بلوار ساحلی باکو ، آذربایجان | Baku

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بلوار ساحلی باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بلوار ساحلی باکو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این بلوار ساحلی زیبا در شهر باکو در کشور آذربایجان در ادامه با ما همراه باشید.

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود.

کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از مکان های زیبا و دیدنی که در حاشیه ساحل قرار گرفته و لذتی همراه با منظره بی نظیر دریا را در این شهر ساحلی مدرن برای شما فراهم می کند و همواره پر از توریست های در حال گشتن و خوش گذراندن است بلوار ساحلی باکو است که در ادامه به آن میپردازیم.

بلوار ساحلی باکو (Baku Boulevard) در کناره دریای خزر قرار دارد. ساحل بلوار ملی در امتداد جنوب شهر و ساحل دریای خزر در سال 1909 ساخته شده است. این بلوار ساحلی زیبا حدود 4 کیلومتر امتداد دارد و از میدان ملی پرچم باکو شروع و تا میدان آزادی باکو کشیده شده است. یکی از زیباترین مکان هایی که در سفر به پایتخت آذربایجان توصیه میشود حتما ببینید، همین ساحل زیباست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این بلوار که به عنوان یک پارک ملی (Dənizkənarı Milli Park) نیز شناخته می‌شود، یکی از تفرجگاه‌های محبوب بین اهالی باکو و گردشگران است. تاریخ ایجاد این تفرجگاه در شهر باکو به حدود ۱۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. زمانی که در سال ۱۹۰۹، محمد حسن حاجینسکی،  رئیس وقت اداره ساخت و ساز شهرداری، دستور ساخت تفرجگاهی ساحلی را برای اوقات فراغات و تفریح بیشتر مردم باکو داد.

بلوار ساحلی باکو

گیاهانی که در این بلوار هستند همگی کمیاب و نارند و از سراسر این کشور و قاره ی اروپا به آن آورده شده اند و یکی از شاخصه هایی که باعث زیبایی این بلوار شده، نور پردازی آن در زمان شب است.

بلوار ساحلی باکو

در این بلوار رستوران‌ها، کافه‌ها، چایخانه‌‌ها، مراکز خرید، سینما و تئاتر، زمین‌های بازی و درختان گیاهان زیبایی وجود دارند که باعث می‌شوند هنگام بازدید از این بلوار خستگی احساس نکنید. البته از فعالیت هایی که بسیار مورد علاقه ی مردم باکو است می توانیم به دوچرخه سواری و پیاده روی در مسیر مخصوص این بلوار اشاره نماییم.

جاذبه های دیدنی اطراف

از جمله جاذبه های دیدنی اطراف بلوار ساحلی می توان به مکان های زیر اشاره کرد؛

آدرس بلوار ساحلی: 92Neftchilar Ave, Baku, Azerbaijan

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨