا یک سال پس از تاریخ صدور، اعتبار دارد.

پس از انجام مراحل بالا و دریافت مدارک موردنیاز برای خروج ماشین از کشور، وقت آن است که بار سفر خود را ببندید و روانه ایروان شوید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن از سلامت خودروی خود به طور کامل مطمئن شوید تا در طول مسیر مشکلی برایتان ایجاد نشود. حال می‌توانید با خیال راحت حرکت کنید!

راهنمای سفر زمینی به ایروان
راهنمای سفر زمینی به ایروان

برای آن که بخواهید با ماشین شخصی خود به ارمنستان سفر کنید، پیش از خروج از کشور و در حین خروج نیاز است برای چندین مورد هزینه کنید؛

  1. گواهینامه بین المللی یک ساله: 141,000 تومان
  2. پلاک بین المللی: 425,000 تومان
  3. دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: 130,000 تومان
  4. برچسب CD و IR: برابر با 5,400 تومان
  5. کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: بدون بازدید خودرو 16,500 تومان؛ با بازدید خودرو 30,000 تومان
  6. بیمه 10 روزه ماشین: بسته به شرکت بیمه متفاوت
  7. تفاوت هزینه بنزین: هنگام خروج از کشور باید تفاوت قیمت بنزین ایران با کشور ورودی را بپردازید. مبنای محاسبه حجم باک شماست، فارغ از این که پر باشد یا نه.

هزینه بنزین (1 لیتر) در ارمنستان: حدود 450 درام ارمنستان (24,000 تومان)

وضعیت جاده‌های ایران- ارمنستان

تنها راهی که مرز ارمنستان را به ایروان وصل می‌کند جاده‌ی باریکی است که به ایروان منتهی می‌شود. هنگام عبور از این جاده تماشای مناظر و طبیعت بکر و دست نخورده‌ی اطراف آن را از دست ندهید. چرا که طبیعت بسیار زیبا و چشم‌گیر است.

اگرچه مسیر از مرز تا ایروان بسیار زیباست اما پر دست‌انداز، پر پیج‌و‌خم و خطرناک هم هست. در یک کلام، وضعیت جاده‌های ارمنستان تعریفی ندارد. اگر دست فرمان خیلی خوبی ندارید از رانندگی در آن مسیر پرهیز کنید. اگر می‌خواهید تاکسی بگیرید حتما ماشین راحتی انتخاب کنید چون شش تا ده ساعت راه تا ایروان در پیش است.

متاسفانه در جاده‌های ارمنستان کمتر علائم رانندگی هشدار دهنده‌ وجود دارد، اما همه‌جا دوربین هست و کوچکترین تخلفات ثبت می‌شوند. در نظر داشته باشید که سرعت مجاز در جاده‌های ارمنستان بین شصت تا هشتاد کیلومتر است.

راهنمای سفر زمینی به ایروان - لست سکند ، بهرام روشن ضمیر
راهنمای سفر زمینی به ایروان – لست سکند ، بهرام روشن ضمیر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨