چگونه در پرواز از اینترنت استفاده کنیم؟

چگونه در پرواز از اینترنت استفاده کنیم؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

قرار دادن تلفن همراه در حالت هواپیما، یا خاموش کردن کامل آنها، در حالی که در هواپیما هستید خسته کننده است، به خصوص زمانی که در یک سفر کاری هستید و یا باید با محل کار در تماس باشید و یا با فرزندان خود در مسافت طولانی پرواز می کنید. اگر بتوانید در طول پرواز از اینترنت استفاده کنید، سفر راحت تری خواهید داشت. اما آیا هواپیماها وای فای دارند؟ در صورتی که هواپیما اینترنت داشته باشد چگونه می توان به آن متصل شد؟

خبر خوب این است بیشتر شرکت های هواپیمایی Wi-Fi در طول پرواز را ارائه می دهند، بنابراین می توانید در هواپیما به اینترنت متصل شوید. اما چگونه می توان در ارتفاع بالا به اینترنت متصل شد؟‌ کدام ایرلاین ها این امکان را فراهم کرده است؟ آیا ایرلاین های ایرانی نیز امکان استفاده از اینترنت در طول پرواز را فراهم کرده اند یا خیر؟

چگونه در پرواز از اینترنت استفاده کنیم؟

آیا می توان در هواپیما از اینترنت استفاده کرد؟

پاسخ این سوال به شرکت هواپیمایی، مسیر سفر و مدل هواپیما بستگی دارد، اما در بیشتر موارد و به لطف وای فای، در حین پرواز می توانید از اینترنت استفاده کنید. تعداد خطوط هوایی ارائه دهنده وای فای در پرواز با تقاضا به سرعت در حال افزایش است. در برخی موارد لازم است هنگام خرید بلیط هواپیما، نسبت به اینکه آیا در پرواز مورد نظر اینترنت ارائه می شود یا خیر از پشتیبانی سایت رزرو بلیط پرواز و شرکت هواپیمایی اطلاعات لازم را کسب کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ایا در هواپیما گوشی باید خاموش باشد

در گذشته ای نه چندان دور، استفاده از گوشی تلفن همراه در هواپیما به دلیل اختلالاتی که سیگنال های آن در روند پروازها ایجاد می کرد، ممنوع بود. معمولا مهمانداران هنگام بررسی بلیط هواپیما مسافران از آن ها درخواست می کردند که تلفن همراه خود را نیز خاموش کنند. اما پس از بررسی های دقیق تر مشخص شد که می توان از اینترنت وای فای در هواپیما استفاده کرد و برخی از شرکت های هواپیمایی به منظور ارائه خدمات بهتر، امکان استفاده از اینترنت را در طول پرواز فراهم کرده اند.

اینترنت وای فای در هواپیما چگونه کار می کند؟

دو سیستم عامل برای وای فای هواپیما وجود دارد: زمینی و ماهواره ای. وای فای هوا به زمین به روشی مشابه تلفن همراه کار می کند. یک هواپیما دارای آنتنی است که در زیر بدنه خود قرار دارد که به برج های سلولی سطح زمین  متصل می شود. همانطور که هواپیما در حال حرکت است، به سادگی به نزدیکترین فرستنده وصل می شود.

در این روش هواپیما به یک hot spot تبدیل می‌شود، بنابراین مسافران می ‌توانند هر کاری را که معمولاً هنگام اتصال به اینترنت انجام می ‌دهند، از جمله ارسال ایمیل، برقراری تماس و حتی پخش فیلم، انجام دهند. اما این سیستم زمانی که هواپیما در حال پرواز بر فراز اقیانوس و دریاست، نمی تواند کار کند. اینجاست که اینترنت ماهواره ای گزینه بهتری خواهد شد.

اینترنت وای فای ماهواره ای از شبکه ای از ماهواره های در حال گردش برای اتصال استفاده می کند. این ماهواره به ایستگاه های زمینی متصل است و هواپیما با استفاده از آنتن ماهواره ای در بالای هواپیما متصل می شود. این هواپیما هنگام سفر از نزدیکترین ماهواره استفاده می کند. Wi-Fi ماهواره ای بر روی دو پهنای باند مختلف کار می کند: باند باریک (narrowband) و پهنای باند (broadband). هر دو به مسافران امکان دسترسی کامل به اینترنت را می دهند، اگرچه باند باریک برای پخش فیلم مناسب نیست.

چگونه در پرواز از اینترنت استفاده کنیم؟

چگونه می توان از اینترنت در هواپیما استفاده کرد؟

خطوط هوایی معمولاً هنگام خرید بلیط هواپیما و هنگام سوار شدن به هواپیما، مسافران را از اینترنت وای فای در حین پرواز مطلع می کند. مراحل اتصال به اینترنت هواپیما معمولاً شامل روشن کردن حالت هواپیمای دستگاه شما، سپس یافتن وای فای حین پرواز در تنظیمات Wi-Fi یا در مرورگر وب است.

ممکن است زمان‌های خاصی وجود داشته باشد که اتصال Wi-Fi در اواسط پرواز به اندازه کافی قوی نباشد و اتصال یا پخش جریانی را سخت‌تر کند. علاوه بر این، برخی از هواپیماها ممکن است به آنتن های مورد نیاز برای Wi-Fi مجهز نباشند. خوشبختانه، در آینده ای نزدیک، اتصال به وای فای در حین پرواز در حال بهبود است. فناوری هایی مانند سیستمGogo  به خطوط هوایی بیشتری امکان می دهد Wi-Fi را برای پروازهای داخلی و خارجی معرفی کنند.

کدم ایرلاین ها اینترنت در هواپیما را ارائه می دهند؟

ایرلاین های متعدد خارجی این امکان را فراهم کرده اند که مسافران بتوانند در طول پرواز از اینترنت استفاده کنند. همچنین برخی ایرلاین های داخلی نیز این امکان را فراهم کرده اند. برخی از ایرلاین هایی که اینترنت در پرواز ارائه می دهند در ادامه ذکر شده اند:

اینترنت هواپیمایی قطر

قطر ایرویز خدمات اینترنت در هواپیما را تحت عنوان oryx one ارائه می دهد که به مسافران این امکان را می دهد که در طول پرواز به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشد. البته این امکان برای برخی هواپیماها وجود دارد که هنگام رزرو بلیط آن می توانید مشاهده کنید. تمامی هواپیماهای  B787،  A350،  A380، و برخی از هواپیماهای B777، A320، A321، ارائه می شود.

اینترنت هواپیمایی ترکیش

ترکیش ایرلاینز در هواپیماهای A330، A350، A321 NEO، B787، B777 و B737 MAX خدمات وای فای پرسرعت در پرواز ارائه می دهد. برای اتصال به سرویس وای فای پهنای باند می توانید از تلفن هوشمند، لپ تاپ یا تبلت خود و غیره استفاده کنید. اینترنت در کلاس بیزینس این ایرلاین رایگان بوده اما در کلاس اکونومی شامل هزینه می باشد. هزینه اینترنت در کلاس اکونومی به صورت زیر است:

حجم مورد استفاده

هزینه

20 مگابایت

3 دلار

50 مگابایت

5 دلار

100 مگابایت

8 دلار

250 مگابایت

15 دلار

500 مگابایت

25 دلار

اینترنت هواپیمایی ماهان

ایرلاین ماهان به عنوان یکی از ایرلاین های برتر ایران، خدمات اینترنت وای فای داخلی در هواپیماها را ارائه کرده است. این خدمات در برخی از پروازهای این شرکت وجود دارد که می توان با ورود پسورد آن، به اینترنت رایگان متصل شد.

چگونه در پرواز از اینترنت استفاده کنیم؟

اینترنت هواپیمایی پگاسوس

خطوط هوایی پگاسوس در پروازهای منتخب خدمات وای فای و اینترنت در پرواز ارائه می دهد. برای اتصال، باید یک کارت Pegasus Connect را از شرکت هواپیمایی یا یک فروشنده مجاز خریداری کنید. سپس دستورالعمل های پشت کارت را دنبال کنید تا حساب خود را فعال کرده و به اینترنت متصل شوید. شما می توانید یک کارت اینترنتی 24 ساعته با قیمت 9.99 دلار آمریکا یا یک کارت یک ساعته با قیمت 4.99 دلار آمریکا خریداری کنید.

آیا استفاده از اینترنت در هواپیما رایگان است؟

رایگان بودن اینترنت در هواپیما به شرکت هواپیمایی بستگی دارد در حالی که برخی از آنها وای فای رایگان ارائه می دهند، برخی دیگر مبلغ مشخصی را برای وای فای در حین پرواز از مسافران دریافت می کنند که معمولاً بر اساس مدت زمان اتصال محاسبه می شود.

به عنوان مثال، JetBlue خدمات استاندارد وای فای رایگان را در همه پروازهای داخلی ارائه می دهد، در حالی که خطوط هوایی دلتا و آلاسکا ایرلاینز پیامک رایگان از طریق Wi-Fi را در همه پروازها ارائه می دهند، با این وجود آلاسکا ایرلاینز برای وای فای در بیشتر پروازهای داخلی 8 دلار دریافت می کند. همچنین ایرلاین های ترکیش ایرلاینز و لوفتهانزا که در ایران نیز فعالیت دارند، امکان استفاده از وای فای در پرواز را فراهم کرده اند.



 الی گشت    

                تور کیش