جاهای دیدنی قشم
جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم + { لیست تفریحات و آدرس }

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی قشم آشنا خواهیم کرد . پس اگر قصد سفر به جنوب کشور را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید .

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست. قشم با طبیعت شگفت انگیزش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران می باشد، قشم علاوه بر مراکز خرید متعدد دارای جاهای دیدنی بسیاری نیز می باشد . جزیره قشم به‌دلیل داشتن غارها، جنگل‌ها، دره‌ها، سواحل زیبا و مراکز خرید مختلف یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است. اهمیت کیش و قشم ازنظر جغرافیایی و اقتصادی بسیار زیاد است. قشم، بزرگ‌ترین جزیره‌ی دولفینی‌شکل خلیج‌فارس و مملو از جاذبه‌های طبیعی است: از جزیره‌های بکر و دیدنی گرفته تا جنگل‌ها، دره‌ها و غارها. البته داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. قشم، حیات وحش فوق‌العاده و میراث‌های فرهنگی متعددی دارد.

جنگل های حرا

در شمال غربی جزیره قشم درخت هایی رشد می کند که توسط ابن سینا نام گذاری شده و نام جنگل های حرا را به خود گرفته است، این درخت ها ریشه در آب داشته و درختان زنده زا هستند.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

مقبره بی بی مریم (تم سنیتی)

مقبره‌ی بی‌بی مریم، آرامگاهی است باقی‌مانده از قرن ۸ هجری قمری که در روستای تم سنیتی جزیره‌ی قشم قرار دارد. این بنای کهن، در بین اهالی روستا به تم سنیتی نیز شهرت یافته است و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم محسوب می‌شود که معماری آن شبیه به معماری عمارات حکومت سلجوقیان است.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

جزایر ناز

یکی از مناطق دیدنی قشم، جزایر موجود در این منطقه از کشور است که به جزایر ناز شهرت یافته و دارای دیواره‌ای صخره‌ای و وسعتی حدود ۳ هکتار است. ویژگی‌ منحصربه‌فرد این جزیره، پیش‌روی با اتومبیل یا به صورت پیاده‌روی تا فاصله‌ی یک کیلومتری داخل آب‌های آن است که به دلیل شرایط جزر ممکن می‌شود و همین امر آن را به یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی قشم تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

دره ستارگان

دره ستارگان یا همان دره ستاره ها یکی از جاهای دیدنی قشم به حساب می آید که نزدیک به روستای برکه خلف واقع شده و از نظر زمین‌شناسی قدمتی حدود ۲ میلیون سال دارد که از فرسایش خاک آن منطقه طرح های بسیار جالبی در این دره به وجود آمده است . خاک سست این منطقه باعث شده که فرسایش خیلی زیادی از طریق باد و باران به وجود آید . هنگامی که باد در این دره میپیچد صداهای عجیبی به گوش میرسد که بعضی از بومی ها میگویند صدای اجنه است.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

تنگه‌ چاه کوه 

تنگه‌ی طبیعی و زیبای چاه کوه یکی از جاذبه های گردشگری قشم است که به معنای واقعی کلمه، کوهی است با چاه‌هایی موجود در آن. در ورودی تنگه، چاه‌هایی وجود دارد. ابتدای تنگه گشاد است اما به‌مرور تنگ می‌شود. در بعضی قسمت‌ها، دیواره‌های تنگه به هم برخورد می‌کنند. مشابه دره‌ی ستاره‌ها، این تنگه هم نتیجه فرسایشی است که آب باران و سنگ‌های رسوبی تجربه کرده‌اند.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

بندر لافت

اگر بخواهید غروب خیلی قشنگ جزیره را ببینید و خانه‌های روستایی زیبای قشم را، راهش رفتن به بندر لافت است. بندر لافت در شمال غربی قشم قرار گرفته و زمانی مرکز جزیره بوده است، دقیقا همان زمانی که مردمش با لنج به دل دریا می‌زدند. مشخصه اصلی لافت، بادگیرهای بلند و کوچه پس کوچه‌های باریکش است و لنج‌ها و قایق‌ها و قرار گرفتن خانه‌ها در بین درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند. همه اینها در کنار زیبایی خیره‌کننده دریا و جنگل شناور حرا، هر تازه واردی را مجذوب می‌کند.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

غار نمکدان

غار نمکدان که زمین‌شناسان آن را طولانی‌ترین غار نمک جهان معرفی کرده‌اند، پدیده‌ای است طبیعی و بسیار زیبا که در ۹۰ کیلومتری جزیره‌ی قشم قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی قشم در پاییز است. این جاذبه‌ی زیبا و دیدنی، داخل کوهی گنبدی شکل قرار گرفته است که بر بدنه‌ی آن، می‌توان رگه‌های سفید نمک و بر سطح آن جریان آب نمک را مشاهده کرد. قندیل‌های ایجاد شده بر اثر رطوبت زیاد جزیره و نفوذ آب در داخل غار بسیار زیبا و دیدنی است.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

غار خربس

از دیگر جاذبه‌های طبیعی جزیره‌ی قشم، غار خربس متعلق به دوران مادها است که در ۱۵ کیلومتری جنوب جزیره قرار گرفته و از دنباله‌‌ی چین‌خوردگی‌های رشته‌کوه‌های زاگرس بوجود آمده است. از نکات قابل توجه در مورد این پدیده‌ی طبیعی، می‌توان به معماری منحصربه‌فرد و رمزآلود آن اشاره کرد که در نوع خود زیبا و جالب است. پرستشگاه مهر و الهه‌ی میترا، مکانی برای نگهداری استخوان‌های مردگان و پناهگاه مردم هنگام حمله‌ی دزدان دریایی، از جمله نظریاتی است که در مورد این غار وجود دارد.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

قلعه‌ پرتغالی ها

این قلعه را پرتغالی‌ها در قرن ۱۶ میلادی، یعنی زمانی که می‌خواستند هدایت و فرماندهی تنگه هرمز را به‌دست بگیرند، بنا کردند. قلعه‌ی پرتغالی ها حدود یک قرن مورد استفاده بوده و امروز از آن فقط چند ستون، آب‌انبار و برج مراقبت مانده است. رو‌به‌روی این قلعه‌ی قدیمی، رستورانی معروف با غذاهای عربی هم وجود دارد که ماهی مرکب آن معروف است. منظره‌ی تراس رستوران هم بسیار دیدنی و زیباست.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

سد و روستای گوران

در ساحل شمالی جزیره قشم و ۸۰ کیلومتر مانده به این جزیره سد تاریخی گوران در روستای گوران قرار گرفته که هر کدام از قسمت‌هایش مربوط به یک دوره تاریخی است. ساخت پی آن به دوره هخامنشیان برمی‌گردد، تاج آن را ساسانیان ساختند و خود سد را بالاخره پهلوی‌ها تمام کردند. قدم گذاشتن در روستای گوران خودش سفر جداگانه‌ای است و تنها به دیدن سد گوران محدود نمی‌شود. گوران که از کلمه گبران گرفته شده و زرتشتیان در آن زندگی می‌کردند، جایی است که بیشتر قایق‌ها،لنج‌های ماهیگیری، لنج‌های باری و مسافربری در آن ساخته می‌شود و هر طرف را که نگاه کنید عده‌ای مشغول سرهم کردن چوب ساج و تنه درختان محلی و پیچ و مهره کردن آنها هستند.

جاهای دیدنی قشم

 


منبع : gardeshro.com


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)