سفره خانه و حوضخانه هزاردستان
سفره خانه و حوضخانه هزاردستان

سفره خانه و حوضخانه هزاردستان مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفره خانه و حوضخانه هزاردستان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با سفره خانه و حوضخانه هزاردستان مشهد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کافه موزه هزاردستان مشهد ترکیبی از یک موزه و رستوران سنتی است. در طراحی دکوراسیون حوضخانه سنتی هزاردستان مشهد از اشیاء و لوازمی استفاده شده که بی‌شباهت به اشیاء موزه نیستند. بنابراین در این حوضخانه می‌توانید از سفر به دنیای گذشته، تماشای فضای چشم‌نواز و طعم دلچسب غذاها و دسرهای سنتی ایرانی لذت ببرید.

این مکان با وسعتی معادل ۳۵۰ متر مربع در اواسط راسته بازار جنت واقع شده است و پیش از تغییر کاربری به حوضخانه بخشی از یک خانه مسکونی در محله سراب بوده است. 

سفره خانه و حوضخانه هزاردستان

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رستوران هزاردستان در سال 1373 افتتاح شد و در سال 1382 به کمک سازمان میراث فرهنگی به به حوضخانه فرهنگی هنری بدل شد. در سال 1386 این مجموعه با جمع آوری بسیاری از اشیا و لوازم قدیمی این بنا را تبدیل به موزه ی کوچکی کرد که بسیاری را به سمت خود کشاند.

تصور کنید که برای صرف نهار یا شام به مکانی می روید که اطرافتان را پر از اشیاء قیمتی و تاریخی احاطه کرده است. دیوار های این حوضخانه نیز با نقاشی هایی از شاهنامه که توسط استادانی نظیر مجتبی سلماسی, استاد ترابی, استاد زاهدی به تصویر کشیده شده ، زیبایی محیط را دوچندان کرده است.

سفره خانه و حوضخانه هزاردستان

محیطی کاملا سنتی با حوضچه ای کوچک در مرکز که درونش ماهی های قرمز در حال چرخیدن هستند و ستون هایی که پر شده از کتیبه های خطی از اشعار عمر خیام که با خط زیبای نستعلیق استاد قاسم دانشجوی نیشابوری نوشته شده است.

انواع غذاهای اصیل ایرانی اعم از دیزی سنگی، دیزی ماهیچه، قورمه خراسانی، انواع کباب و حلیم بادمجان از جمله غذاهای منو رستوران هزاردستان هستند. در منوی کافه هزاردستان نیز انواع نوشیدنی و دسرهای ایرانی دیده می‌شود. ضمن اینکه در این رستوران سنتی میز بزرگی مختص دسر و تنقلات وجود دارد که مشتریان می‌توانند دسر و تنقلات دلخواه خود را از آن انتخاب کنند.

جذابیت فضای سنتی و اصیل حوضخانه هزاردستان با اجرای موسیقی سنتی دوچندان می‌شود. به همین دلیل افراد زیادی برای گذران اوقاتی خوش و سفر به ایران قدیم این مجموعه را انتخاب می‌کنند. یکی از اقدامات جالب دست اندرکاران این مجموعه جمع‌آوری نظرات مشتریان است. افراد زیادی از قبیل بزرگان کشور، هنرمندان و گردشگران خارجی نظرات خود را در مورد کافه موزه هزاردستان ثبت کرده‌اند.

سفره خانه و حوضخانه هزاردستان

معماری حوضخانه هزاردستان مشهد

بنای حوضخانه سنتی هزاردستان مشهد در اصل بخشی از یک خانه تاریخی در مشهد بوده است. این بنا حدود ۳۵۰ متر مربع وسعت دارد. طراحان این مجموعه با الهام از معماری حوضخانه‌های سنتی این مجموعه را طراحی کردند. این طراحی به بهترین شکل اجرا شده و فضایی زیبا و تماشایی پدید آمده است.

در میانه این موزه حوضچه‌ای وجود دارد که پر از ماهی‌های قرمز است. بخشی از فضای رستوران شبیه طاقچه‌ای طراحی شده و اشیاء عتیقه در آن چیده شده است. در این طاقچه اجناس متنوعی از قبیل تلویزیون و تلفن قدیمی، سماور ذغالی، کوزه و ظروف سفالی، قابله‌های سنگی، سازهای سنتی و صندوقچه قدیمی دیده می‌شود.

سفره خانه و حوضخانه هزاردستان

دسترسی 

آدرس: مشهد،جنت،خ. امام خمینی،خ. جنت

نزدیکترین ایستگاه مترو به حوضخانه هزاردستان ، ایستگاه مترو سعدی و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس ابتدای شهید مدرس می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

تلفن: 05132254757



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)