بازار زرگرها تهران | Tehran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار زرگرها تهران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بازار زرگرها تهران آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با قدیمی ترین بازار طلای تهران در ادامه با ما همراه باشید.

بازار زرگرها تهران واقع در بازار بزرگ تهران، قدیمی ترین بازار طلای تهران به حساب می آید که محل بسیار مناسبی برای خرید یا فروش طلاست. تنوع محصول در بازار زرگرها چشمگیر است و انواع طلاهای زرد و سفید و سنگهای قیمتی را می توانید از این بازار تهیه کنید.

بناى اولیه بازار تهران به دوره شاه‌تهماسب صفوى در حدود سال‌هاى ۹۳۰ تا ۹۴۸هـ. ق مربوط می‌شود و به‌ظاهر چهار بازار لباف‌ها، کرجى‌دوزها، سراج‌ها و نعل‌چى‌ها، قدیمى‌ترین بخش بازار تهران است. به نوشته صنیع‌الدوله، چهار سوق بزرگ و کوچک بازار در زمان فتحعلى‌شاه قاجار بنا شد. بازار زرگرها در محدوده بازار قیصریه است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بازار زرگرها تهران
بازار زرگرها تهران

بازار زرگرها که به امر شاه‌عباس و به ‌وسیله محبعلى الله ‌بیک بنا شد دارای راه‌های ارتباطی بسیاری در محدوده خود بوده به‌ صورتی که این بازار از چهارسوى کرباس‌فروش‌ها به بازار قهوه‌کاشی‌ها منتهى شده و وسط آن چهارسوى زیبایى قرار دارد و انشعاب آن بازارى است که به دارالشفا منتهى می‌شود. از مکان‌های مهم این بازار می‌توان به پاساژ فروردین، پاساژ اردیبهشت و بازار مکاره اشاره کرد هرچند زیرگذر سبزه‌میدان و پاساژ آیینه نیز به‌صورت گسترده‌ای در این حرفه مشغول به کارند و هر کدام گفتنی‌های بسیاری برای مشتریان خود دارند. این در حالی است که امروزه با توجه به رشد و توسعه حرفه زرگری در کشور بسیاری از خیابان‌های اطراف بازار اصلی زرگرها به این حرفه یا حرفه‌های وابسته اختصاص یافته‌اند.

بازار زرگرها تهران
بازار زرگرها تهران

حتی طلاهای گرانقیمتی مانند مارک ورساچه و سوئیس گلد را هم می توانید با مزد ساخت خیلی پایین از این بازار بخرید. در واقع در بازار زرگرها برای هر فردی با هر سلیقه ای و هر قیمتی می توان طلا و جواهر پیدا کرد. این بازار به دلیل قیمت مناسب شهرتی سرتاسری در ایران دارد. در ضمن کالاهای زینتی مانند ساعت طلا با مارک های معروف را از این بازار میتوان به قیمتی بسیار مناسب تهیه کرد. اجرت ساخت طلا در این بازار بسیار مقرون به صرفه است.حال که قصد خرید طلا از تهران را دارید نمونه جواهرات سلطنتی ایران را اینجا ببینید.

بازار زرگرها تهران
بازار زرگرها تهران

دسترسی

امروزه برای دسترسی به بازار اغلب از متروی پانزده خرداد استفاده می شود. بازار خیابان ناصر خسرو جزئی از ساختار اصلی بازار تهران نیست. ولی با توجه به بافت سنتی و نزدیکی آن به بازار اصلی تهران همواره جزئی از این بازار قلمداد میشود. البته نباید فراموش کرد که تفاوت های معماری در این دو بازار کاملاً مشهود است. که نشان میدهد بازار خیابان ناصر خسرو بیشتر یک بازار ساخته مردم برای کاسبی و بهره از شلوغی و ازدحام جمعیت بازار بزرگ تهران بوده است.

با توجه به آنکه مقصد شما کدام بخش از بازار باشد میتوانید از هر یک از دو ایستگاه متروی نامبرده برای دسترسی به بازار استفاده کنید. متروی امام خمینی به بازار ناصر خسرو نزدیک تر است و متروی پانزده خرداد در شمال بازار اصلی تهران قرار دارد و با چند دقیقه پیاده روی میتوان از آنجا به بازار اصلی راه یافت.همچنین ایستگاه مترو خیام برای دسترسی به بخش جنوبی بازار مسیر بهتری محسوب میشود.

بازار زرگرها تهران
بازار زرگرها تهران

آدرس: تهران خیابان پانزده خرداد، بازار بزرگ تهران، نرسیده به سبزه میدان

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 16:00 الی 21:00

شماره تماس: 02136540584

مقالات بیشتر درباره تهران بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨