بهترین مراکز خرید نزدیک حرم در مشهد

بهترین مراکز خرید نزدیک حرم در مشهد

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مشهد به دلیل حضور حرم مطهر امام رضا (ع)، جاذبه‌ای برای میلیون‌ها زائر و گردشگر از سراسر جهان است؛ اما علاوه بر این جاذبه مذهبی، مشهد دارای بهترین و متنوع‌ترین مرکز خرید است. مراکز خرید در مشهد بهترین مرجع برای خرید محصولات و سوغاتی‌هایی باکیفیت و دوست داشتنی است.

این مراکز خرید، با طراحی‌های مدرن و فضایی آرام و دلنشین، شما را با دنیایی از محصولات متنوع در حوزه مد و زیبایی، الکترونیک، طلا و جواهرات، لوازم‌خانگی و سایر محصولات آشنا خواهند کرد.

معرفی بهترین مراکز خرید نزدیک حرم در مشهد

در این شهر زیبا، مراکز خرید مختلفی وجود دارند که به‌عنوان مقصدی برای تفریح، خرید و سرگرمی برای مردم و گردشگران شهر مشهد محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی بعضی از مراکز خرید نزدیک حرم که البته از جاهای دیدنی مشهد نیز محسوب می‌شوند، می‌پردازیم. برای مشاهده جاهای دیدنی مشهد روی لینک زیر کلیک کنید.

https://almastrip.com/mag/category/mashhad-tourist-attractions/

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


  • بازار رضا

بازار رضا مشهد، از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این بازار در سال ۱۳۵۵ افتتاح شد و از آن زمان تا به امروز، محلی برای خرید سوغات مشهد برای گردشگران و مسافران شهر بوده. به دلیل مجاورت با بارگاه امام رضا (ع)، زائرانی که به حرم می‌روند معمولاً ضمن بازگشت از زیارت، به بازارگردی در این بازار مشغول می‌شوند. به همین دلیل، این بازار از جاذبه‌های برتر مشهد است. اگر در هتل شهدای رودبار اقامت دارید به راحت یمی‌توانید از این بازتار جذاب دیدن کنید.

این بازار دوطبقه و بیش از ۱۰۰۰ باب غرفه دارد و در مغازه‌های ریزودرشت آن، می‌توان انواع سوغاتی‌هایی نظیر تسبیح، سجاده، زعفران و انگشترهای فیروزه را خریداری کرد. علاوه‌برآن، مغازه‌های اسباب‌بازی، صنایع‌دستی، کارگاه‌های سنگ‌تراشی جهت ساخت زیورآلات و طلاسازی نیز در این بازار قابل‌دیدن هستند.

بهترین مراکز خرید نزدیک حرم در مشهد

  • بازار هفده شهریور

بازار هفده شهریور فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعددی را در خود جای‌داده است. این بازار که به بورس پوشاک نظیر لباس مردانه، زنانه، بچگانه، مانتو، روسری و لباس‌های مجلسی اختصاص دارد، نه‌تنها بین شهروندان مشهدی، بلکه زائران و گردشگران نیز پرطرفدار است. در واقع محبوبیت بازار هفده شهریور به قیمت ارزان اجناس برمی‌گردد که در مقایسه با سایر مراکز خرید مشهد، ‌قیمت پایین‌تری دارند و مسلماً حضور عمده‌فروشی‌های پوشاک در این بازار، ‌ نقش بسزایی در قیمت‌ها داشته است.

از پاساژهای معروف این خیابان می‌توان پاساژ افشار، قائم، آسمان، حریر و آسیا را نام برد. در کنار گشت‌وگذار و خرید از مغازه‌های خیابان هفده شهریور می‌توانید به خیابان عنصری و سی‌متری طلاب سر بزنید که انواع لباس را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند. با وجود تعداد زیاد مغازه و مرکز خرید، دست شما برای انتخاب بازتر خواهد بود. از آنجا که میدان هفده شهریور در فاصله حدوداً ۷۵۰ متری بازار رضا قرار دارد، می‌توانید با پای پیاده‌ راهی این خیابان شوید. یکی از بهترین هتل‌های نزدیک این بازار هتل ساوین مشهد است. برای مشاهده و رزرو هتل ساوین اینجا کلیک کنید.

  • بازار آرمان

مرکز خرید آرمان در خیابان نواب صفوی، از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم است که دارای ۱۳ طبقه است و یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن فاصله نزدیک به حرم امام رضا (ع) است که به‌راحتی می‌توان از آن بازدید کرد. این مجتمع تجاری، با داشتن آبشار و صخره‌های بزرگ، مجسمه‌های سنگی و درختان نخل بلند، غار سنگی، محل بازی کودکان و بزرگسالان، پارکینگ و فود‌کورت، یکی از گزینه‌های پیشروی شما برای پاساژ گردی در مشهد به‌حساب می‌آید.

رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در این فضا وجود دارد که لذت حضور در این مرکز را دوچندان می‌کند. در مرکز خرید آرمان، انواع کالاهای باکیفیت عالی از جمله خوراک، پوشاک، عطر، اسباب‌بازی و… عرضه می‌شوند و در کنار این مجتمع، مرکز اقامتی آرمان نیز قرار دارد که جای مناسبی برای اقامت زائران است.

بهترین مراکز خرید نزدیک حرم در مشهد

  • بازار اطلس

مجتمع تجاری اطلس مشهد، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مشهد برای خرید جهیزیه و لوازم منزل در کل کشور شناخته می‌شود. این مجتمع تجاری، یک پردیس سینمایی نیز دارد که جزء بزرگ‌ترین سینماهای مشهد به شمار می‌رود. با داشتن سالن‌های متعدد و سالن وی آی پی، سالن اختصاصی کودکان و یک سالن هفت بعدی، در این حوزه خدمات بی‌نظیری ارائه می‌شود؛ همچنین در هنگام گشت‌وگذار در مجتمع تجاری اطلس می‌توانید از شهربازی و مرکز نگهداری کودکان نیز دیدن کنید و در صورت نیاز می‌توانید از آتلیه عکاسی شهر کتان، بوفه‌ها، کافی‌شاپ و مراکز دیگر نیز بهره ببرید. محل دقیق این مجتمع، در میدان حافظ، حاشیه بلوار کوشش قرار دارد.

بهترین مراکز خرید نزدیک حرم در مشهد

  • بازار جنت

بازار جنت، به دلیل نزدیکی به حرم امام رضا (ع) و باغ ملی، یکی از پربازدیدترین مراکز خرید شهر مشهد است. فروش محصولات مرغوب و کالاهای معتبر، به‌خصوص در مغازه‌های پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، بورس کیف و کفش، بازار جنت را به مکانی بسیار مناسب برای خرید تبدیل کرده‌اند.

بازار جنت، شباهتی به پاساژ‌های مدرن و لوکس ندارد و از همین رو بسیاری از بازدیدکنندگان، حال و هوای خاص آن را دوست دارند. در کنار خرید، می‌توانید در نیمکت‌های بازار استراحت کنید و با یک بستنی‌سنتی، از لحظات خود لذت ببرید.

  • بازار مرکزی

بازار بزرگ مرکزی مشهد، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر، در نزدیکی حرم قرار دارد و در دوفاز احداث شده است. فاز اول با فضای سنتی بیشتری، محصولاتی مانند زرشک، زعفران، مهر و سجاده را با قیمتی مناسب در مغازه‌های خود عرضه می‌کند؛ اما فاز دوم با ارائه کیف و کفش، لوازم آرایشی، پوشاک و زیورآلات، به محصولات مدرن‌تری می‌پردازد. همچنین، فاصله کم با حرم مطهر و قیمت مقرون‌به‌صرفه، از جمله مزایای اصلی این بازار برای خریداران است.

  • بازار آسمان

مجتمع تجاری آسمان، یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد است که فاصله حدود چهار کیلومتری با حرم مطهر دارد. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این مرکز خرید، پارکینگ طبقاتی ۱۸ طبقه‌ای آن است که جزو بزرگ‌ترین پارکینگ‌های مراکز خرید شهر به شمار می‌آید. بیشتر واحدهای تجاری این مرکز خرید به فروش انواع پوشاک اختصاص دارند؛ اما شما می‌توانید در اینجا به مغازه‌های کیف و کفش، سوغات و زیورآلات نیز سر بزنید.

مجتمع تجاری آسمان، شهربازی سرپوشیده، رستوران و فست‌فود را در طبقه یازدهم خود دارد که به‌عنوان گزینه‌هایی برای گذران لحظه‌هایی ناب در کنار عزیزانتان مناسب هستند. علاوه بر این، یکی از نکات مثبت این مجتمع، دسترسی آسان به آن از طریق سه ورودی موجود در خیابان شهید شیرودی، شهید صدر و میدان هفت‌تیر است که شما می‌توانید از هر یک از این مسیرها به سمت مجتمع بزرگ آسمان حرکت کنید.

  • بازار گوهرشاد

بازار گوهرشاد، یکی از معروف‌ترین بازارهای مشهد است که با تنوع بالا و قیمت مناسب، انواع و اقسام کالاها را ارائه می‌کند. در این بازار، پوشاک و لوازم‌تحریر تا لوازم برقی، کریستال، عطر، سیسمونی نوزاد و… فقط بخشی از کالاهایی هستند که در ۸۴ مغازه این بازار به فروش می‌رسند. به‌عنوان یکی از مقاصد خرید برتر در شهر مشهد، بازار گوهرشاد به دلیل تنوع کالاها و پوشش وسیعی که ارائه می‌دهد، انتخابی عالی برای خریداران است.

  • بازار مولوی

بازار مولوی، برای افرادی که به دنبال خرید لوازم خرازی به‌صورت جزئی یا عمده هستند و همچنین آنهایی که به دنبال خرید لوازم آرایشی ارزان‌قیمت در بازارهای مشهد هستند، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این بازار، مملو از مغازه‌هایی است که لوازم خیاطی، وسایل نوشت‌افزار و لوازم اولیه کاردستی را عرضه می‌کنند. یکی از مزایای خرید از این بازار، قیمت مناسب اجناس آن است. به‌علاوه، این بازار در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد و فاصله آن تنها سه کیلومتر از حرم مطهر است که از جمله مزایای دیگر آن است.



 الی گشت    

                تور کیش