برج تلویزیون باکو ، آذربایجان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

برج تلویزیون باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با برج تلویزیون باکو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این برج بلند و معروف در شهر باکو در کشور آذربایجان در ادامه با ما همراه باشید.

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود. کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از دیدنی های شاخص و معروف که همانند برج های شعله ی باکو  به عنوان نمادی در شهر باکو خودنمایی می کند برج تلویزیون باکو است که در ادامه به آن میپردازیم.

برج تلویزیون باکو (Baku TV Tower) یا برج آذری برجی مخابراتی است که در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان قرار دارد. این برج ۳۱۰ متر ارتفاع دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

برج تلویزیون باکو
برج تلویزیون باکو

این برج زیبا را از تمام شهر میتوان دید ، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و … دارد. رستوران چرخان طبقه ۶۲ام این برج (در ارتفاع ۱۷۵ متری) در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. رستوران گردان برج جزو رستوران های خوب باکو می باشد که شما گردشگران باکو می توانید با میل غذا در آن تمام مناظر شهر را هم ببینید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این برج یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع  پایتخت کشور آذربایجان است و در کنار برج های شعله باکو منظره ای زیبا و بی نظیر را به وجود آورده است. ساخت این برج در سال ۱۹۷۹ شروع شد و قرار بود که در سال ۱۹۸۵ به اتمام برسد اما به دلایلی این طرح طبق برنامه پیش نرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۶ به اتمام رسید.

در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید، قطعا دیدن این برج زیبا شگفت انگیز خواهد بود. در تصویر زیر منظره ای از شهر باکو را از داخل برج تلویزیون میبینید.

برج تلویزیون باکو
برج تلویزیون باکو

این برج مخابراتی که از جاذبه های شهر باکو می باشد در قسمت جنوبی شهر واقع شده است. از دیگر جاذبه های دیدنی نزدیک به این برج می توان به چشم باکو، موزه فرش باکو، باغ گیاه شناسی مرکزی، برج های شعله باکو و… اشاره کرد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨