تالاب بین المللی امیر کلایه ، لاهیجان | Lahijan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تالاب امیر کلایه لاهیجان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با تالاب امیر کلایه لاهیجان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این تالاب بین المللی در لاهیجان در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تالاب امیر کلایه لاهیجان ، تالابی بین‌المللی در لاهیجان در استان زیبا و دیدنی گیلان محسوب می‌شود. این تالاب وسعتی اندازه ۱۲۳۰ هکتار دارد و عمق آن به‌طور تقریبی به ۸۵ متر می‌رسد. ویژگی منحصربه‌فردی که سبب شده این تالاب در سطح جهان مشهور شود، آب شیرین آن در مقایسه با دیگر تالاب‌های گیلان است. همچنین این تالاب در فاصله یک کیلومتری دریا قرار دارد.

تالاب امیر کلایه لاهیجان
تالاب امیر کلایه لاهیجان

این محل در زمستان جایگاهی ست برای بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر که از آن جمله می توان به؛ قو، پلیکان، فلامینگو، اردک، غازهای وحشی، خوتکا، چنگر، گیلار، پلیکان و … اشاره کرد که با پرواز دسته جمعی خود منظره ای بکر و دیدنی را پیش چشمان نظاره گر گردشگران می گسترانند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


یکی از گیاهان زیبایی که در این تالاب رشد می‌کند، پسته دریایی است که محلی‌های این منطقه به آن ثعله به‌اقلی می‌گویند. این گیاه، لاله تالابی را به‌عنوان محصول عرضه می‌کند. این گونه گیاهی با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به رنگ سبز خاصیت‌های دارویی و درمانی فراوانی دارد و در طب سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما این تنها گیاه زیبایی نیست که در تالاب بین‌المللی امیرکلایه می‌روید.

تالاب امیر کلایه لاهیجان
تالاب امیر کلایه لاهیجان

گل‌های نیلوفر آبی سفید نیز در این تالاب رشد می‌کنند. آن‌ها جذابیت منحصربه‌فردی را به‌وجود می‌آورند. در فصل زمستان‌ این تالاب را محل گذر هزاران پرنده مهاجر و همچنین زیستگاه ۱۱ گونه از انواع ماهیان می‌دانند.

بهترین زمان سفر

برای سفر به گیلان هر زمان که شما بخواهید تصمیم به سفر بگیرید فصل مناسبی است. برای رفتن به سمت تالاب امیر کلایه هم همینطور است شما در هر زمان که بخواهید بروید به این منطقه شاهد گونه های مختلفی از گیاهان و پرندگان آن فصل خواهید بود. اما جالب است بدانید که برای تفریح و پیک‌نیک، مناسب ‌ترین زمان از اوایل اردیبهشت تا اواسط ماه مرداد است.

تالاب امیر کلایه لاهیجان
تالاب امیر کلایه لاهیجان

جاذبه های اطراف تالاب امیر کلایه

دسترسی

برای دسترسی به تالاب امیرکلایه در استان گیلان اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی به این منطقه بروید، باید حدود ۳۳۰ کیلومتر از تهران به‌سمت گیلان حرکت کنید. سپس در فاصله ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان به این تالاب دسترسی خواهید داشت.

اگر از شهر لنگرود به این تالاب می‌روید، به‌سمت شهر چم‌خاله برانید و پس از پنج کیلومتری شهر چاف در نزدیکی چم‌خاله در جاده ساحلی و روستای حسن‌کنده به ورودی این تالاب می‌رسید. در ورودی تالاب پارکینگی برای بازدید کنندگان احداث شده که ورودی آن مبلغ سه هزار تومان است.

اما اگر می خواهید که با وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس‌ به این جاذبه ی طبیعی سفر کنید باید با اتوبوس های مستقیم تهران-لاهیجان به لاهیجان بروید. از لاهیجان هم به راحتی می‌توانید برای تالاب ماشین کرایه کنید.

تالاب امیر کلایه لاهیجان
تالاب امیر کلایه لاهیجان

متاسفانه یا خوشبختانه مسئولین و نگهبانان این مجموعه حفاظت شده اجازه تردد قایق برای گردش را به بازدیدکنندگان نمی‌دهند. شما فقط می‌توانید با استفاده از معابر تعبیه شده از محیط این تالاب دیدنی بازدید کنید. دسترسی به این تالاب در حال حاضر از طریق جاده کنار گذر چمخاله به کیاشهر امکان‌پذیر است.

آدرس: استان گیلان، 36 کیلومتری شمال‌شرقی لاهیجان

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨