جاهای دیدنی شهر تایپه ، پایتخت تایوان | Taipei

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی تایپه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی تایپه خواهیم گفت. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری شهر تایپه در ادامه با ما باشید.

تایوان، با نام رسمی جمهوری چین (با کشور چین با عنوان جمهوری خلق چین اشتباه نشود.)، کشوری در شرق آسیا است که از جزایر تایوان، پنگهو، کینمن، ماتسو و تعدادی جزیرهٔ کوچک دیگر تشکیل می‌شود که همگی در سواحل شرقی چین واقع شده‌اند. این کشور با کشوری مرز زمینی ندارد و از راه دریا از غرب با جمهوری خلق چین، از شمال شرق با ژاپن و از جنوب با فیلیپین همسایه‌ است.

شهر تایپه پایتخت کشور تایوان است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای شرق آسیاست و جاذبه های دیدنی و تاریخی چون معابد بی نظیر تا جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دارد که ارزش دیدن دارند. همچنین از طریق لینک زیر می توانید به طور کلی تر و جامع تر جاذبه های دیدنی و گردشگری کشور تایوان را مطالعه کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


زندگی مردم تایپه آمیزه هایی از فرهنگ غربی، فرهنگ ژاپنی و چینی است. جشنواره‌های سنتی چینی، مراسم و آیین های سنتی و کهن، غذاهای رنگارنگ و خوشمزه و طبیعت زیبا و دل انگیز همه بخشی از جاذبه های این شهر رویایی است. در ادامه جاهای دیدنی شهر تایپه را به شما معرفی می کنیم.

کاخ موزه ملی تایپه

کاخ موزه ملی تایپه (National Palace Museum) از نمادهای این شهر است و کاخی زیبا و بزرگ که پله های آن سفید و از جنس مرمر است و روی تپه ای سرسبز قرار گرفته و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. این کاخ موزه در سال ۱۹۶۵ بنا شده است. این موزه نمایشگاه فرهنگ بومی، اعتقادات، آداب و رسوم و شیوه زندگی مردم چین است. شما می‌توانید هنگام ورود راهنمای صوتی انگلیسی موزه را دریافت کنید. موزه کاخ از ساعت ۸:۲۰ ‌ تا ۱۸ باز است.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

برج تایپه ۱۰۱ 

تایپه ۱۰۱ (Taipei 101) رسما به عنوان مرکز مالی بین المللی تایپه شناخته می‌شود. این برج ۱۰۱ طبقه ۵۰۸ متر ارتفاع دارد و دومین آسمانخراش بلند دنیا به شمار می‌رود. این برج با الهام از ساختار گیاه بامبو ساخته شده؛ گیاهی که سریع رشد می‌کند و انعطاف‌پذیر است. معماری داخلی این برج بسیار زیبا و دقیق است و یکی از شاهکارهای مهندسی قرن به شمار می‌رود. در بین سال‌های ۲۰۰۴تا۲۰۱۰ این برج بلندترین آسمانخراش دنیا به شمار می‌رفته است. در این برج رستوران‌ها، سینماها و مراکز تفریحی بسیاری وجود دارد.

موزه ملی تایوان

موزه ملی تایوان (National Taiwan Museum) معروف ترین موزه این کشور است. بنابراین، در بیشتر مواقع گردشگران زیادی درون آن هستند. خلوت ترین مواقعی که می توانید به دیدن این موزه بروید، ایام روزهای وسط هفته و مواقع غیر تعطیل هستند. در موزه ملی تایوان با تاریخ قبایل بومی و همچنین گیاهان و حیات وحش تایوان بیشتر آشنا خواهید شد. پس از بازدید از این موزه، می توانید از خیابان عبور کنید و به دیدن Land Bank wing، یکی دیگر از جاذبه های شهر تایپه بروید.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

میدان آزادی

در میدان آزادی تایوان (Liberty Square) می‌توانید تالار یادبود چیانگ کای شِک (Chiang Kai-Shek)، سالن کنسرت ملی و سالن تئاتر ملی را ببینید. تالار یادبود چیانگ کای شِک، یکی از جاذبه‌های تاریخی تایپه محسوب می‌شود که به‌منظور ادای احترام به رئیس‌جمهور سابق تایوان، چیانگ کای شِک ساخته شد. این بنا دارای دیوارهای سفید مرمری است که با سقف آبی رنگ و باغ گل‌های سفید و قرمزش تضاد زیبایی دارند. گل‌های این باغ در واقع به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نماد رنگ‌های پرچم تایوان باشند. در اطراف این تالار یک باغ ۶۲ هکتاری، تئاتر ملی و سالن‌های کنسرت قرار گرفته‌اند که میزبان رویدادهای فرهنگی زیادی با اجرای هنرمندان مطرح بین‌المللی هستند.

مقبره یادبود چیانگ کای شک

مقبره یادبود چیانگ کای شک (Chiang Kai-Shek)، رهبر معروف تایپه یکی از نقاط گردشگری محبوب این شهر است که پشت میدان آزادی قرار گرفته است. چیانگ کای شک، رییس جمهور سابق تایوان بود و مقبره او امروز سمبل شهر تایپه به شمار می‌رود. این مقبره مکانی برای برگزاری جشن‌های ملی است و هر روز صبح در حیاط بزرگ محوطه مراسم بر افراشتن پرچم تایوان برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

معبد منگجیا لونگشان

معبد منگجیا لونگشان (Mengjia Longshan) در پایتخت تایوان واقع شده است. این معبد که یکی از قدیمی‌ترین معابد تایپه به‌شمار می‌رود، در سال ۱۷۳۸ میلادی و در دوران سلطنت سلسله‌ی کینگ (Qing) ساخته شد. دیوارهای رنگارنگ و سقف‌ طلایی آن از عناصر کلاسیک معماری تایوان محسوب می‌شود. تایوان در طول قرن‌ها درگیر بلایای طبیعی و جنگ بوده اما این معبد پس از بازسازی به شکوه سابق خود بازگشته است. پیروان آئین‌های بودا، ماتسو و تائو در کنار یکدیگر در این معبد به عبادت می‌پردازند. بوی غذا و عطر گل‌هایی که اغلب این افراد به‌همراه خود می‌آورند تمام فضای معبد را پر می‌کند. زمانی‌که به معبد نزدیک می‌شوید، سه دروازه و یک آبشار زیبا را خواهید دید. اگر می‌خواهید صدای ضربان واقعی شهر تایپه را بشنوید باید به این معبد بیایید. چرخیدن در اطراف اژدها، مراسم سوزاندن پول برای احضار اشباح و پیشگویی در اطراف این معبد صورت می‌گیرد که می‌تواند برای توریست‌های خارجی هیجان انگیز باشد. این معبد از ساعت ۱۰صبح تا پنج بعد از ظهر باز است.

خیابان قدیمی دانشوی

خیابان دانشوی (Danshui’s Old Street) که زمانی قطب تجارت شهر به شمار می رفت، امروزه به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر تایپه تبدیل شده است. در این خیابان تاریخی و پر تعدد، که با فروشگاه ها، دست فروش ها، رستوران ها و کافه های فراوان احاطه شده است، فعالیت های زیادی می توانید انجام دهید. در این خیابان می توانید انواع اقسام غذاهای محلی و سوغاتی های رایج شهر تایپه را خریداری کنید.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

بازار شب شیلین

اگر در تایپه قصد خرید دارید و یا می خواهید هدایایی برای دوستانتان بخرید و از این شهر چیزی به عنوان سوغاتی تهیه کنید می توانید بعد از اینکه روز در شهر تایپه کلی گشتید شب به بازار شب شیلین (shilin night market) بروید و لذت خرید در این بازار را تا نیمه شب تجربه کنید. و از عطر و بوی دل انگیز و اشتها آور غذاهای رستوران های و فروشگاه های غذا در این بازار در کنار خرید لذت ببرید.

منطقه جیوفن

شهر کوچک جیوفن (jiufen) که روی تپه های منطقه رویفانگ قرار گرفته انگار مکانی است که تا پیش از این فقط در داستان های کودکانه خوانده ایم. اتفاقاً این شهر دلیل ساخته شدن و الهام گرفتن کارتون مشهور شهر ارواح هم می باشد. قسمت تاریخی و قدیمی تر شهر دارای معماری های مجذوب کننده، مغازه های پر تعداد آنتیک، غرفه های اغذیه فروشی و خانه های چای فروشی است. در مجموع حال و هوای با اصالت آن باعث می شود که سفر به کشور تایوان، یک سفر تمام و کمال باشد.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

چشمه های آب گرم وولای

وولای (Wulai) یک روستای کوچک در مجاورت شهر تایپه است که معمولا گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. بیشتر شهرت این روستا، به خاطر چشمه های آب گرمش است. در اینجا هتل ها و اقامتگاه های زیادی وجود دارند که می توانید از استخرهای آب گرم طبیعی شان به طور خصوصی استفاده کنید. همچنین، یک چشمه آب گرم عمومی هم در مجاورت رودخانه روستا قرار دارد که در صورت تمایل می توانید از آن استفاده کنید. به غیر از چشمه های آب گرم، در این روستا تله کابینی وجود دارد که می توانید به وسیله آن از یک آبشار زیبا در بلندای روستا دیدن کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. Walui محل مناسبی برای خرید صنایع دستی در تایپه است.

پارک ملی یانگمینگشان

پارک ملی یانگمینگشان (Yangmingshan National Park) یکی از ۹ پارک ملی تایوان به شمار می‌رود و به دلیل شکوفه‌های گیلاس، چشمه‌های آبگرم، دودخان (سوراخ‌هایی که در نواحی آتشفشانی از آنها گاز و دود خارج می‌شود)، مارهای سمی و مسیرهای راهپیمایی شهرت دارد. همچنین مرتفع‌ترین قله آتشفشانی تایوان به نام کوه سون استار در همین پارک واقع شده است. کوه داتون که یکی دیگر از قله‌های پارک ملی یانگمینگشان محسوب می‌شود، به داشتن ۱۶۸ گونه پروانه شهرت دارد. بهترین زمان برای تماشای پروانه‌های در این منطقه، بین ماه‌های می تا آگوست است.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

خانه چای

چای در فرهنگ مردم تایوان همان قدر ارزشمند است که قهوه در ایتالیا و کیک در فرانسه. مراسم چای بخش مهمی از فرهنگ تایوان است که باید در سفرتان به تایپه حتما آن را امتحان کنید. خانه چای ویستریا یکی از مکان‌های تاریخی تایپه است که در مکانی زیبا مراسم سنتی چای تایوانی را برایتان اجرا می‌کند.

کتابخانه عمومی بیتو

کتابخانه عمومی بیتو (Taipei Public Library Beitou Branch) در تایپه با ساختمانی سازگار با محیط زیست، اولین کتابخانه عمومی سبز تایوان به شمار می‌رود و واجد شرایط دریافت بالاترین رتبه‌بندی الماس تحت سیستم گواهینامه EEWH دولت شد. با به کارگیری پنجره‌های بزرگ در ساختمان، سعی شده است تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. برای استفاده کمتر از کولرها و همچنین تهویه هوا، تقریبا همه پنجره‌ها باز هستند. بخشی از سقف بنا را نیز با سلول‌های فتوولتائیک پوشانده‌اند تا انرژی خورشید را مستقیما به برق تبدیل کند. علاوه بر این، ساختمان کتابخانه طوری طراحی شده است که آب باران را برای استفاده در توالت ذخیره می‌کند.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی تایپه (Taipei Botanical Garden) که در نزدیکی مترو قرار دارد یکی از زیباترین پارک‌های این شهر است. این پارک بیش از ۱۰۰ سال است که در پایتخت تایوان قرار دارد و الهام بخش مردم است. حوضچه نیلوفر آبی یکی از مشخصه‌های پارک است و سیستم باغبانی پارک به صورتی است که در هر فصلی از سال گل‌های زیبایی در آن می‎روید. این باغ در نزدیکی موزه ملی تاریخ قرار دارد.

تله کابین ماوکونگ

ماوکونگ (Maokong) یک منطقه وسیع کشت چای در حومه شهر و در نزدیکی باغ وحش شهر تایپه است. به منظور دسترسی به این مکان می توانید خودتان را از طریق سیستم حمل و نقل شهری MRT تایپه به باغ وحش برسانید و از آن جا به وسیله تله کابین به ماوکونگ بروید. در این منطقه با صفا می توانید چای تازه و محلی ماوکونگ را تجربه کنید و از بلندای کوهستان مناظر بی نظیر حومه شهر تایپه را مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم تا در هنگام غروب به این منطقه سر بزنید تا غروب زیبای آفتاب تایپه را تماشا کنید.

جاهای دیدنی تایپه
جاهای دیدنی تایپه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨