روستای زیبا و دیدنی تحت منظر نیشابور

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای تحت منظر نیشابور

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای تحت منظر نیشابور آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این روستای محبوب در استان خراسان رضوی با ما همراه باشید.

نیشابور در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مشهد در استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای طبیعت بکر و تمدنی است که باعث می شود بسیاری از مسافران مشهد سری به این شهر زیبا بزنند. این شهر علاوه بر طبیعت بکر و زیبا آرامگاه هنرمندان و شاعران فاخر کشورمان از جمله عطار نیشابوری و خیام است.

روستای تحت منظر (Taht-e Manzar)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی است که در فاصله ۱۸ کیلومتری نیشابور و ۱۱۵ کیلومتری مشهد واقع شده است. این روستا یکی از نقاط بسیار زیبا و سرسبز این شهرستان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

روستای تحت منظر نیشابور
روستای تحت منظر نیشابور

روستای تحت منظر در دامنه رشته کوه های بینالود واقع شده و با طبیعت بکر و سرسبز خود چشم هر بیننده ای را خبره می کند. اگر به دنبال مکانی خاص با آب و هوایی دل پذیر و بافتی روستایی، به دور از هیاهوی زندگی شهری برای سفر و طبیعت گردی آخر هفته هستید، این روستا انتخاب خوبی برای شماست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین زمان سفر به روستا

روستای تحت منظر در دامنه رشته کوه بینالود واقع شده و دارای آب و هوای سرد و مطبوعی می باشد، از این رو بهترین زمان سفر به این روستای توریستی فصل بهار و تابستان می باشد که هوا معتدل تر است.

جاذبه های دیدنی در نزدیکی روستا

روستای دیدنی و زیبای بوژان در نزدیکی روستای تحت منظر و در فاصله حدودا 4 کیلومتری آن واقع است. اگر به تحت منظر رفته اید بازدید از روستای زیبای بوژان را از دست ندهید. این روستا به دلیل خانه های پلکانی اش به ماسوله نیشابور شهرت دارد. از جمله دیدنی های آن می توان به رودخانه و آبشار بوژان، تخت هلاکوخان، دره ها و چشمه های معروف و… اشاره کرد.

کجا اقامت کنیم ؟

اگر قصد شب مانی در روستای تحت منظر را دارید اصلا نگران نباشید. در این روستا اقامتگاه های بومگردی متعددی وجود دارد که از جمله آنها می توان به اقامتگاه شادمهر، اقامتگاه آقاجان، اقامتگاه خطیبی اشاره کرد.

همچنین می توانید با سوال از اهالی روستا ویلا و سوئیت اجاره ایی پیدا کنید. اگر هم دوست دارید در جایی تمیزتر چون هتل اقامت داشته باشید می توانید به شهر نیشابور بروید و در هتل های نیشابور اقامت داشته باشید.

روستای تحت منظر نیشابور
روستای تحت منظر نیشابور

چطور به روستای تحت منظر برویم ؟

برای رفتن به روستای بوژان باید به نیشابور بروید و از این شهر عبور کنید. همانطور که گفتیم این روستا در فاصله 18 کیلومتری نیشابور و در مسیر جاده بوژان واقع شده است.

آدرس: استان خراسان رضوی، 18 کیلومتری نیشابور

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨