بافت قدیم بوشهر | Bushehr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بافت قدیم بوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بافت قدیم بوشهر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با محله های قدیمی و معماری بومی بوشهر در ادامه با ما باشید.

بندر بوشهر شهری بندری و مرکز استان بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران است. این بندر زیبا پر از جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور سواحل بسیار زیبا است. سفر به بوشهر قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. یکی از جاهایی که حتما باید در سفر به بوشهر به آن سر بزنید، بافت تاریخی بوشهر است. در ادامه بیشتر با محله قدیمی بوشهر آشنا می شویم.

بافت قدیم بوشهر از نظر مکانی و جغرافیایی در نوک شمالی شبه جزیره بوشهر رشد و گسترش یافته‌ است. و از سه جهت شمال، شرق و غرب همسایه دریا و از جنوب به بافت جدید (یا اختلاطی از بافت قدیم و جدید) محدود می‌گردد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چهار محله پیکره و هویت بافت را شکل داده‌اند: محله بهبهانی، شنبدی، دهدشتی و محله کوتی که در این نوع محله بندی عامل “قومیت” نقش اصلی را ایفاء نموده‌ است.

قدمت‌ این بافت‌ تاریخی‌، به‌ دوره‌‌ حکومت‌ نادرشاه‌ افشار برمی‌ گردد که‌ در آن‌ هنگام‌ با تأسیس‌ پایگاه‌ دریایی‌ نادرشاه‌ در خور شرقی‌ بوشهر موسوم‌ به‌ خور نادری‌، بندر بوشهر از یک‌ روستای‌ کوچک‌ ماهیگیری‌ به‌ یک‌ بندر مهم‌ تبدیل‌ گردید. از آن‌ تاریخ‌ رونق‌ و آبادانی‌ آن‌ ادامه‌ یافت‌ و در دوره‌ زندیه‌ به‌ دلیل‌ نزدیکی‌ به‌ پایتخت‌ ایران‌ که شیراز بود، اهمیت‌ این‌ بندر دوچندان‌ شد.

بافت قدیم بوشهر
بافت قدیم بوشهر

بافت تاریخی ۳۸ هکتاری بوشهر حدودا شامل هزار خانه است که از منحصر به فردترین و زیباترین بافت های مسکونی ایران محسوب می شود. اوج شکوفایی بافت بوشهر مربوط به دوره قاجاریه است، زمانی که بوشهر دروازه ورود ملل مختلف به ایران بشمار می رفت.

بافت قدیم بوشهر
بافت قدیم بوشهر

این بافت تاریخی دارای بناهای منحصر به فردی شامل عمارتهای زیبا مربوط به دو و نیم قرن پیش، بناهای کنسولگری‌ کشورهای مختلف، مراکز مذهبی مانند مساجد، حسینیه و کلیسا، بازار قدیمی، و کوچه‌ های زیبا است که هر بیننده ‌ای  با ورود به داخل بافت جذب ساختمان ها و معماری‌ بافت می ‌شود.

بافت قدیم بوشهر
بافت قدیم بوشهر

ویدئو بافت تاریخی بوشهر

 

آدرس: استان بوشهر، بوشهر، خیابان انقلاب

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨