راهنمای سفر به جزیره کیش | Kish

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر به کیش

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با راهنمای سفر به کیش با شما خواهیم بود. برای آشنایی بهتر با جزیره کیش، با راهنمای سفر به کیش در ادامه با ما همراه باشید.

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از بخش‌های بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

جزیره کیش (Kish Island)، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نقاط ایران است. جزیره کیش مقصدی ایده آل برای کسانی است که می خواهند هم آرامش در سفر و هم هیجان را تجربه کنند. شما می توانید از قدم زدن در سواحل گرم و شنی در زیر نور خورشید لذت ببرید و همچنین روزهایی را صرف بازی ها و تفریحات آبی بکنید که خاطره ای ماندنی برای شما به جا می گذارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جذابیت جزیره کیش بین گردشگران آن‌قدر زیاد است که هر سال، به طور متوسط، بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر به این جزیره سفر می‌کنند. کیش که یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری و تجاری کشور است؛ در سال ۱۳۶۱ به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور برگزیده شده است.

راهنمای سفر به کیش

اقتصاد این جزیره، بر پایه‌ی گردشگری و تجارت استوار است. چیزی که بیش از همه توجه شما را در  جزیره کیش  به خود جلب خواهد کرد هتل‌ها و مراکز تجاری و تفریحی بسیار لوکس است. در ادامه با راهنمای سفر به جزیره کیش با شما خواهیم بود.

اطلاعات کلی

  • کد کیش: ۰۷۶
  • فاصله هوایی از تهران: ۱۰۵۲ کیلومتر
  • فاصله زمینی از تهران: ۱۶۰۰ کیلومتر
  • مدت سفر زمینی: حدود ۲۰ ساعت
  • مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

فرودگاه بین‌المللی کیش

در هفتم آبان ماه سال 1356، فرودگاه کیش با فرود اولین هواپیمای مسافربری کنکورد در این فرودگاه و با حضور سران حکومت پهلوی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی افتتاح شد. پروازهای شبانه فرودگاه در سال 1373 با تجهیز باند فرودگاه به چراغ‌های مخوص پرواز در شب، آغاز شد.

فرودگاه کیش دو ترمینال دارد که یکی از آن‌ها ویژه پروازهای داخلی و دیگری ویژه پروازهای خارجی است. در حال حاضر فرودگاه کیش به 20 مقصد داخلی و دو مقصد خارجی یعنی مسقط و دبی پرواز دارد.

آب و هوا

کیش در جنوبی‌ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند. معمولا دمای هوا ۲۷ درجه سانتی گراد است و در موارد بسیار کمی از دمای ۳۲ درجه سانتی گراد بالاتر میرود. در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج گرمای خود میرسد. در ماه های دی، بهمن و اسفند شرایط آب و هوایی به اندازه ای خوب می شود که حیف است شما برای سفر به این منطقه برنامه‌ای تنظیم نکنید.

راهنمای سفر به کیش

بهترین زمان سفر

در اوایل فصل بهار هوای این جزیره خنک و مرطوب بوده و دمای نسبتا پایینی دارد از همین رو شرایط برای سفر می تواند مساعد باشد؛ در فصل تابستان شرایط هوایی گرم می شود و روزهای داغی در کیش برقرار است که اگر تحمل گرما را ندارید به خصوص در ماه های تیر و مرداد پیشنهاد نمی کنیم که به سفر بروید.

در دو فصل پاییز و زمستان شرایط برای سفر به کیش بسیار عالی است و مسافران بی شماری را در این زمان شما خواهید دید که در کیش به سر می برند. بین ماه های بهمن و اسفند شرایط آب و هوایی برای سفر به کیش بسیار مساعد می شود. برای برنامه سفرتان به کیش در فصل زمستان به هیچ وجه تردید نکنید. به دلیل گرمای هوا و شرجی و رطوبت بسیار، تابستان بدترین زمان برای سفر به کیش است.

جاذبه های گردشگری کیش

مناطق تفریحی و جاذبه های گردشگری کیش بسیار زیاد است، از جاذبه های طبیعی و تاریخی گرفته تا جاذبه های مدرن و تفریحی جزیره، یکی از مهم ترین دلایل سفر به کیش از نظر بسیاری از گردشگران همین جاذبه ها است که می تواند تجربه بسیار جذابی باشد. از جمله جاذبه های گردشگری کیش کشتی یونانی، آب انبار سنتی کیش، شهر باستانی حریره، قنات یا همان کاریز کیش، اسکله تفریحی کیش، کشتی آکواریوم کیش، جزیره هندورابی، دلفیناریوم کیش، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، پارک ساحلی مرجان و … می باشند. ولی این مناطق دیدنی به این جا ختم نمی شود، در این جزیره اگر به دنبال جاذبه باشید در یک بار سفر کردن نمی توانید موفق به دیدن همه آن ها شوید.

راهنمای سفر به کیش

تفریحات جزیره کیش

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین تفریحات در جزیره کیش، ورزش های آبی در این جزیره زیبا است. به دلیل قرار گرفتن این جزیره در خلیج فارس و وجود آب های آبی و تمیز، ورزش های آبی بسیاری در این جزیره به وجود آمده که بیش از پیش این جزیره را جذاب کرده است، علاوه بر شنا کردن و آفتاب گرفتن تفریحات آبی مانند شاتل هیجان انگیز، اسکوتر زیر دریایی و پاراسل بسیار در بین مسافران کیش طرفدار دارد. تمامی این ورزش های آبی لذت بخش و هیجان انگیز هستند و آدرنالین خونتان را افزایش می دهند و روزی پر از خاطرات خوب را برای شما به وجود می آورند.

غذا و نوشیدنی

یکی مهم ترین راهنمای سفر به کیش میل کردن غذا در طول سفرتان می باشد.جزیره ی کیش هم مانند دیگر جزیره ها غذا هایی دریایی مانند میگو و ماهی رواج دارد که اگر به غذا های دریایی علاقه مند باشید می توانید بهترین و تازه ترین ها را در کیش نوش جان کنید.اگر دوست دارید غذا های محلی را تست کنید غذا هایی مانند مرگوگ یا مرقوق ، سمک مشوی ، مضروبه ، برنج شکری یا محمرو برنج مچبوسس را در بیش تر رستوران های کیش میل کنید.

فودکورت دامون با تراسی جذاب رو به دریا، رستوران سنتی و ساحلی میر مهنا، و پدیده‌ی شاندیز که به دلیل ساخت سریعش در کتاب گینس ثبت شده است؛ با فضاهایی بسیار خاص و زیبا و صرف انوع غذاها، تعدادی از لوکس‌ترین و بهترین رستوران‌های کیش هستند.

راهنمای سفر به کیش

سوغات و صنایع دستی

کیش، سوغاتی‌های بسیار متنوعی دارد؛ از جمله صنایع دستی مختص دریا و مناطق گرمسیری و محصولاتی همچون خرما، ماهی، و میگو، که همه خاص فرهنگ مردم بومی جنوب هستند. شما می‌توانید از سفرتان به کیش انواع خرما، ماهی و میگو، انواع شکلات و قهوه و خوراکی‌های لوکس وارداتی، مرکبات و ادویه‌جات، صنایع دستی دریایی و سنتی جنوب، زیورآلات، و پوشاک با کیفیت را با قیمتی مناسب سوغاتی بیاوردید.

خرید در کیش

یکی دیگر از تفریحات بسیار لذت بخش که خانم ها بیشتر به آن علاقه دارند، خرید و گشت و گذار در مراکز خرید کیش می باشد. تعداد و تنوع اجناس در مراکز خرید کیش بسیار زیاد است که البته امروزه خرید در این مراکز دیگر خیلی به صرفه نیست  ولی در برخی مراکز خرید کیش می توانید اجناسی با کیفیت و مقرون به صرفه خریداری کنید. مراکز خرید کیش امکانات بسیاری از قبیل پارکینگ رایگان ، بانک ، رستوران و کافی شاپ دارند. مرکز خرید دامون، مرکز خرید سارینا 1، بازار مرجان، بازار مروارید، بازار مریم و بازار پارس خلیج از جمله این مراکز هستند.

راهنمای سفر به کیش

اقامت در جزیره کیش

کیش دارای بهترین و با کیفیت ترین هتل های ایران می باشد و مشکلی که در اکثر شهرهای توریستی ایران برای اقامت با کیفیت وجود دارد، در این جزیره وجود ندارد. البته در این جزیره هتل های معمولی با رنج قیمتی مناسبتر هم وجود دارد و تنوع بسیار قابل قبولی در انواع هتل های آن وجود دارند. حتی در این جزیره، هتل آپارتمان و هتل های 1 ستاره و 2 ستاره ای وجود دارد که بیشتر مورد استقبال کسانی قرار می گیرد که هدفشان از سفر به کیش، جنبه گردشگری و رفاهی نیست. هتل های کیش در مناطق مختلف کیش قرار گرفته اند. قیمت هتل های کیش با توجه به نوع منطقه هتل، امکانات هتل و کیفیت هتل، کاملا متغیر می باشد.

بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های کیش، هتل‌های ۵ ستاره‌ی داریوش، هتل دریایی ترنج، مارینا پارک، سورینت و ارم هستند که با بهترین و تاپ‌ترین امکانات، در بهترین نقاط جزیره قرار گرفته‌اند.

البته در این میان هتل هایی نظیر هتل صدف، جام جم، شایگان، ونوس و شباویز هستند که قیمت های مناسب تری دارند. هتل‌های لوکس و ۴ستاره‌ی گاردنیا، فلامینگو، و گامبرون نیز تعدادی دیگر از هتل‌های لوکس کیش با قیمتی مناسب‌تر هستند.

حمل و نقل عمومی

کیش جزیره کوچکی است که گردشگران و ساکنان آن را از مترو و اتوبوس‌های شهری برای جا به جایی بی نیاز می‌کند. از این رو تاکسی مهمترین وسیله نقلیه در جزیره است. تاکسی‌های کیش اغلب خودروهای گران قیمت و با کیفیتی هستند و در دو رنگ زرد و سفید دیده می‌شوند. تاکسی‌های زرد رنگ تاکسی‌های خطی هستند و تاکسی‌های سفید رنگ به صورت تاکسی دربست و تاکسی تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهنمای سفر به کیش

در جزیره تاکسی‌ها آن‌قدر راحت در دسترس هستند که کمتر نیاز به رفت و آمد با مینی بوس‌ها احساس می‌شود. مینی‌بوسرانی جزیره از دو خط تشکیل شده است که خط اول با 13 ایستگاه و خط دو با 42 ایستگاه مسافران را به هر نقطه‌ای از جزیره می‌رسانند.

اجاره خودرو در سفر به کیش

به منظور اجاره خودرو در کیش لازم به ذکر است که بگوییم در اکثر هتل های این شهر دفاتر خدماتی وجود دارد که اقدام به کرایه خودرو به مسافران می کنند. اما شرایطی هم دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • به عنوان ودیعه به نسبت خودرویی که اجاره می کنید، می بایست مبلغی حدود ۲ میلیون تومان به امانت در دفتر خدماتی قرار دهید.
  • ارائه کارت ملی الزامی است.
  • اجاره ی خودروها هم برای هر شبانه روز از ۱۵۰ هزار تومان آغاز می شود.
  • توجه داشته باشید که هر اندازه ای که بنزین درون خودرو بود می بایست به همان اندازه هنگام تحویل خودرو درون باک باشد.
  • لازم به ذکر است که 20 روز می توانید در جزیره اتومبیل اجاره کنید.
  • و باید به یاد داشته باشید که قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش بسیار قانونمند تر از دیگر نقاط ایران است و باید کاملا رعایت کنید وگرنه جریمه های سنگین در انتظار شما خواهد بود.

هزینه های سفر 

هزینه غذا

هزینه‌ی مواد غذایی در کیش بسیار بالاست، اما تنوع رستوران‌ها آنقدر بالا هست که بتوانید رستوران دلخواه و متناسب با بودجه‌ی خودتان را به راحتی پیدا کنید. متوسط هزینه‌ی یک وعده غذایی کامل در کیش، با توجه به رستوران انتخابی و نوع غذا، از ۱۵ هزار تومان تا بیش از ۱۵۰ هزارتومان است.

هزینه حمل و نقل

در جزیره‌ی کیش ، شما برای حمل و نقل عمومی ۳ گزینه پیش رو دارید؛ تاکسی خطی زرد، تاکسی دربست سفید و مینی‌بوس. اگر به هیچ کدام علاقه‌ای ندارید، می‌توانید خودرویی بدون سرنشین اجاره کنید. تاکسی‌های کیش، با تاکسی‌ متر کار می‌کنند. هزینه‌ی این تاکسی‌ها در روز و نیمه شب نیز متفاوت است. هزینه‌ی تاکسی ‌ها تا نیمه شب، و از نیمه شب تا صبح محاسبه می‌شود و نرخ آن با هم فرق می‌کند.

راهنمای سفر به کیش

مطالب گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨