جنگل های حرا ، از زیبایی های دیدنی قشم | Qeshm

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جنگل های حرا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جنگل های حرا در قشم آشنا خواهیم کرد . برای آشنایی بیشتر با این جنگل ها و عجایب هفتگانه در قشم با ما همراه باشید.

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست. قشم با طبیعت شگفت انگیزش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران می باشد. قشم علاوه بر مراکز خرید متعدد دارای جاهای دیدنی بسیاری نیز می باشد. جزیره قشم به‌ دلیل داشتن غارها، جنگل‌ها، دره‌ها، سواحل زیبا و مراکز خرید مختلف یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است.

جنگل های حرا (Avicennia marina) با 22 هزار کیلومتر وسعت، در سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند. این جنگل ها یکی از پدیده های کمیاب طبیعی در دنیا به شمار می آیند و تحت حفاظت قرار دارند. 2400 هکتار از این جنگل ها در سواحل شمالی و غربی 60 کیلومتری جزیره قشم واقع شده اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبز هستند و طولشان به 3 تا 6 متر می رسد. ویژگی جالب این درختان این است که در طی میلیون ها سال، سازگاری خوبی با آب شور پیدا کرده اند، به طوری که از آب شور تغذیه می کنند و با دفع نمک آن، آب را به طور طبیعی شیرین می کنند.

جنگل های حرا
جنگل های حرا

درخت حرا در حقیقت یک تصفیه خانه آب شیرین کن طبیعی است. این جنگل در تنگه خوران، بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان قرار دارد. جنگل حرا به دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری است. از جمله این پرندگان حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه، کاکائی و … هستند.

درخت حرا برگ‌های همیشه سبز، بسیار بادوام و بیضی‌شکلی دارد که سطح فوقانی برگ‌ها به رنگ سبز و سطح تحتانی آن خاکستری است. در جنگل های حرا قشم با قایق‌سواری در مرداب‌های این جنگل به تماشای گل‌های شاه‌ پسند و میوه‌ هایی که شبیه کپسول تخم‌ مرغی‌ اند مشغول می‌شوید، این گل‌ها به قدری زیباست که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

تفریحات جنگل های حرا

قایق سواری

قایق سواری در مرداب های این جنگل و عبور از میان درختان سبز و زیبا یکی از اصلی ترین تفریحاتی است که می توانید در جنگل های حرا داشته باشید. عبور از میان این جنگل ها یکی از بهترین تجربیات عمرتان خواهد بود.

جنگل های حرا
جنگل های حرا

ماهیگیری

سطح آب این جنگل درحالت معمولی در حدود 1 و نیم متر بوده و در زمان مد آب دریا هجوم ماهی ها به این مکان آن را به محلی مناسب برای ماهیگیری تبدیل میکند. پس اگر به ماهیگیری علاقه دارید می توانید آن را امتحان کنید.

پرنده نگاری

جنگل های حرا به دلیل داشتن شرایط مناسب ، محل زندگی امن و مطمئن برای پرندگان مهاجر گرمسیری به وجود آورده اند. از این رو این جنگل به عنوان یکی از بهترین مناطق برای پرنده نگاری و تماشای گونه های مختلف از پرندگان بشمار می آید.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به این جنگل های زیبا و دیدنی در قشم اواسط پاییز تا اردیبهشت بوده زیرا قشم و این ناحیه در این زمان بهترین شرایط آب و هوایی منطقه را دارا است.

جنگل های حرا
جنگل های حرا

اقامت

برای اقامت در اطراف این جنگل های زیبا و لذت بردن از طبیعت بی نظیرش می توانید کمپی در نزدیکی آنها احداث کرده و مدتی را در دل طبیعت سپری و از دیدن مناظر اطرافتان لذت ببرید. همچنین میتوانید از اقامت گاه های بوم گردی آن منطقه نیز استفاده کنید.

دسترسی

بهتر است برای سفر به قشم از راه‌های هوایی استفاده کنید. هواپیما بهترین مسیر را پیش روی شما می‌گذارد. اما در صورتی که می‌خواهید از مسیرهای زمیی به جنگل‌ حرا برسید، باید از بندر خمیر یا بندر پل حرکت کنید. در این حالت با استفاده از لنج یا کشتی‌های مسافربری به قشم بروید. در قشم می‌توانید از طریق بزرگراه خلیج فارس به جنگل حرا برسید.

تنها راه رفتن به داخل جنگل های حرا راه آبی بوده و امکان دسترسی از راه خشکی به این جنگل ها وجود ندارد. همچنین این نکته را باید مد نظر داشت که برای بازدید از این جنگل زیبا و منحصر به فرد باید همراه با ناخدایان با تجربه راهی شوید، تنها آنها هستند که آبراهه های کوچک و گوناگون جنگل را می شناسند.

جنگل های حرا
جنگل های حرا

آدرس جنگل های حرا: استان هرمزگان، جزیره قشم

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨