دره ستارگان قشم | Qeshm

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دره ستارگان قشم

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دره ستارگان قشم آشنا خواهیم کرد . برای آشنایی بیشتر با این جاذبه دیدنی در جزیره قشم در جنوب کشورمان با ما همراه باشید.

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست. قشم با طبیعت شگفت انگیزش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران می باشد. قشم علاوه بر مراکز خرید متعدد دارای جاهای دیدنی بسیاری نیز می باشد. جزیره قشم به‌ دلیل داشتن غارها، جنگل‌ها، دره‌ها، سواحل زیبا و مراکز خرید مختلف یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است.

دره ستارگان (Valley of Stars) با قدمت حدود 2 میلیون سال بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشى از باد و باران و رگبارها، در غرب روستای برکه خلف در فاصله 5 کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم به وجود آمده است. آنچه که از آن به عنوان دره ستارگان و یا دره ستاره ها یاد می‌شود ‏عمقی در حدود 15 متر دارد، زمانی که وارد این دره می‌شوید سکوت تمام وجودتان را فرا می‌گیرد و هرچه ‏پیش تر می‌روید غرق در زیبایی‌های مبهوت کننده آن می‌شوید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ویژگى ها و دیدنى هاى دره ستاره ها سبب شد این دره به عنوان بخشى از ژئو پارک جزیره قشم جزو آثار طبیعى در سازمان یونسکو به ثبت برسد. ژئو پارک قشم با آثار زیباى طبیعى و تاریخى، تنها ژئو پارک خاورمیانه می باشد.

دره ستارگان قشم
دره ستارگان قشم

اهالى جزیره عقیده دارند که روزگاری، ستاره اى از آسمان به قلب جزیره افتاده و اشکال عجیبى را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورده است. به این مکان در اصطلاح استاره افته و گاهى استار افتیده نیز گفته می شود اما، براى این پدیده کم نظیر زمین شناسى نام دره ستاره ها جا افتاده است.

برخى از اهالى اعتقاد دارند که با تاریک شدن هوا، این دره محل رفت و آمد ارواح و اجنه بوده اما تاکنون صحت این مطلب ثابت نشده است. به دلیل شکل ویژه این دره و انواع حجم ها و پدیده هاى فرسایش موجود در آن، وزش بادهاى تند و گردش هوا در دره و تولید صدا باعث شده برخی از ورود به دره در هنگام شب خودداری نمایند.

دره‌ی ستارگان از فرسایش خاک، ماسه و سنگ موجود در این منطقه به وجود آمده است و بر اساس تحقیقات به دوره‌ی زمین‌شناسی سنوزوئیک تعلق دارد. این یعنی دره‌ی ستارگان که در مجاورت خلیج فارس قرار دارد بیش از 2 میلیون سال قدمت دارد و عارضه‌ای که ما امروزه مشاهده می‌کنیم با تغییرات طبیعت در طول این سال‌ها به وجود آمده است.

دره ستارگان قشم
دره ستارگان قشم

بهترین فصل سفر 

برای بازدید از دره ستاره ها بهتر است از اواخر مهر تا اواسط اردیبهشت راهی قشم شوید. در دو ماه ابتدایی این فصل، قشم آب و هوای نسبتا معتدلی دارد اما در خرداد ماه گرمای هوا به شدت افزایش می یابد. گرمای هوای قشم در فصل تابستان به اوج خود می رسد اما یکی از زیباترین جشن های ساکنان این جزیره به نام نوروز صیاد در اواخر تیر برگزار می شود که می تواند بهانه ای برای سفر به قشم باشد.

تفریحات دره ستارگان

  • گشت و گذار و عکاسی
دره ستارگان قشم
دره ستارگان قشم
  • بازدید از موزه سنگ
  • خرید صنایع دستی

  • و بازدید از روستای برکه خلف، پاک ترین روستای قشم

دسترسی

برای رسیدن به دره ستاره ها به سمت جنوب شهر قشم و سپس به سمت غرب حرکت کنید تا پس از 5 كیلومتر تابلوی دره ستاره ها و روستای برکه خلف را در سمت راست خود ببینید. سپس وارد جاده فرعی سمت راست خود شوید تا به روستای برکه خلف برسید. کمی آن طرف تر از آن روستا یک جاده خاکی شما را به ابتدای دره و محل فروش بلیت و پارکینگ آن می رساند.

دره ستارگان قشم
دره ستارگان قشم

ویدئو دره ستارگان

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، غرب روستای برکه خلف

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 08:00 تا 17:00 (شنبه ها تعطیل است).

هزینه بازدید: 5000 تومان ، اتباع خارجی 20.000 تومان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨