سفر به کیش

مهمترین شرایط و نکات سفر به کیش در دوران کرونا ✔️ (حتما قبل سفر بخوانید!)

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به کیش

بهمن سال ۱۳۹۸ بود که کم‌کم زمزمه‌های ورود ویروس کووید ۱۹ به ایران زیاد شد و کشورمان همانند دیگر نقاط دنیا درگیر بیماری شد که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد بیشتر از یک سال مهمان مردم باشد. اما این‌گونه نشد.

حالا نزدیک به دو سال است که زندگی ما تحت تاثیر این ویروس، از حالت عادی خارج شده است. سفر یکی از دلخوشی‌های مردم در سرتاسر دنیاست که در سال اول کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌ها، تقریبا تعطیل شد. اما مدتی که گذشت با خستگی مردم، مسافرت‌ها از سر گرفته شد. جزیره کیش به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران، مدت زیادی را در تعطیلی و قرنطینه به سر برد.

اما بعد از مدتی با تلاش برای ایجاد تغییرات و با برنامه‌ریزی دقیق، موفق شد شرایط امنی را برای سفر گردشگران فراهم کند. حالا مسافران می‌توانند با خیال راحت به جزیره سفر کنند و مدتی را به دور از مشکلات و کلافگی‌های این روزها، به آرامش برسند.

اما سفر به جزیره مستلزم رعایت نکات بهداشتی خاصی است که با وجود آن‌ها، می‌توان بدون دغدغه چمدان‌ها را بست و راهی شد. در این مطلب یک راهنما برای شما فراهم کرده‌ایم که نکات خاصی را به شما گوشزد می‌کند. اگر تصمیم به سفر گرفتید و ساکن مشهد هستید، با تور کیش از مشهد همسفرگشت تماس بگیرید. راهنمایی‌های لازم به شما ارائه خواهد شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سفر به کیش

فراهم کردن لوازم بهداشتی لازم قبل از سفر به جزیره کیش

سفر به جزیره کیش ، هزینه‌ های خاص خودش را دارد. به همین دلیل بهتر است که تا جای ممکن هزینه‌ هایی را که می‌توانیم کم کنیم. خرید چند بسته ماسک به تعداد اعضای خانواده، اولین ضرورت است. چون در طول سفر به جزیره کیش باید مرتب ماسک عوض کرد.

مواد ضد عفونی‌کننده، ژل‌های شستشوی دست و دستمال مرطوب،  نیز باید همراه داشت. قرص مسکن، و داروهای سرماخوردگی، ویتامین C و مولتی‌ویتامین‌هایی که در ایام کرونا بیشتر مصرف می‌شود، را باید به همراه برد.

اطمینان از سلامت قبل و در طول سفر

قبل از سفر، یک معاینه پزشکی بد نیست. به این ترتیب خیالتان از سلامت خودتان راحت می‌شود و در عین حال، مسئولیت اجتماعی در قبال دیگر افراد جزیره نیز، حفظ خواهد شد. قبل از سفر، تست تب از مسافران گرفته می‌شود. در هواپیما هم صندلی‌ها با فاصله پر می‌شوند و از نشست افراد در کنار هم جلوگیری می‌شود. به این ترتیب تا رسیدن به جزیره، پروتکل‌ها رعایت خواهند شد.

در طول سفر، باید مراقب تمامی علائم بود. هر نوع علامت خاص، تب یا حتی آبریزش بینی را باید جدی گرفت. در صورت مشاهده هر گونه علامتی باید به مراکز پزشکی مراجعه کرد. در صورتی که علائم بیشتر از حد نرمال باشد، باید از افراد دیگر فاصله گرفت و قرنطینه شد.

هتل‌های کیش در ایام کرونا

در ایام کرونا، هتل‌ها، شرایط بهداشتی سفت و سختی دارند. آن‌ها مرتب اتاق‌ها را ضد عفونی می‌کنند. لابی هتل، کریدورها، آسانسورها و رستوران‌های هتل، مرتب تمیز و ضد عفونی می‌شوند. به همین دلیل به خصوص در مورد هتل‌های ۵ ستاره، خیالتان از بابت سلامت و تمیزی کاملا راحت باشد. راهنماهای تور کیش از مشهد همسفرگشت، هتل‌هایی که شرایط بهتری را در ایام کرونا فراهم کرده‌اند و رضایت مسافران را بیشتر جلب کرده‌اند به شما معرفی خواهند کرد.

رستوران‌های کیش در ایام کرونا

یکی از مکان‌هایی که احتمال همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ بیشتر است، مکان‌های سربسته‌ای مانند رستوران‌هاست که افراد ناچارند ماسک خود را دربیاورند. خب، طبیعی است که نباید ریسک کرد.

در این مواقع، رستوران‌هایی که در فضای باز پذیرایی می‌کنند انتخاب بهتری هستند. در این حالت با خیال راحت از غذاهای خوشمزه رستوران‌های جزیره لذت ببرید. اما رستوران‌های سربسته هم، در جهت رفاه حال مشتریان و برای رعایت پروتکل‌ها، هم میزها را کاملا دور از هم چیده‌اند و هم مرتب فضا را ضد عفونی می‌کنند. در عین حال پرسنل رستوران هم مرتب از نظر سلامت کنترل می‌شوند.

سفر به کیش

تفریحات آبی کیش در ایام کرونا

شاید مطمئن‌ترین تفریحات کیش در ایام کرونا، تفریحات آبی جزیره باشد. البته باید توجه داشت که به سراغ تفریحات عمومی مانند کشتی‌های تفریحی، شاتل و قایق‌های عمومی نرفت. اما تفریحات انفرادی یا خانوادگی، مشکل خاصی ندارد.

اسکی روی آب، غواصی، پاراسل و فلای بورد در این ایام هیچ مشکلی ندارند. شنا، آفتاب گرفتن و پیاده روی در جزیره هم از نظر بهداشتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. پس می‌توان با خیال راحت به سراغ این تفریحات رفت. لیست تفریحات انفرادی و آبی جزیره را می‌توانید از راهنمای تور کیش از مشهد همسفرگشت، بخواهید.

رفت و آمد در کیش در ایام کرونا

در ایام کرونا، اگر به کیش سفر می‌کنید، بهتر است قید رفت و آمد با لوازم نقلیه عمومی و البته وسایلی که تعداد افراد بیشتری در آن هستند را بزنید. سرویس‌های اجاره ماشین، هم در هتل‌ها و هم در تمام جزیره، آماده ارائه خودروهای راحت برای گشت و گذار در جزیره به مسافران هستند.

دوچرخه هم یک وسیله راحت برای رفت و آمد در جزیره است. گشت دور جزیره با دوچرخه یکی از لذت‌های سفر به کیش است.

خرید در کیش در روزهای کرونایی

یکی از لذت‌های سفر به جزیره کیش، خرید و پاساژگردی است. تا جای ممکن از حضور در ساعت‌های شلوغ در پاساژها باید خودداری کرد. در داخل مراکز خرید، ماسک را از روی صورت برندارید. دست‌ها را مرتب بشویید یا ضد عفونی کنید. برای خریدهای معمولی روزانه از سرویس کیش آنلاین استفاده کنید و خرید خود را در محل اقامت دریافت کنید.

کنسرت‌ها و شوهای شبانه در کیش در ایام کرونا

یکی از جذابیت‌های جزیره کیش، کنسرت‌ها و جشن‌هایی است که معمولا از نیمه شب شروع می‌شوند. در این ایام منطقی است که به سراغ این مراسم نروید. کلا در هر محلی که تعداد افراد بیشتر از حد معمول باشد، احتمالا حضور ویروس کووید ۱۹، زیاد است.

پس به این نکته توجه کنید. حتی اگر مراسم در فضای باز برگزار شود، باز هم باید از آن‌ها فاصله گرفت. سالن‌های بولینگ، بیلیارد، استخرهای عمومی، سالن‌های ماساژ و هر جایی که ممکن است در فضای سربسته، شاهد جمعیت زیادی باشیم، در گروه مناطق قرمز قرار می‌گیرند. معمولا راهنماهای تور کیش، در این مورد به مسافران اخطارها و توصیه‌های لازم را خواهند داد.

سفر به کیش

انتخاب زمان خوب سفر به کیش در دوران کرونا

با وجود اینکه کرونا مدت‌هاست در کشور وجود دارد، اما در بعضی روزها، پیک بیماری است و باید بیشتر مراقب بود. در مورد سفر به جزیره، باید به این نکته توجه کرد، که قبل از اقدام به خرید بلیت از بابت این موضوع اطمینان حاصل کرد. راهنماهای تور کیش از مشهد همسفرگشت، با در نظر گرفتن شرایط جزیره و تمامی جوانب آن، بهترین زمان سفر را به شما پیشنهاد خواهند داد.

سخن پایانی

آنچه مسلم است، بیماری کرونا، تا مدت‌ها در جهان باقی است. باید یاد گرفت چگونه با وجود این بیماری زندگی کرد. شرایط خوب روحی باعث تقویت سیستم ایمنی افراد می‌شود. سفر می‌تواند کمی از بار سنگین این روزها را کم کند. اما باید به تمامی موارد توجه کرد که در معرض بیماری قرار نگرفت.

حال اگر قصد دارید در این ایام به کیش سفر کنید، پیشنهاد میکنیم که جهت رزرو تور کیش با تخفیف ویژه وارد سایت همسفرگشت به آدرس www.hamsafarha.com  شوید و تور مورد نظر خود را از بین پیشنهادات داده شده، انتخاب کنید. همچنین کارشناسان همسفرگشت با شماره تماس 05138451700 بصورت 24 ساعته آماده ارائه مشاوره قبل از خرید به تمامی بازدیدکنندگان میباشند.



 الی گشت    

                تور کیش