زندگی در استانبول
زندگی در استانبول

کمترین هزینه زندگی در ترکیه با انتخاب بهترین روش مهاجرتی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کمترین هزینه زندگی در ترکیه با انتخاب بهترین روش مهاجرتی

زمانی که با هدف اقامت دائم برای مهاجرت به یک کشور خارجی اقدام می کنید، از مهمترین مواردی که باید مدنظر داشته باشید، هزینه های زندگی است. هدف اصلی شما دریافت اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت و در نهایت زندگی در رفاه بیشتر است پس باید با بررسی تمام جوانب، کشوری را برای اقامت دائم خود انتخاب کنید که هزینه های زندگی در آن در مقایسه با میزان درآمد شما در تعادل باشد. کشور ترکیه برای زندگی انتخاب مناسبی خواهد بود، چرا که هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با ایران به مقدار قابل توجهی پایین تر است. بنابراین می توانید با یک سرمایه مشخص، زندگی در استانبول با شرایط راحت تری را تجربه کنید. در ادامه به بررسی انواع هزینه های زندگی در ترکیه می پردازیم. اگر برای مهاجرت به روش های مختلف برنامه ریزی می کنید، این مطلب می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد، پس تا پایان با ما همراه باشید.

زندگی در استانبول
زندگی در استانبول

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه بسته به شهرهای مختلف این کشور می تواند ماهانه متفاوت باشد. علاوه براین، باید سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده را نیز در نظر بگیریم. روش مهاجرتی نیز خود عامل مهمی در تعیین میزان هزینه زندگی در ترکیه خواهد بود. اگر کشور ترکیه را برای زندگی طولانی مدت انتخاب کرده اید، باید ابتدا با مشخص کردن مناسب ترین روش مهاجرتی، میزان هزینه های جانبی و اصلی را مد نظر قرار داده و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید.

می توان نتیجه گرفت که هزینه زندگی در ترکیه به طورمستقیم به روش یا شیوه مهاجرتی که برای دریافت اقامت دائم این کشور انتخاب کرده اید، بستگی دارد. از روش های مهاجرتی، می توان به سرمایه گذاری در زمینه های مختلف، خصوصاً خرید املاک ومستغلات، ازدواج، ویزای کاری و ویزای تحصیلی اشاره کرد. اما در این میان، خرید ملک از محبوب ترین و متداول ترین روش های مهاجرت به ترکیه، خصوصاً برای ایرانیان است.

بنابراین زمانی که برای زندگی در استانبول برنامه ریزی می کنید، باید ابتدا هزینه هر متر مربع خانه در مناطق مختلف این شهرها را مورد بررسی قرار دهید. همان طور که اشاره کردیم، خرید ملک در ترکیه از جمله متداول ترین و ساده ترین روش های دریافت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه است. اما برای رسیدن به این هدف، باید کلیه مراحل را به صورت کاملاً قانونی و زیرنظر وکیل رسمی مهاجرت به ترکیه انجام دهید. تنها در چنین شرایطی است که اداره مهاجرت ترکیه مدارک و مستندات شما مبنی بر درخواست اقامت دائم این کشور را می پذیرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


زندگی در استانبول
زندگی در استانبول

شرایط کشور ترکیه برای زندگی در شهرهای مختلف

اصلی ترین هزینه ای که برای مهاجرت به در ترکیه باید در نظر داشته باشید، هزینه اجارۀ خانه در شهرهای مختلف خواهد بود. شرایط زندگی در استانبول با دیگر شهرهای این کشور تفاوت های بسیاری دارد که علت اصلی آن نیز تمرکز سیاسی، تجاری، اقتصادی و توریستی این شهر است. بنابراین بدیهی است که هزینه اجاره ملک در استانبول ترکیه بیشتر از شهرهای دیگر باشد. بنابراین اولین گزینه ای که برای برآورد هزینه زندگی در ترکیه باید در نظر داشته باشید، شهر محل اقامت است. استانبول اقتصاد رو به رشدی داشته که همین امر روی هزینه های اصلی و جانبی زندگی در ترکیه تاثیر گذاشته است.

اگر شیوه مهاجرتی سرمایه گذاری از طریق خرید ملک باشد، باید ارزش اصلی ملک را نیز به هزینه های زندگی خود اضافه کنید. اما جدای از هزینه اجاره که بیشترین میزان بودجه را نیازمند است، هزینه خوراک و هزینه های جانبی محل زندگی برای هر فرد به صورت متوسط ماهانه ۲.۵۰۰ تا ۳.۰۰۰ لیرترکیه است.

اگر از طریق ویزای کاری اقدام به مهاجرت به ترکیه کرده اید، کمترین هزینه زندگی در ترکیه را خواهید داشت. چرا که در ویزای تحصیلی شما باید شهریه دانشگاه و در روش سرمایه گذاری باید هزینه بالایی برای ثبت شرکت یا خرید ملک پرداخت کنید. این در شرایطی است که مهاجرت کاری به ترکیه چنین هزینه های اولیه ای را در بر نخواهد داشت.

زندگی در استانبول
زندگی در استانبول

هزینه زندگی در استانبول

با وجود اینکه استانبول پایتخت ترکیه است، اما در مقایسه با تهران هزینه کمتری برای زندگی خواهید داشت. در یک مقایسه کلی مشخص شده که هزینه خرید ملک در استانبول ترکیه بسیار کمتر از هزینه خرید ملک در تهران است. با حداقل سرمایه ۸00.000.000 تومانی می توانید ملکی مناسب با امکانات کافی در محله متوسط استانبول خریداری کنید. این درحالی است که با  همین میزان بودجه، امکان خرید خانه ای در تهران وجود نخواهد داشت. هزینه های دیگر زندگی شامل خوراک، پوشاک، خدمات رفاهی، ورزش و تفریح، حمل ونقل و رستوران نیز پایین تر از تهران است. به طور متوسط بیشترین میزان هزینه زندگی در ترکیه را اجاره ماهانه و حمل و نقل به خود اختصاص می دهد.

یکی از مهمترین مواردی که برای تعیین میزان هزینه های زندگی در یک کشور خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد، میانگین حقوق ماهانه خالص، میزان مالیات، نرخ  تورم، نرخ  بیکاری و نرخ بهره  وام  بانکی است. نرخ تورم به مفهوم تعادل میان درآمد و هزینه هاست. شهر استانبول به دلیل مرکزیت تجاری، اقتصادی و سیاسی این کشور توانسته مرکز بسیاری از کسب و کارهای بین المللی و موفق باشد، بناراین می توانید با توجه به مهارت ها و سوابق کاری، شغلی مناسب انتخاب کنید و درآمدی عالی داشته باشید.

در یک ارزیابی کلی می توان گفت که هزینه زندگی در ترکیه به شهر و منطقه، تعداد اعضای خانواده، سبک زندگی و روش مهاجرتی بستگی دارد. همان طور که اشاره کردیم، زندگی در استانبول بیشترین میزان هزینه زندگی در ترکیه را برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه براین اگر شیوه مهاجرت کاری را انتخاب کرده اید، کمترین میزان هزینه زندگی را دارید، در شرایطی که در روش مهاجرتی خرید ملک و ویزای تحصیلی، هزینه زندگی شما در ترکیه متفاوت خواهد بود. اما تنها شیوه مهاجرتی نیست که روی تعیین میزان هزینه زندگی در ترکیه تأثیرگذار است، بلکه باید موارد بسیاری را در کشور ترکیه برای زندگی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید که برای انجام اصولی این ارزیابی نیازمند مشاوره و راهنمایی وکلای خبره و کارشناسان مهاجرتی هستید.

ما برای تدوین این مطلب از یکی از مقالات موسسه بین المللی سفیر سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری استفاده کرده ایم. یکی از مهمترین بخش های سایت این مجموعه به هزینه زندگی در ترکیه و خرید ملک اختصاص پیدا کرده است. بنابراین با اطلاعاتی که در این بخش ها در اختیار شما قرار گرفته، می توانید دیدی کلی از شرایط کشور ترکیه برای زندگی به روش های مختلف مهاجرتی دریافت کنید. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی و یا دریافت مشاوره مهاجرتی هستید، کارشناسان و وکلای خبره سروش فردا می توانند راهنمای شما باشند، کافی است با آن ها تماس بگیرید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)