دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

جاذبه های گردشگری کلمبیا ، آمریکای‌ جنوبی | Colombia

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های کلمبیا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های کلمبیا آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شمال‌ غربی‌ترین کشور آمریکای‌ جنوبی، کلمبیا است. این کشور دارای جاذبه های دیدنی و طرفداران بسیاری می باشد که یکی از دلایل آن مهمان نوازی بومی‌های این کشور می باشد.

سواحل , کوه ها و مرداب‌های اطراف رودخانه‌ی آمازون، همگی باعث جذب گردشگران بسیاری میشوند. همچنین شما می توانید از پارک‌های ملی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگ سرزنده‌ای که مردم از خود نشان میدهند، دیدن کنید. این راهنما به عنوان برنامه‌ی مسافرتی میباشد که برترین جاذبه‌های گردشگری در کلمبیا را مورد تاکید قرار میدهد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


موزه سانتا کلارا (Museo Santa Clara)

سانتا کلارا یکی از قدیمی ترین کلیساها در تمام کلمبیا است و نمای داخلی ای فوق العاده دارد. این کلیسا که ساختش در قرن 17 آغاز شد و حدود پنجاه سال طول کشید، مزین به ویژگی هایی جذاب مانند سقفی با طاق گهواره ای که گل هایی طلایی بر روی آن نقش بسته اند و همچنین نزدیک به 150 مجسمه و نقاشی از قدیس های معروف که دیوارهای این کلیسا را زینت بخشیده اند، می باشد.

این کلیسا هم اکنون متعلق به دولت است و دولت، آن را به یک موزه تبدیل کرده است. با اینکه کلیساهای دیدنی و زیبای زیادی در اطراف بوگوتا وجود دارند، اما کلیسای سانتا کلارا دیدنی ترین آنهاست و در سفر به این شهر نباید از آن غافل شوید.دیدنی های کلمبیا

 شهر گمشده (ciudad perdida)

بخش‌هایی از کلمبیا همچنان جنگلی دست نخورده میباشند و Ciudad Perdida دقیقا در قلب آن جنگل قرار دارد.Ciudad Perdida که همچنین با نام شهر گمشده‌ی Teyune (تِیون) شناخته میشود، محل استقراری برای ماقبل کلمبیایی‌ها بوده که توسط هندی‌های Tayrona (تایرونا) در حدود قرن هشتم ساخته شد.

این محل استقرار زمانی مرکز شکوفایی فرهنگی بود، اما امروزه تمام چیزی که باقی مانده پلکانِ سنگی در اشکال گِرد میباشد که بسیاری از آنها توسط جنگل اطراف بیش از حد رشد کرده‌اند. این ناحیه بخاطر پیاده‌روی‌های طولانی محبوب است، جایی که شرکت‌کنندگان میتوانند از کمپی به کمپ دیگر پیاده‌روی کرده و محیط طبیعی و دست‌نخورده‌ی جنگل را تجربه کنند.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

 Santuario de Las Lajas (سانتوریو دو لاس لاجاس)

دقیقا در شمال مرز اکوادور، Santuario de Las Lajas قرار دارد؛ که یکی از دل‌انگیزترین بناهای مذهبی در تمام کلمبیا میباشد. این سازه بر روی پلی که از رودخانه‌ی Guaitara (گوایتارا) میگذرد ساخته شده، و گویی مستقیما از داستان‌های باورنکردنی آمده است.

این کلیسای بزرگ با سبک گوتیک در اوایل قرن بیستم به لطف بخشش‌های مالی محلی‌ها ساخته شد و اکنون موزه‌ای کوچک درون ساختمان قرار دارد. از شهر مجاور یعنی Ipiales (ایپیالِس) تا Santuario de Las Lajas مسیری آسان میباشد، جایی که مسافران میتوانند به تورهای راهنمادارِ کلیسا ملحق شوند.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

واله دکورا کلمبیا

نماد کلمبیا درختان شبه نخل است و Valle de Cocora نقطه نهایی است تا این درختان را در یک محیط خیره کننده ببیند. چشم انداز سورئالیستی این مکان یک سبز بی انتها است، و به عنوان نظرگاهی ، امکان دیدن مناظر رویایی را از ارتفاعات فوق العاده برایتان فراهم می کند.

چشم انداز این منطقه خود جاذبه اصلی در ولا د کوورا است، اما راه های مختلفی برای دیدن آن وجود دارد. گزینه های محبوب برای تفریح در اینجا عبارتند از اسب سواری، تورهای جیپ و حلقه پیاده روی شش ساعته.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

پارک ملی طبیعی Tayrona

پارک ملی Tayrona یکی دیگر از مکان‌هایی است که دارای زیبایی چشم‌گیر طبیعی بوده و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را می‌توان در این پارک ملی یافت. این پارک ملی در ساحل دریای کارائیب کشور کلمبیا و در نزدیکی سانتا مارتا (Santa Marta) قرار گرفته است.

پارک ملی طبیعی Tayrona محل قرار گرفتن زیباترین سواحل کشور کلمبیا می‌باشد. شما می‌توانید پس از تهیه بلیط هواپیما کلمبیا یک روز کامل را برای قدم زدن در کنار جنگل‌های بارانی و سواحل شنی این پارک اختصاص دهید.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

مونسریت (monserrate bogota)

مونسترات کوهی است که در مرکز شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا قرار دارد . در بالای آن یک کلیسا که در قرن هفدهم ساخته شدهوجود دارد.در آنجا علاوه بر کلیسا، شامل رستوران ها، کافه تریا، مغازه های سوغات و بسیاری از امکانات توریستی دیگر می باشد.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

پارک 93 (Parque 93) کلمبیا

در شمال بوگوتا و در منطقه چاپینرو (Chapinero)، شما با پارک 93 مواجه می شوید. این پارک زیبا یکی از بهترین مکان ها برای غذا خوردن و شب زنده دارای در بوگوتا محسوب می شود. در طول روز، این پارک مکانی عالی برای بازدید از مناظر و همچنین محیطی عالی برای قدم زدن است و اگر شما از دیدن مناظر و قدم زدن لذت نمی برید، می توانید در جایی بنشینید و از غروب آفتاب لذت ببرید.

در این پارک فستیوال ها و جشنواره های هنر و موسیقی زیادی برگزار می شود و همچنین تعداد زیادی آثار هنری در گوشه و کنار این پارک برای بازدید عمومی وجود دارد. در بعد از ظهرها، علاوه بر مردم محلی، گردشگران خارجی نیز در پارک گشت می زنند و در کافه های محبوب موجود در اطراف اینجا می نشینند و به شب زنده داری می پردازند. این پارک مکانی عالی برای خوردن نوشیدنی و جشن گرفتن می باشد.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

شهر قدیمی Cartagena

مسلما یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در کلمبیا، شهر قدیمی شهر Cartagena است. این شهر اولین شهرک های اسپانیایی در کلمبیا بوده و شهری قدیمی با معماری استعماری تاریخی است. شهر دیوارهای قدیمی دارد که به عنوان سیداد آمورالادا شناخته می شود.

این شهر حاوی چند محله قدیمی و نشانه های هنری زیبا است. توجه ویژه ای به پلازا ترینیداد در محدوده Getsemaní شده است، چون که قدیمی ترین بخش از شهر استعماری و مرکزی برای ارائه ی غذا های محلی است. از ساحل استفاده کنید و ماهی سرخ شده را با یک ظرف کاکو یا برنج نارگیلی امتحان کنید.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

کلیسای نمکی Zipaquira کلمبیا

فقط با یک ساعت رانندگی در شمال بوگوتا به شهر Zipaquirá می رسیم که یک شهر شناخته شده به عنوان پایتخت معدن نمک کلمبیا است. در نتیجه استخراج نمک، Zipaquirá مدتها مرکز ثروت اندوزی بوده است. یکی از مواردی که این موضوع را برجسته می کند، کلیسای نمکی Zipaquirá است که یک کلیسای کاتولیک است که تقریبا به طور کامل از نمک موجود در معدن ایجاد شده است.

 هرچند این یک مقصد مهم گردشگری است، اما کلیسای جامع نمکی در واقع هر روز یکشنبه تقریبا ۳۰۰۰ نفر را پذیرا است . اطراف کلیسای جامع منطقه ای است که به نام پارک نمکی شناخته می شود، جایی که بازدیدکنندگان می توانند معادن را ببینند و در مورد این صنعت در موزه برین بیشتر بدانند.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

Cano Cristales (کانو کریستالِس)

فرقی نمیکند به چه نامی شناخته میشود؛ Cano Cristales، رنگین‌کمانِ مایع یا رودخانه‌ی پنج رنگ، این منظره‌ای طبیعی ست که باید در برنامه‌ی سفر هر مسافری باشد. متاسفانه از سال ۱۹۸۹ به علت حضور FARC (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) در نواحی اطراف، Cano Cristales به روی گردشگران بسته شد اما اخیرا تعداد کمی از موسسات گردشگری تورهایی حرفه‌ای به این ناحیه پیشنهاد میدهند.

این رودخانه دقیقا خارج از شهرِ کوچکِ La Macarena (لا مَک آرِنا) در پارک ملی Serrania de la Macarena (سِرانیا دو لا مک آرنا) قرار دارد. گیاهان، سنگ‌ها، شن و جلبک‌ها باعث رنگ‌بخشی به رودخانه شده‌اند، که بسته به مکان، میتوان آن را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، زرد یا قرمز روشن دید.

پیاده‌روی در امتداد برآمدگی‌های Cano Cristales ماجراجویی‌ای برای خود است اما مسافران میتوانند به سمت آبشار Los Cuarzos (لوس کوارزوس) رفته یا در استخرهای طبیعی که توسط خود رودخانه شکل گرفته شنا کنند.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا

زونا کافی ترا (Zona Cafetera) کلمبیا

منطقه قهوه کشور کلمبیا که همچنین با نام مثلث قهوه شناخته می‌شود، یکی از جالب‌ترین مکان‌هایی است که شما می‌توانید با خریداری بلیط هواپیما کلمبیا از آن دیدار کنید. این ناحیه در قلب آندس (Andes) قرار گرفته است. آندس مکانی است که بیشتر قهوه معروف کلمبیایی در آن تولید می‌شود.

این ناحیه نه تنها دارای آب و هوایی مناسب برای رویش بهترین نوع قهوه است بلکه دارای گزینه‌های متعدد برای گردشگران می‌باشد. از بین این گزینه‌ها می‌توان به مزرعه‌های قهوه، پیاده‌روی در پارک‌ها طبیعی و یا دیدار از شهرهای سنتی Paisa اشاره کرد. اگر شما می‌خواهید پس از خریداری بلیط هواپیما کلمبیا علاوه بر دیدار از جاذبه‌های دیدنی این کشور، با فرآیند تولید قهوه نیز آشنا شوید، حتماً دیدار از مثلث قهوه را از دست ندهید.

دیدنی های کلمبیا
دیدنی های کلمبیا


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)