طبیعت روستای بن لار پلدختر ، لرستان | Pol-e Dokhtar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای بن لار پلدختر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره روستای بن لار پلدختر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با طبیعت زیبای این روستا در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از طبیعت های این استان روستای بن لار پلدختر است.

روستای بن لار پلدختر (Bon Lar)، روستایی از توابع بخش معمولان شهرستان پلدختر در استان لرستان است. این روستا در دهستان افرینه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۴۱ نفر (۱۹۵خانوار) بوده ‌است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای بن لار پلدختر
روستای بن لار پلدختر

مردم این روستا مانند سایر مردم علاقه زیادی به تفریح و سرگرمی های شاد دارند و البته شاید بیشتر از دیگران نیز به تفریحات شاد علاقه مند باشند و از دلایل این امر میتوان به آرامش روحی و جسمی که مردم این منطقه دارند اشاره کرد.

روستای بن لار و در کل منطقه زیودار عمده ترین تولید کنندگان انجیر سیاه کشور هستند. در این روستا آداب و رسوم و سنن خاصی دیده نمی شود اما چیزی که واقعا وجود دارد و غیر قابل انکار می باشد این است که مردم روستا از لحاظ فرهنگ و آداب معاشرت بسیار مبادی آداب و بافرهنگ هستند.

روستای بن لار پلدختر
روستای بن لار پلدختر

شغل اصلی مردم این منطقه باغداری میباشد که از محصول انجیر درآمد خود را کسب می کنند و تمام مردم منطقه از درآمد خوبی برخوردارند. مردم روستا از لحاظ اقتصادی در سطح مناسبی از جامعه قرار دارند و دلیل جایگاه اقتصادی این منطقه وجود همین باغهای انجیر می باشد. البته از حداکثر پتانسیل باغ های این منطقه استفاده نمیشود و حداقل کاری که می توان برای این منطقه انجام داد صادارات انجیریست که با انجیر کشوری مثل ترکیه رقابت می کند و یا تاسیس کارخانه ای جهت تبدیل انجیر منطقه به فرآورده هایی مانند کمپوت، مربا، شیره، ترشی، انجیر خشک و … میتوان به رونق هر چه بیشتر کشاورزی این منطقه کمک شایانی کرد.

ویدئو روستای بن لار

 

آدرس: ایران، استان لرستان، شهرستان پلدختر، بخش معمولان، دهستان افرینه، روستای بن لار

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨